Τα σνακ της παραλίας

Οι εξορμήσεις στις παραλίες και το κολύμπι στη θάλασσα κατέχουν πλέον τιμητική θέση όχι μόνο στα Σαββατοκύριακά μας, αλλά και στην καθημερινότητά μας και πολύ χαιρόμαστε γι’ αυτό. Παρ’ όλα αυτά, ίσως να μην γνωρίζουμε όλοι ότι η παραμονή στην παραλία έχει το δικό της διαιτολόγιο, που πρέπει να ακολουθούμε πιστά για να έχουμε ενέργεια και αντοχή για κολύμπι και παραθαλάσσια σπορ.

Γράφει η Κάλλια Θ. Γιαννιτσοπούλου, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc, MBA, SRD

Αρχικά, 3 ώρες πριν την θάλασσα θα πρέπει να έχουμε κάνει ένα πλήρες γεύμα μεσαίας θερμιδικής αξίας (350 με 450 θερμίδες) έτσι ώστε να έχουμε ενέργεια για να αντεπεξέλθουμε στις δραστηριότητες της παραλίας.

Αυτό το γεύμα μπορεί να είναι το πρωινό μας (γάλα με δημητριακά ή τοστ με χυμό ή γάλα με ένα αβγό βραστό και 2 φρυγανιές) ή το μεσημεριανό αν επιλέγουμε να πάμε για μπάνιο το απόγευμα.

Τι θα έχουμε μαζί μας στην παραλία
Στην παραλία είναι απαραίτητο να έχουμε μαζί μας νερό, διότι ο κίνδυνος αφυδάτωσης είναι αυξημένος, ιδιαίτερα μεταξύ 12 με 15 που ο ήλιος έχει πιο έντονη ακτινοβολία. Χρειάζεται λοιπόν λήψη ανά ώρα 1-2 ποτηριών νερού. Αντί για νερό μπορούμε να επιλέξουμε ως μια φορά στην ημέρα ένα από τα παρακάτω δροσιστικά ποτά:

Ροφήματα για την παραλία

Ένα ποτήρι χυμό χωρίς ζάχαρη
Ένα ποτήρι πράσινο τσάι με γεύσεις
Ως 2 φορές στην εβδομάδα ένα μπουκάλι μπίρα
Ένα αναψυκτικό λάιτ

Αν είμαστε διατεθειμένοι να παραμείνουμε αρκετή έως πολλή ώρα στην παραλία, τότε θα πρέπει να έχουμε μαζί μας κάποια σνακ προκειμένου να τα καταναλώνουμε ανά 2 με 3 ώρες. Ένα τέτοιο σνακ θα μπορούσε να είναι:

Σνακ για την παραλία
3 κράκερ
2 κριτσίνια
1 μπάρα δημητριακών
2 φρούτα
1 τοστ

Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να υπερσιτιστείτε στην παραλία, γι΄αυτό οι ποσότητες τροφής θα πρέπει να είναι μικρές, φτωχές σε λιπαρά, έτσι ώστε να μην έχετε κίνδυνο υπνηλίας και να λαμβάνονται ανά 2-3 ώρες.

Κάλλια Θ. Γιαννιτσοπούλου

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc, MBA, SRD

Υπεύθυνη του Επιστημονικού Διαιτολογικού Κέντρου ‘Σώμα Υγιές’

www.somaygies.gr