Οι μαθητές του 6ου Δημ. Σχ. Σταυρούπολης “υιοθέτησαν” το παρκάκι της γειτονιάς και το μεταμόρφωσαν σε όαση παιχνιδιού

Οι μαθητές του 6ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης ένωσαν τις δυνάμεις τους και αποφάσισαν να “υιοθετήσουν” το παρκάκι που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο σχολείο και το μεταμορφώσουν σε μια δική τους γωνιά παιχνιδιού και αναψυχής όπους απολαμβάνουν να περνούν τις ώρες τους μετά τη λήξη των μαθημάτων.

Τα παιδιά όλων των τάξεων στήριξαν την πρωτοβουλία και με την πολύτιμη στήριξη τόσο των δασκάλων όσο και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, έβαλαν τα δυνατά τους για να αξιοποιήσουν το μέχρι πρότινος ανεκμετάλλευτο χώρο σε μια πράσινη γωνιά που θα είναι φιλόξενη για παιχνίδι, καθαρή αλλά περιποιημένη συμβάλλοντας στο αίτημα εξωραισμού της γειτονιάς γύρω από το σχολείο. Με κίνητρό τους τηνπεριβαλλοντική και κοινωνική ευαισθησία, οι μαθητές φύτεψαν συμβολικά κάποια δέντρα και άρχισαν να καλλωπίζουν το χώρο.

Και εγένετο το Πάρκο του 6ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης

Το εν λόγω πράσινο εγχείρημα ξεκίνησε το 2015 και μέχρι σήμερα οι μαθητές δεν σταμάτησαν στιγμή να νοιάζονται και να φροντίζουν το παρκάκι τους. Ενδεικτικό της σπουδαίας δουλειάς που έχουν κάνει τόσα χρόνια το γεγονός ότι αφενός το παραμελημένο πάρκο έγινε μια υπέροχη γωνιά και αφετέρου η μεταμόρφωση οδήγησε στο να σταματήσουν πλέον να τριγυρνούν στο σημείο περιθωριακά άτομα τις βραδινές ώρες και να απομακρυνθεί και το επικίνδυνο παράπηγμα με αμίαντο που φιλοξενούνταν εκεί.

«Δίπλα στο σχολείο είχαμε ένα παράπηγμα, που ήταν πρόβλημα και για τη γειτονιά. Σε συνεργασία με όλους τους εκπαιδευτικούς και ύστερα από παρότρυνση των παιδιών αποφασίσαμε να υιοθετήσουμε αυτό το κομμάτι. Σκεφτήκαμε ότι ήταν μια καλή ευκαιρία για τους μαθητές να έρθουν σε επαφή με τη φύση, να μπορέσουν να αγαπήσουν τη γειτονιά τους, να την προστατέψουν και να δώσουν τα απογεύματα στους γονείς και τους περαστικούς ένα χώρο ευχάριστο σε ένα αστικό περιβάλλον», είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η δασκάλα Ανατολή Αυγερινού, που ήταν από τους εκπαιδευτικούς που στήριξαν εξαρχής το εγχείρημα καθώς η ιδέα γεννήθηκε στο μάθημά της  στη διάρκεια της ευέλικτης ζώνης και της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης των μαθητών της Γ Τάξης .

Ο δήμος «έτρεξε» τις διαδικασίες ώστε να καταφέρει να ξεπεράσει τα γραφειοκρατικά εμπόδια, να απομακρυνθεί ο αμίαντος και το παράπηγμα και ακολούθως να παραχωρηθεί με ασφάλεια ο χώρος στους μαθητές. Τα παιδιά τοποθέτησαν δέντρα, φύτεψαν λουλούδια, πήραν λάστιχα από γειτονικά βουλκανιζατέρ, που τα έβαψαν για να διαμορφώσουν το πάρκο.

Ο Δήμος στο πλευρό των μαθητών

«Ουσιαστικά τα παιδιά υιοθέτησαν το πρόβλημα, προτού υιοθετήσουν το πάρκο και καταφέραμε όλοι μαζί να δώσουμε λύση. Να ξηλωθεί το παράπηγμα με αμίαντο και να προχωρήσουν οι προτάσεις των μαθητών για το πώς θα αξιοποιηθεί ο χώρος προς όφελος όλης της γειτονιάς», πρόσθεσε, από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος του δήμου Παύλου Μελά, Σάκης Λαζαρίδης.

Ο Δήμος εξαρχής στήριξε την προσπάθεια των μαθητών την οποία και ενέταξε στο πλαίσιο των δράσεων «Ομορφαίνουμε μαζί τις γειτονιές μας»με απώτερο στόχο να ευαισθητοποιηθούν ξανά οι γειτονιές και με επεμβάσεις τοπικής κλίμακας να διαμορφωθεί ένα ενιαίο σύνολο καθαρών, λειτουργικών και πράσινων εκτάσεων που θα είναι προς όφελος των δημοτών. Μέσα από τις συμμετοχικές διαδικασίες να αναλάβει ο πολίτης την ευθύνη που του αναλογεί στους δημόσιους χώρους, πάντα όμως με την αρωγή του Δήμου.

Μακάρι να δούμε αντίστοιχες πρωτοβουλίες και από άλλα σχολεία της χώρας στο πλαίσιο των προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης!