Άνοιγμα σχολείων: Σημαντικά τα rapid test στους μαθητές – “Δεν υπάρχουν ειλημμένες αποφάσεις για τα σχολεία”

Εν αναμονή της σημερινής κρίσιμης σύσκεψης της επιτροπής εμπειρογνωμόνων για το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία – σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης στις 11 Ιανουαρίου –  ο Αθανάσιος Τσακρής, καθηγητής Μικροβιολογίας στο ΕΚΠΑ, σε ραδιοφωνική συνέντευξη που παραχώρησε στο Πρώτο Πρόγραμμα αναφέρθηκε εκτενώς στο ζήτημα του ανοίγματος των σχολικών μονάδων, τονίζοντας ότι ο τρόπος που θα ανοίξουν τα σχολεία είναι σημαντικός.

«Στα Δημοτικά είναι πιο βατά τα πράγματα γιατί η συμβολή τους στην επιδημία είναι μικρή και έχει να κάνει με την κινητικότητα που παρατηρείται στα σχολεία. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να βρεθούν τρόποι να μην συμπίπτουν οι ώρες προσέλευσης ή αποχώρησης, σε συνδυασμό με το μοντέλο που εφαρμόστηκε στην πρώτη φάση της επιδημίας. Ιδιαιτέρως σημαντικά θα είναι μέτρα όπως οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι, σε παιδιά γυμνασίου και λυκείου, άλλωστε είναι μέσα στους σχεδιασμούς του υπουργείου Παιδείας».

Το σχέδιο του υπ. Παιδείας για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων

Το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων στηρίζεται στη διενέργεια rapid test ανά τακτά χρονικά διαστήματα σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και σε μαθητές Λυκείου , καθώς οι ηλικίες 16 ετών και άνω έχουν μεγαλύτερη κοινωνικότητα και κινητικότητα σε σχέση με μαθητές σε μικρότερες ηλικίες. Αν το σχέδιο εγκριθεί, η ειδική πλατφόρμα για τα rapid test σε εκπαιδευτικούς και μαθητές άνω των 16 ετών θα ενεργοποιηθεί και θα λειτουργεί στο πλαίσιο του testing.gov.gr και όποιοι επιθυμούν θα υποβάλλουν αίτηση στην πλατφόρμα ώστε να υποβληθούν σε τεστ.

Θα υπάρξουν αλλαγές στην ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων;

Παράλληλα θα εξεταστεί και η δυνατότητα εφαρμογής σχεδίου διαφοροποίησης των ωρών έναρξης και ολοκλήρωσης των μαθημάτων και να χρησιμοποιηθούν όλες οι είσοδοι των σχολείων έτσι ώστε να μη δημιουργείται συνωστισμός. Αυτό αφορά κυρίως τους μαθητές Νηπιαγωγείου και Δημοτικού όπου παρατηρείται έντονος συγχρωτισμός από τις μετακινήσεις γονέων και κηδεμόνων για να τους παραλάβουν από και προς το σχολείο.

Τι θα γίνει σε περίπτωση εμφάνισης κρούσματος;

Είναι σίγουρο ότι σε περίπτωση εμφάνισης κρούσματος σε μαθητή ή εκπαιδευτικό, όπως και την προηγούμενη φορά, θα κλείνει αρχικά η τάξη ή το τμήμα και σε δεύτερο χρόνο ολόκληρη η σχολική μονάδα εάν αυτό κριθεί αναγκαίο.

Θα γίνει τηλεκπαίδευση στις 8 Ιανουαρίου;

Ασαφές παραμένει έως αυτή την ώρα αν θα αρχίσει στις 8 Ιανουαρίου η τηλεκπαίδευση για τους μαθητές, ενόψει του ανοίγματος των σχολείων στις 11 Ιανουαρίου. Πηγές του υπουργείου Παιδείας σημείωναν ότι εάν οριστικοποιηθεί και από τις εισηγήσεις της Επιτροπής των Ειδικών το άνοιγμα της δια ζώσης διδασκαλίας, ίσως η τηλεκπαίδευση να μην ξεκινήσει στις 8 του μηνός.

Σκέρτσος: Δεν υπάρχουν προειλημμένες ή ειλημμένες αποφάσεις για άνοιγμα σχολείων 11/1

Δεν υπάρχουν προειλημμένες ή ειλημμένες αποφάσεις για το άνοιγμα των σχολείων στις 11 Ιανουαρίου αλλά υπάρχει η πρόθεση της κυβέρνησης να ανοίξουν δήλωσε σήμερα στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ 100.3 ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργό Άκης Σκέρτσος.

Άγνωστο παραμένει μέχρι στιγμής εάν το θέμα του μεταλλαγμένου ιού θα φέρει κάποια αλλαγή στις αποφάσεις των ειδικών για το άνοιγμα των σχολείων.

Λινού: Σταδιακό άνοιγμα των σχολείων για να μην έχουμε ντόμινο κρουσμάτων

Σταδιακό άνοιγμα των σχολείων για να αποφευχθεί νέα υπερδιασπορά του κορωνοϊού προτείνει η η καθηγήτρια επιδημιολογίας, Αθηνά Λινού.

Μιλώντας στο MEGA είπε πως τα παιδιά πάνω από την ηλικία των 15 ετών κολλάνε το ίδιο εύκολα όσο οι ενήλικες, ενώ γύρω από το άνοιγμα των σχολείων υπογράμμισε πως το ζήτημα αποτελεί γρίφο, καθώς θα πρέπει να υπάρχει εγγυημένη ασφάλεια:

«Θα πρέπει το υπουργείο να ανοίξει πρώτα τα σχολεία που έχουν μικρό αριθμό μαθητών και σιγά – σιγά να ανοίξουν τα σχολεία με μεγάλο αριθμό μαθητών, αφού γίνει έλεγχος στην περιοχή από την οποία προέρχονται τα παιδιά. Δεν υπάρχει δυνατότητα να ανοίξουν όλα τα σχολεία μαζί, η μόνη επιλογή για να μην έχουμε ντόμινο κρουσμάτων, είναι το σταδιακό άνοιγμα τους» δήλωσε η κ. Λινού υπογραμμίζοντας ότι κάθε κίνηση για άνοιγμα των σχολείων ενέχει ρίσκο.