To ελληνικό σχολείο αναβαθμίζεται και εκσυγχρονίζεται – Κανονικά προχωρά η αξιολόγηση στην εκπαίδευση

Το Υπουργείο Παιδείας τα τελευταία δύο χρόνια έχει καταγράψει σημαντικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις στο χώρο της εκπαίδευσης που έχουν αλλάξει τα δεδομένα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

Άλλωστε όπως έχει δηλώσει και η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, αναφερόμενη στο πολιτικό της όραμα για το χώρο της Παιδείας ότι “Έχουμε την ευθύνη της χάραξης της πολιτικής, που δεν βασίζεται στο αποσπασματικό και το εφήμερο αλλά σε ένα ολοκληρωμένο, μακρόπνοο σχέδιο για το παρόν και το μέλλον, για ένα καλύτερο σχολείο, ένα αναβαθμισμένο πανεπιστήμιο, μια συνεκτική επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. 

Μια ολιστική προσέγγιση της εκπαίδευσης στο σύνολό της, από κάτω προς τα πάνω – από το νηπιαγωγείο ως το πανεπιστήμιο και τη διά βίου μάθηση. Και αυτό, αν θέλετε, είναι και το όραμά μου: ένα σύστημα εκπαίδευσης απαλλαγμένο από υπερσυγκεντρωτισμό, παθογένειες, αγκυλώσεις, και νοοτροπίες του χθες, με σταθερό προσανατολισμό στο σήμερα και το αύριο.”

Κανονικά προχωρά η αξιολόγηση στην εκπαίδευση

Aυτές είναι οι νέες τάξεις που έκλεισαν λόγω κρουσμάτων - Η λίστα του Υπ. Παιδείας

Με ανακοίνωση που εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας βάζει τέλος στις φήμες και τα δημοσιεύματα για δήθεν αναβολές στη διαδικασία αξιολόγησης στην εκπαίδευση. Όπως διευκρινίζεται ” Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση, που πρώτη φορά υλοποιείται καθολικά σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα, δομείται σε τρεις πυλώνες και προχωρά ως εξής:

  • Αξιολόγηση σχολικής μονάδας και αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου: βρισκόμαστε ήδη στη δεύτερη χρονιά υλοποίησης, αφού, παρά τις σφοδρές αντιδράσεις συνδικαλιστικών κύκλων, ολοκληρώθηκε ήδη η πρώτη εφαρμογή της κατά το σχολικό έτος 2021-2022, με σχεδόν απόλυτη συμμετοχή των σχολείων, της τάξης του 99%.
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος – «ελληνική Pisa»: ολοκληρώθηκε ήδη ο πρώτος κύκλος -και προετοιμάζεται ο δεύτερος- των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα που διενεργήθηκαν στις 18 Μαΐου 2022, που αποτυπώνουν το βαθμό ανταπόκρισης των μαθητών στις εξεταζόμενες γνώσεις και δεξιότητες, σύμφωνα με τους στόχους που θέτουν τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών, σε 554 Σχολεία, Δημοτικά (ΣΤ’ τάξη) και Γυμνάσια (Γ’ τάξη), όλων των τύπων όλης της χώρας, με τη συμμετοχή 11.411 μαθητών/-τριών.
  • Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών: έχουν γίνει όλα τα αναγκαία βήματα (διαμόρφωση ειδικής πλατφόρμας και ειδικού επιμορφωτικού προγράμματος) για την έναρξη της ατομικής αξιολόγησης. Η ατομική αξιολόγηση θα ξεκινήσει εντός της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, όπως ήταν προγραμματισμένο, με την ολοκλήρωση της επιλογής των νέων Συμβούλων Εκπαίδευσης η οποία είναι σε τελική φάση. Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης θα είναι και οι πρώτοι που θα αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς (εν συνεχεία θα αξιολογήσουν και οι Διευθυντές σχολείων) και οι πρώτοι αξιολογούμενοι θα είναι οι πρόσφατα διορισθέντες εκπαιδευτικοί.

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει αποδείξει ότι, παρά τις αντιξοότητες και τις παγκόσμιες κρίσεις, όπως η υγειονομική, έχει υλοποιήσει μία προς μία τις εξαγγελίες του, όπως

– επέκταση του νηπιαγωγείου από την ηλικία των 4 ετών

– αγγλικά στο νηπιαγωγείο

– Εργαστήρια Δεξιοτήτων

– διπλασιασμός των Πρότυπων και των Πειραματικών Σχολείων

– 166 νέα προγράμματα σπουδών

– οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών

– τράπεζα θεμάτων

– 25.000 μόνιμοι διορισμοί

– πρότυπα επαγγελματικά λύκεια

– θεματικά και πειραματικά δημόσια ΙΕΚ

– ψηφιακός μετασχηματισμός εκπαίδευσης και διαδικασιών

– απελευθέρωση του θεσμικού πλαισίου των ΑΕΙ

– αποκέντρωση αρμοδιοτήτων, περισσότερη αυτονομία σε εκπαιδευτικούς, σχολεία, πανεπιστήμια.

Καταλήγοντας τονίζεται ότι ” Έτσι προχωρά και η αξιολόγηση, που συνιστά βασική δέσμευση της Κυβέρνησης και του Υπουργείου ως εργαλείο βελτίωσης της εκπαίδευσης εν συνόλω: συστηματικά, μεθοδικά, οργανωμένα, με στοχοπροσήλωση και αποτελεσματικότητα”

Διαβάστε επίσης:

“Η αλλαγή των βιβλίων επιστήμης στα σχολεία είναι πιο αναγκαία από ποτέ”: Ας ακούσουμε τι έχει να πει Ελληνίδα φυσικός

Το bullying καλά κρατεί: Ξύλο μεταξύ μαθητών Γυμνασίου – Ο 15χρονος θύτης έγινε και θύμα

Τα λόγια του Αποστόλη Τότσικα για τη Ρούλα Ρέβη είναι ό,τι πιο ωραίο μπορεί να πει κανείς για τη μάνα των παιδιών του