Μακρή: Αυτή θα είναι η διάρκεια της παράτασης του σχολικού έτους – “Ίσως χρειαστεί μια μικρή θυσία ελεύθερου χρόνου των μαθητών”

Η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, σε συνέντευξή της στην Κυριακάτικη Kontranews μίλησε εκτενώς για το εγχείρημα της καθολικής τηλεκπαίδευσης, αναφέρθηκε στο ενεδεχόμενο παράτασης της φετινής σχολικής χρονιάς και της ψυχολογίας των μαθητών από το παρατεταμένο lockdown και το άνοιξε κλείσε των σχολείων.

Ποια θα είναι η διάρκεια της παράτασης του σχολικού έτους;

Η εκπαιδευτική διαδικασία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπου δεν είναι δυνατή η δια ζώσης λειτουργία των σχολείων εξ αιτίας της πανδημίας. Μαθήτριες και μαθητές όλων των βαθμίδων, δάσκαλοι και καθηγητές όλων των ειδικοτήτων, απέκτησαν πρόσβαση, μέσω πλατφόρμας, στην ψηφιακή τους τάξη και το σχολικό περιβάλλον συνάντησε την ψηφιακή υπόστασή του. Η καθολική τηλεκπαίδευση είναι μια μεγάλη επιτυχία της εκπαιδευτικής κοινότητας. Τα μαθήματα διεξάγονται σύμφωνα με το πρόγραμμα και η ύλη καλύπτεται κανονικά μέσα από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Σε περίπτωση που το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής κρίνει ότι μια ολιγοήμερη παράταση, όπως συνέβη και τη σχολική χρονιά 2019-2020, θα βοηθήσει, ώστε να βρεθούν και πάλι οι μαθητές στο φυσικό τους περιβάλλον, το σχολείο, και να αξιοποιήσουν τα οφέλη από αυτό, τότε θα εξετάσουμε τη σχετική εισήγηση.

Στο πλαίσιο αυτό και η διάταξη σχετικά με την αναπλήρωση των διδακτικών ωρών για το σχολικό έτος 2020- 2021, που συμπεριλήφθηκε στο ψηφισθέν Σχέδιο Νόμου για τα ΑΕΙ. Εκεί ορίζεται ότι για το τρέχον σχολικό έτος 2020-21, λόγω της πανδημίας, λαμβάνεται κάθε αναγκαίο μέτρο για την κάλυψη διδακτέας ύλης και αναπλήρωση χαμένων διδακτικών ωρών, στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, μέσω της τροποποίησης και ρύθμισης (σ.σ. με υπουργική απόφαση): α. των αργιών, διακοπών και εορταστικών εκδηλώσεων, β. των απουσιών και του χαρακτηρισμού της φοίτησης, γ. της ημερομηνίας έναρξης και λήξης των εγγραφών προνηπίων, νηπίων και μαθητών Α’ τάξης Δημοτικών Σχολείων, καθώς και των διαδικασιών και προθεσμιών για την ολοκλήρωσή τους, δ. κάθε συναφούς με τα ανωτέρω θέματα που αφορούν στους κατ’ ιδίαν και τους κατ’ οίκον διδαχθέντες μαθητές, ε. της φοίτησης, της αξιολόγησης, της προαγωγής, και της απόλυσης μαθητών, στ. στην εισαγωγή των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ζ. κάθε άλλου συναφούς ή ειδικότερου με τα ανωτέρω θέματος.

Αντέχουν οι μαθητές μετά το παρατεταμένο lockdown και το άνοιγμα και κλείσιμο των σχολείων, να χάσουν και ένα μέρος από τις διακοπές τους;

Με το βλέμμα στραμμένο στην εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία, παρακολουθούμε την πορεία της πανδημίας του νέου κορωνοϊού και καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, να μην επιβαρυνθούν ψυχολογικά από τις ρυθμίσεις που θα εφαρμοστούν, προκειμένου να ολοκληρωθεί η ύλη και να επιτευχθούν οι μαθησιακοί στόχοι.

Στο σχολικό περιβάλλον, εκπαιδευτικοί και μαθητές όλων των βαθμίδων βιώνουν τους περιορισμούς και τις συνέπειες στην κοινωνία της πανδημίας καθημερινά, είτε μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είτε μέσω της διά ζώσης λειτουργίας των σχολείων.

Είμαστε δίπλα στους καθηγητές, στα παιδιά και στις οικογένειές τους, κατανοούμε την ανησυχία τους και σεβόμαστε την υπεύθυνη στάση που έχουν επιδείξει ένα χρόνο τώρα.

Τους ευχαριστώ από καρδιάς και θα ήθελα να τους διαβεβαιώσω ότι μέλημά μας είναι το όφελος των παιδιών μας, για το οποίο αξίζει, και ίσως χρειαστεί, μια ακόμα μικρή θυσία ελεύθερου χρόνου.