Δευτέρα 19 Μαΐου

Έρευνα Ιδρύματος Vodafone: Πώς αντιμετωπίζουν οι Έλληνες μαθητές την τεχνητή νοημοσύνη ;

Μεγάλο το ενδιαφέρον όμως δεν ξέρουν πού θα καταλήξει η χρήση της.

Η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) δεν είναι πλέον σενάριο επιστημονικής φαντασίας – αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής πραγματικότητας. Καθώς το ψηφιακό μέλλον πλησιάζει, η εκπαίδευση καλείται να ενσωματώσει τις νέες τεχνολογίες, με τους Έλληνες μαθητές να δηλώνουν πιο έτοιμοι από ποτέ να αγκαλιάσουν αυτήν την αλλαγή.

Οι Έλληνες μαθητές λένε ναι στην τεχνητή νοημοσύνη

Μια πρόσφατη έρευνα της Ipsos για το Ίδρυμα Vodafone, που παρουσιάστηκε στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, αποκαλύπτει ότι οι μαθητές στην Ελλάδα είναι πρωτοπόροι στην Ευρώπη ως προς τον ενθουσιασμό τους για το ΑΙ.
Το 57% θεωρεί ότι οι εφαρμογές ΑΙ είναι απαραίτητες για την επιτυχία στο σχολείο, ενώ το 73% πιστεύει πως η γνώση τεχνητής νοημοσύνης θα είναι καθοριστική για την καριέρα τους.

Παράλληλα, περισσότεροι από τους μισούς μαθητές (54%) δηλώνουν ότι γνωρίζουν ήδη τρόπους να χρησιμοποιούν το ΑΙ για να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.

Μεγάλο ενδιαφέρον αλλά ελάχιστοι οι πόροι

Παρά το θετικό κλίμα, η καθημερινότητα στα ελληνικά σχολεία αποκαλύπτει σημαντικές ελλείψεις.
Το 74% των μαθητών αναφέρει πως τα σχολεία δεν διαθέτουν επαρκείς ψηφιακές συσκευές, ενώ το 62% τονίζει τα προβλήματα συνδεσιμότητας.
Αυτές οι αδυναμίες καθιστούν δύσκολη την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρει το ΑΙ.

Προθυμία για κοινωνική και επιστημονική αξιοποίηση της ΑΙ

Παρά τα εμπόδια, οι Έλληνες μαθητές ξεχωρίζουν για τη διάθεσή τους να κατανοήσουν την κοινωνική και επιστημονική διάσταση της τεχνητής νοημοσύνης.
Το 43% εκφράζει την επιθυμία να εξερευνήσει πώς το ΑΙ μπορεί να ωφελήσει την κοινωνία, την επιστήμη και την οικονομία — το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα.

Η συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης στη διαμόρφωση ενός νέου σχολείου

Η ΑΙ μπορεί να προσφέρει εξατομικευμένη εκπαίδευση, να ενισχύσει την καινοτομία στη μάθηση και να ξεπεράσει μαθησιακές δυσκολίες, δημιουργώντας πιο συμπεριληπτικές τάξεις.
Η συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα θεωρείται αναγκαία για να γεφυρωθεί το ψηφιακό χάσμα και να εξασφαλιστεί ότι η εκπαίδευση εξελίσσεται στη βάση της παιδαγωγικής και της δεοντολογίας.

Διαβάστε επίσης:

Ατυχήματα στα παιδιά: Οι πρώτες βοήθειες για το έγκαυμα

Πού θα πάτε να ακούσετε το ωραιότερο Ω γλυκύ μου Έαρ και το Σήμερον Κρεμάται επί ξύλου

Ροή Ειδήσεων