Τι απαντά η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για την επίμαχη λίστα σχολικών του 2ου Νηπιαγωγείου Μουζακίου

Η λίστα σχολικών  που μοιράστηκε από τη Νηπιαγωγό του 2ου Νηπιαγωγείου Μουζακίου Καρδίτσας προς τους γονείς έγινε θέμα συζήτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ΜΜΕ καθώς η πρόταση τα αγοράκια να φέρουν στο σχολείο όποια παιχνίδια επιθυμούν και τα κοριτσάκια να φέρουν κουζινικά σκεύη, πλαστικά φρούτα και ζωάκια, θεωρήθηκε από πολλούς ως διάκριση φύλου που αναπαράγει έμφυλα στερεότυπα και έμφυλη διχοτομία.

Αυτή είναι η επίμαχη λίστα

Τι δήλωσε η αναπληρώτρια προϊσταμένη Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας

Η αναπληρώτρια προϊσταμένη Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας, Ευαγγελία Χατζηδημητρίου, σε δηλώσεις της στο Ethnos.gr τόνισε ότι δεν υπήρχε κανενός είδους πρόθεση για διάκριση φύλου από την εν λόγω νηπιαγωγό και σημειωτέον κανένας γονιός δεν παραπονέθηκε για το συγκεκριμένο γεγονός.

«Δόθηκε η λίστα και είναι κάτι που συνηθίζεται να γίνεται για τον προγραμματισμό του σχολείου. Να φέρουν οι γονείς κάποια πράγματα στο σχολείο ώστε να γίνεται το μάθημα. Δεν υπήρξε κακή πρόθεση από τη συνάδελφο. Όλα τα παιδάκια στα σχολεία συμμετέχουν σε ομαδικά παιχνίδια. Οι εκπαιδευτικοί είναι πολύ ευαίσθητοι σε θέμα διακρίσεων και από την πρώτη μέρα αγκαλιάζουν τα παιδάκια» σημειώνει η κα Ευαγγελία Χατζηδημητρίου.

Σε ό,τι αφορά τον σάλο που προέκυψε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με χρήστες να υποστηρίζουν ότι πρόκειται για γεγονός αναχρονιστικό και ότι η δασκάλα προχώρησε ξεκάθαρα σε έμφυλες διακρίσεις, η Ευαγγελία Χατζηδημητρίου τονίζει ότι «οι όποιοι επικριτές ας έρθουν μέσα στα σχολεία και ας δουν το έργο μας. Σας διαβεβαιώνω ότι κανένα σχολείο δεν κάνει καμία διάκριση».

Πρόκειται για διάκριση φύλου

Το θέμα ανέδειξε μέσα από τη σελίδα της στο Facebook «Όλα τα παιχνίδια για όλα τα παιδιά» η καθηγήτρια Ψυχολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και πρόεδρος της Επιτροπής Φύλου και Ισότητας του ιδρύματος, Δήμητρα Κογκίδου.

«Το να χρησιμοποιείς την κατηγορία του φύλου, ότι δηλαδή τα αγόρια μπορούν να κάνουν αυτό και τα κορίτσια το άλλο, αποτελεί διάκριση και εν προκειμένω διαχωρισμό παιχνιδιού. Αν θέλεις πλουραλισμό παιχνιδιών, μπορείς να χρησιμοποιήσεις άλλες κατηγοριοποιήσεις. Ουσιαστικά αναπαράγει τα έμφυλα στερεότυπα και μπορεί να έχει επιπτώσεις στις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές που κάνουν τα παιδιά. Πρόκειται για διαχωρισμό από… κούνια και το θέμα είναι πολύ σύνθετο» σημειώνει η κα Κογκίδου.