Οι αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και τη διδακτέα ύλη, καθώς και ο εκσυγχρονισμός της διδασκαλίας αναδεικνύονται ως βασικά θέματα από τον υπουργό Παιδείας Κυριάρκος Πιερρακάκη.
Πολλά και σημαντικά θέματα σχετικά με την Παιδεία, τα μέτρα που έχουν ήδη ληφθεί και όσα πρέπει να θεσμοθετηθούν αναφέρθηκε ο Κυριάκος Πιερρακάκης σε συνέντευξη που έδωσε στο Reporter.gr και τον δημοσιογράφο Άγγελο Κωβαίο. Ο υπουργός Παιδείας αναγνωρίζει ότι αυτήν τη στιγμή έχει επιτευχθεί η διαφάνεια και η δικαιοσύνη ως προς τις Πανελλήνιες εξετάσεις, υπάρχουν όμως πολλά ακόμη που πρέπει να γίνουν εάν θέλουμε η εκπαίδευσή μας να συμβαδίζει με το 2025.
Αλλαγές στη διδακτέα ύλη και εκσυγχρονισμός της διδασκαλίας
Σε ερώτηση σχετικά με το πιο πρόβλημα στην εκπαίδευση είναι πιο επείγον, ο υπουργός απάντησε ότι το πρόβλημα δεν είναι ένα… «Δεν θα ήταν εύκολο να προτεραιοποιήσω ένα. Γιατί αν πούμε “οι υποδομές”, θα δει κανείς την ίδια στιγμή τα σε πολλά πεδία τα βιβλία είναι απαρχαιωμένα, όπως στην Πληροφορική και όχι μόνο. Γι’ αυτό αλλάζουν όλα τα βιβλία από τον Σεπτέμβριο του ’26. Πρέπει να μπορέσεις να κάνεις πολλά ταυτόχρονα».
Διασύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά
Στην έμφαση στην τεχνική εκπαίδευση αναφέρθηκε ο κ. Πιερρακάκης. «Σίγουρα στην τεχνική εκπαίδευση θα πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη έμφαση, θα φτάσω εκεί, αλλά πρέπει να δούμε το ίδιο το πρόβλημα του σχολείου. Η ερώτηση που τίθεται από τους περισσότερους υπουργούς Παιδείας σε κάθε συνάντηση που κάνουμε, είναι “πώς θα σχεδιάσουμε ένα πρόγραμμα στα σχολεία, ένα σχολικό σύστημα, το οποίο θα εκπαιδεύσει τα παιδιά που είναι πέντε, έξι ετών και μπαίνουν τώρα σε αυτό, ώστε να 18 τους να αντεπεξέλθουν σε έναν κόσμο που ακόμη δεν υπάρχει;»
«Να φέρουμε τα δημόσια σχολεία στον 21ο αιώνα»
Στις αλλαγές που ανέφερε ο Πρωθυπουργός στην ομιλία του στη Βουλή, με την οποία αύξησε τον προϋπολογισμό από τα 250 εκατ. στα 350 εκατ. για την παρέμβαση στα σχολικά κτίρια εστίασε ο κ. Πιερρακάκης: «Μέσα στις 11 αλλαγές υπάρχει και η αλλαγή αντίληψης του μαθήματος της λογοτεχνίας, πώς πρέπει να διδάσκεται η πληροφορική, πώς πρέπει να προσεγγίσεις τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό, κ.ά. Επίσης, το νέο θεσμικό πλαίσιο που φέραμε περιλαμβάνει καινοτομίες, όπως τον τρόπο εφαρμογής του διεθνούς Baccalaureate, τον τρόπο με τον οποίο οι διευθυντές των σχολείων θα λειτουργούν πλέον με μεγαλύτερη ενδυνάμωση του ρόλου τους και λιγότερη γραφειοκρατία και γενικά θα έλεγα, είναι πολλές οι παρεμβάσεις που απαιτούνται και πρέπει να γίνουν με πολύ μεγάλη ταχύτητα για να φέρουμε τα σχολεία στον 21ο αιώνα στην πράξη και όχι μόνο ημερολογιακά».