Άνοιξε «ο ασκός» του Αιόλου – 5 νέες καταγγελίες για τα κακώς κείμενα των ιδιωτικών σχολείων

Από την ώρα που η ΟΙΕΛΕ δημοσίευσε την καταγγελία για το ιδιωτικό σχολείο στην Δυτική Αττική που διώχνει μαθητές επειδή συγκέντρωσαν μόλις 16 στη βαθμολογία και «χαλάει» την εικόνα της αριστείας που διαφημίζει το σχολείο πλήθος αντίστοιχων περιστατικών έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας προκαλώντας τις έντονες αντιδράσεις γονέων και κηδεμόνων.

Χθες, η ΟΙΕΛΕ όπως ενημέρωσε μέσω ανακοίνωσής της ζήτησε  με επιστολή από το Υπουργείο Παιδείας τον στατιστικό έλεγχο των βαθμών απολυτηρίων Γ’ Λυκείου των δύο τελευταίων ετών για να διαπιστωθεί, εάν υπάρχουν υπερβολικές αποκλίσεις σε συγκεκριμένα ιδιωτικά σχολεία από τον εθνικό μέσο όρο.

5 νέες καταγγελίες για τα κακώς κείμενα των ιδιωτικών σχολείων

Μάλιστα όπως σημειώνει η ΟΙΕΛΕ ενδεικτικά αναφέρονται 5 νέες περιπτώσεις ιδιωτικών σχολείων που επιδεικνύουν παραβατική συμπεριφορά:

  • Μεγάλο ιδιωτικό σχολείο σε προάστιο της Δυτικής Αθήνας εδώ και ένα χρόνο εκδίδει παρανόμως βαθμολογίες και τίτλους σπουδών λειτουργώντας με αδήλωτους εκπαιδευτικούς, χωρίς διοριστήριο και νοθευμένες ενδοσχολικές διαδικασίες.
  • Μεγάλο, ιστορικό σχολείο στα Βόρεια Προάστια έχει παραπεμφθεί σε πειθαρχικό έλεγχο (εδώ), καθώς παραποιήθηκαν βάναυσα τα βιβλία φοίτησης, ώστε να εξαφανιστούν στοιχεία μαθητών με τεράστιο αριθμό απουσιών (κάποιοι είχαν άνω των 400!). Έτσι εκδόθηκαν για πολύ μεγάλο αριθμό μαθητών που επί της ουσίας δεν φοιτούσαν παράνομοι τίτλοι σπουδών.
  • Σε ιδιωτικό σχολείο πρωτεύουσας νομού στη Βόρεια Ελλάδα οι μαθητές της τελευταίας τάξης του Λυκείου «εξαφανίζονται» από τον Οκτώβριο, με αποτέλεσμα σε έλεγχο εποπτικής αρχής οι αρμόδιοι να βρεθούν μπροστά σε άδειες αίθουσες. Φυσικά αυτοί οι μαθητές έλαβαν τίτλο σπουδών…
  • Ακόμη χειρότερη είναι η κατάσταση σε ιδιωτικό σχολείο της Θεσσαλίας, το οποίο για τις αρχές είναι εκπαιδευτήριο-φάντασμα. Δεν επιτρέπει ελέγχους και κανείς δεν γνωρίζει ποιοι εργάζονται και με ποια προσόντα, ποιοι και πόσοι μαθητές φοιτούν, πώς εκδίδονται οι τίτλοι σπουδών
  • Σε ξένο ιδιωτικό σχολείο της Θεσσαλονίκης οι μαθητές διδάσκονται …εξ αποστάσεως σε συγχωνευμένες τάξεις από εκπαιδευτικούς που κανείς δεν γνωρίζει, που δεν έχουν πιστοποιηθεί από την πολιτεία, που πιθανότατα δεν έχουν καμιά σχέση με το αντικείμενο που διδάσκουν. Κι εδώ τα ερωτήματα για τις ενδοσχολικές διαδικασίες, για την έκδοση βαθμολογιών και τίτλων είναι αμείλικτα.

Ίσως η πιο σοβαρή και ταυτόχρονα σκοτεινή υπόθεση. Η έκδοση τίτλων-μαϊμού από ιδιωτικά σχολεία σε μαθητές που δεν φοιτούν καν, αλλά κάνουν παράνομα (χωρίς δηλαδή τις προβλέψεις του νόμου) κατ’ οίκον διδασκαλία

Οικογένεια λόγω «έλλειψης εμπιστοσύνης» στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν έστειλε τα παιδιά της στο σχολείο και είχε συνάψει συμφωνία με κάποιο ιδιωτικό σχολείο για να δώσουν τα παιδιά εξετάσεις.

Δύο χρόνια πριν, η ΟΙΕΛΕ έδωσε στη δημοσιότητα μια υπόθεση που αποκαλύφθηκε τυχαία μέσω μας ντοκιμαντέρ με το όνομα ΙΧΘΥΣ που προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Στο ντοκιμαντέρ καταγράφεται η περίπτωση μιας οικογένειας που λόγω «έλλειψης εμπιστοσύνης» στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν έστειλε τα παιδιά της στο σχολείο και είχε συνάψει συμφωνία με κάποιο ιδιωτικό σχολείο για να δώσουν τα παιδιά εξετάσεις. Μετά τη δημοσιοποίηση της καταγγελίας και το αίτημά μας για εισαγγελική έρευνα, η Ομοσπονδία μας έλαβε πλήθος καταγγελιών ότι υπάρχει ένα εκτεταμένο δίκτυο μαθητών που κάνουν homeschooling και λαμβάνουν, άγνωστο με ποιες διαδικασίες, τίτλους σπουδών από ιδιωτικά σχολεία.

Δείτε το κείμενο της ανακοίνωσης πατώντας εδώ