Αρχική InfoSchool Δημοτικό K. Γαβρόγλου: Γιατί ένα παιδί με αναπηρία να μην μπορεί να έχει τη δυνατότητα να γίνει σημαιοφόρος;

K. Γαβρόγλου: Γιατί ένα παιδί με αναπηρία να μην μπορεί να έχει τη δυνατότητα να γίνει σημαιοφόρος;

«Η Αριστερά πρωτίστως είναι υπέρ της κοινωνικής δικαιοσύνης και των ίσων ευκαιριών σε όλους, ειδικά όταν μιλάμε για ένα κοινωνικό αγαθό όπως η παιδεία» δηλώνει ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ απαντώντας στην ερώτηση αν η Αριστερά είναι κατά της αριστείας, με αφορμή τη σχετική ρητορική που αναπτύχθηκε μετά την απόφασή του για ανάδειξη των σημαιοφόρων στο δημοτικό μέσω κλήρωσης.

Σε συνέντευξή του στο Πρακτορείο ο υπουργός Παιδείας λέει ότι «η ευγενής άμιλλα πρέπει να καλλιεργείται αλλά με όρους ενός ηθικού κώδικα αξιών και όχι με τους νόμους της αγοράς. Δεν είναι δαρβινικό το σύστημα στα σχολεία μας. Και δεν πρέπει να είναι».

Το ζήτημα της κατάργησης των Πανελλαδικών

Ο κ Γαβρόγλου επιμένει και στο ζήτημα της κατάργησης των Πανελλαδικών: «Πρόθεση του υπουργείου Παιδείας είναι το απολύτως αντιπαιδαγωγικό σύστημα των εισαγωγικών να γίνει σύντομα παρελθόν […] Το σημερινό σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, αν και αδιάβλητο, έχει ολοκληρώσει τον κύκλο του και είναι ένα από τα μεγαλύτερα αγκάθια που υπονομεύει την εκπαιδευτική και παιδαγωγική λειτουργία του Λυκείου ως αυτόνομη βαθμίδα εκπαίδευσης. Γι’ αυτό και είναι επιβεβλημένο να καταργηθεί, ώστε να αποκατασταθεί η παιδαγωγική αυτονομία του Λυκείου».

To ζήτημα της ανάδειξης σημαιοφόρων μέσω κλήρωσης 

Με αφορμή την απόφασή σας για ανάδειξη των σημαιοφόρων στο δημοτικό με κλήρωση, από την πρώτη στιγμή, η ΝΔ έκανε λόγο για «ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, πιστή στο δόγμα του εξισωτισμού προς τα κάτω», το Ποτάμι μίλησε για ιδεοληπτική αλλεργία σε κάθε μορφή καταξίωσης και αριστείας κλπ.

Αυτά είναι λόγια όσων επί της ουσίας φοβούνται την αριστεία και για αυτό την ευτελίζουν. Πόσες φορές τους παρακαλέσαμε να τοποθετηθούν δημόσια για ένα φαινόμενο που το γνωρίζει η κάθε ελληνική οικογένεια: υπάρχουν ή δεν υπάρχουν γονείς που πιέζουν ασφυκτικά τους εκπαιδευτικούς να βαθμολογούν τα παιδιά τους με βαθμούς που δεν τους δικαιούνται; Λίγοι γονείς, αλλά αρκετοί για να δημιουργούν πολλά προβλήματα στους εκπαιδευτικούς. Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει μεγάλος αριθμός «αρίστων» και να γίνεται σήμερα κλήρωση ανάμεσα τους. Είναι αυτό αριστεία; Γιατί δεν καταγγέλλει η αντιπολίτευση αυτά τα φαινόμενα; Γιατί δεν προστατεύουν τους εκπαιδευτικούς; Γιατί ένα παιδί με αναπηρία να μην μπορεί να έχει τη δυνατότητα να γίνει σημαιοφόρος;

Και γιατί δεν θα πρέπει να μοιραστεί η ευθύνη και άρα ο σεβασμός προς τη σημαία σε όλα τα παιδιά μιας τάξης, πολίτες του αύριο με ίδια δικαιώματα και ίδιες υποχρεώσεις; Η Αριστερά πρωτίστως είναι υπέρ της κοινωνικής δικαιοσύνης και των ίσων ευκαιριών σε όλους, ειδικά όταν μιλάμε για ένα κοινωνικό αγαθό όπως η παιδεία. Η ευγενής άμιλλα πρέπει να καλλιεργείται αλλά με όρους ενός ηθικού κώδικα αξιών και όχι με τους νόμους της αγοράς.

Δεν είναι δαρβινικό το σύστημα στα σχολεία μας. Και δεν πρέπει να είναι. Ο στόχος μας πρέπει να είναι να αναδεικνύουμε τα διαφορετικά ενδιαφέροντα και δεξιότητες του κάθε μαθητή και σε αυτό το πλαίσιο να επιδιώκουμε την αριστεία. Η εκπαίδευση αποσκοπεί στη μόρφωση όλων των πολιτών. Αυτή είναι η βασική μας αφετηριακή διαφορά με τη νεοφιλελεύθερη σημερινή ΝΔ του κ. Μητσοτάκη. Αριστεία για μας είναι όλα τα παιδιά να μπορούν να μορφωθούν σε ένα σχολείο, το καθένα να πάρει ό,τι του ταιριάζει, και, κυρίως, να μπορούν να αποκτήσουν την εμπειρία της χαράς της γνώσης.

Ποιο είναι το επόμενο βήμα σας στις αλλαγές που θέλετε να φέρετε στην παιδεία;

Έχουμε δεσμευτεί για την αλλαγή στο Λύκειο και το σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Πρόθεση του υπουργείου Παιδείας είναι το απολύτως αντιπαιδαγωγικό σύστημα των εισαγωγικών να γίνει σύντομα παρελθόν. Θα θεσπιστεί ένα σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που θα στηρίζεται στο ισχυρό Εθνικό Απολυτήριο. Το σημερινό σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, αν και αδιάβλητο, έχει ολοκληρώσει τον κύκλο του και είναι ένα από τα μεγαλύτερα αγκάθια που υπονομεύει την εκπαιδευτική και παιδαγωγική λειτουργία του Λυκείου ως αυτόνομη βαθμίδα εκπαίδευσης. Γι’ αυτό και είναι επιβεβλημένο να καταργηθεί, ώστε να αποκατασταθεί η παιδαγωγική αυτονομία του Λυκείου. Όλοι συμφωνούν ότι σήμερα δεν έχουμε Λύκειο. Δεν θέλουμε να έχουμε Λύκειο; Δεν νομίζω ότι μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι θα είμαστε η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα χωρίς Λύκειο. Η σοβαρή συζήτηση είναι ακριβώς αυτή και ήδη το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει καταθέσει τις προτάσεις του, τις οποίες θα επεξεργαστεί το Υπουργείο και θα καταλήξει στις τελικές αποφάσεις. Οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν πρόκειται να αιφνιδιαστούν. Πάντως θα είναι ένα σύστημα με κυρίαρχα τα παιδαγωγικά χαρακτηριστικά και, σίγουρα, πιο ανθρώπινο μιας και το ισχύον μόνο φιλικό για τους νέους ανθρώπους δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Design by | WebOlution & Powered by | Access Point
Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.