Γιατί είναι καλό να φοράμε κάλτσες όταν κοιμόμαστε

Ο καλός βραδινός ύπνος είναι μία από τις πολυτιμότερες δραστηριότητες του 24ωρου μας, αν θέλουμε να διατηρούμε την καλή σωματική και πνευματική μας υγεία. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, όμως, συχνά δεν μας επιτρέπει να τον απολαύσουμε όσο θέλουμε. Ξέρετε τι θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά; Τα ζεστά πόδια!

Έχε τα πόδια σου ζεστά…

Σύμφωνα με το Βρετανικό Ινστιτούτο Υγείας, το να κοιμόμαστε με κάλτσες είναι το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε για να απολαμβάνουμε πραγματικά τον ύπνο μας. Γιατί; Απάντηση δίνει ο τρόπος που οι θερμορυθμιστές λειτουργούν στο σώμα μας. Ως ενδόθερμα που είμαστε εμείς οι άνθρωποι, οι θερμορυθμιστικοί μηχανισμοί μας «δουλεύουν» κατά την διάρκεια της ημέρας για να κρατήσουν την θερμοκρασία του σώματός μας περίπου στους 37,7 βαθμούς Κελσίου.

Το ίδιο δεν συμβαίνει, όμως, και κατά την διάρκεια της νύχτας. Η θερμοκρασία του σώματός μας, τότε, πέφτει φτάνοντας στο χαμηλότερο σημείο του, μέχρι να αρχίσει να ανεβαίνει ξανά νωρίς το πρωί, λίγο πριν ξυπνήσουμε.

Το ενδιαφέρον είναι, ότι η διακύμανση αυτή συμβαίνει ακόμα και εν τη απουσία ύπνου. Ωστόσο, η δραστηριότητα μέσα στη μέρα και οι συνήθειες ύπνου τη νύχτα διατηρούν αυτόν τον κύκλο.

Αν θέλουμε, λοιπόν, να εξασφαλίσουμε έναν πραγματικά ξεκούραστο ύπνο, χρειάζεται να βοηθάμε τους θερμορυθμιστικούς μηχανισμούς κατά την διάρκεια της νύχτας. Το να κρατάμε ζεστά τα πόδια μας κάνει ακριβώς αυτό.

Το να ζεσταίνουμε τα πόδια μας πριν κοιμηθούμε διευκολύνει επίσης την αγγειοδιαστολή (την διαστολή των αιμοφόρων αγγείων στα άκρα). Αυτό βοηθά την αναδιανομή της θερμότητας μέσα στο σώμα, μειώνοντας την κεντρική θερμοκρασία και δίνοντας στον εγκέφαλο ένα σαφές σήμα, ότι τώρα είναι ώρα ύπνου.

Για την ακρίβεια, μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature βρήκε, ότι η αγγειοδιαστολή στα πόδια, φορώντας κάλτσες, μειώνει τον χρόνο που χρειαζόμαστε για να κοιμηθούμε κατά 15 ολόκληρα λεπτά.

Τι κάλτσες να φοράμε για καλύτερο ύπνο

Οι κάλτσες που είναι φτιαγμένες από φυσικά, απαλά υλικά, όπως το μαλλί marino ή το κασμίρ είναι οι καλύτερες! Αυτές παρέχουν καλή «μόνωση», ενώ επιτρέπουν και στο δέρμα να αναπνέει, υποστηρίζοντας την φυσική θερμορύθμιση του σώματος.

Συνήθως κοστίζουν λίγο πιο ακριβά από τις βαμβακερές ή τις συνθετικές κάλτσες, αλλά αξίζουν τα λεφτά τους. Βεβαιωθείτε, βέβαια, ότι οι κάλτσες που θα επιλέξετε δεν είναι στενές, περιορίζοντας την κυκλοφορία του αίματος και εμποδίζοντας το να ζεσταθούν σωστά τα πόδια.

Μπορούν τα παιδιά και τα μωρά να κοιμούνται με κάλτσες;

Τα μωρά και τα παιδιά είναι σημαντικό να μην υπερθερμαίνονται. Για τον σκοπό αυτό αποφύγετε τις ηλεκτρικές κουβέρτες ή τις πολύ ζεστές κάλτσες. Ο ασφαλέστερος τρόπος για να κοιμηθούν αυτά καλύτερα είναι ένα ωραίο, ζεστό μπάνιο πριν τον ύπνο και μετά πυτζάμες και βαμβακερά καλτσάκια που έχετε ήδη προθερμάνει στο καλοριφέρ.

Εξυπακούεται, ότι πρέπει να ελέγχετε το μωρό ή το παιδί σας όταν κοιμάται, ώστε να μην είναι υπερβολικά ζεστό, να μην ιδρώνει, να μην έχει κόκκινα μάγουλα ή γενικά να παρουσιάζει ενοχλήσεις. Αν παρατηρήσετε τέτοια συμπτώματα, αφαιρέστε άμεσα τα σκεπάσματα.

Να φοράμε, λοιπόν, κάλτσες στον ύπνο;

Το να ζεσταίνουμε καλά τα πόδια μας πριν κοιμηθούμε μπορεί να μειώσει τον χρόνο που χρειαζόμαστε για να χαλαρώσουμε και να αποκοιμηθούμε. Αυτό, ως εκ τούτου, μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου μας. Βεβαιωθείτε, όμως, ότι οι κάλτσες που θα φορέσετε είναι απαλές, άνετες και όχι υπερβολικά χοντρές. Αν τυχόν έχετε κάποιο κυκλοφορικό πρόβλημα εξαιτίας του οποίου έχετε πόνο και κρύα πόδια, συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.