“Η αλλαγή των βιβλίων επιστήμης στα σχολεία είναι πιο αναγκαία από ποτέ”: Ας ακούσουμε τι έχει να πει Ελληνίδα φυσικός

"Η αλλαγή των βιβλίων επιστήμης στα σχολεία είναι πιο αναγκαία από ποτέ": Ας ακούσουμε τι έχει να πει Ελληνίδα φυσικός

Ένα από τα συχνά παράπονα γονέων και εκπαιδευτικών είναι τα σχολικά βιβλία που χαρακτηρίζονται από πολλούς ως απαρχαιωμένα. Σε πολλά άρθρα μας κατά καιρούς έχουμε παρουσιάσει αστοχίες, αβλεψίες, λάθη αλλά και απόψεις που πλέον δεν αντικατοπτρίζουν τη φιλοσοφία της εποχής γεγονός που αποδεικνύει περίτρανα ότι τα βιβλία χρήζουν αναβάθμισης.

Το Υπουργείο Παιδείας τα τελευταία 2 χρόνια έχει προχωρήσει σε αλλαγές τόσο στη δομή όσο και στο περιεχόμενο των προγραμμάτων σπουδών σε μια προσπάθεια οι μαθητές να εφοδιαστούν με σύγχρονες γνώσεις και δεξιότητες,  ενώ σχεδιάζεται η συγγραφή 320 νέων βιβλίων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση όμως έχουμε μπροστά μας πολύ δρόμο για να πούμε ότι τα σχολικά βιβλία έχουν προσαρμοστεί απόλυτα τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.

Με ανάρτησή της η Φυσικός Τίνα Νάντσου σχολιάζει την ανάγκη εκσυγχρονισμού των σχολικών βιβλίων και δη των βιβλίων επιστήμης που παρά τις αναθεωρήσεις και τις αλλαγές συνεχίζουν να παραμένουν κακογραμμένα και βαρετά.

Όπως σημειώνει μεταξύ άλλων “Μήπως ήρθε η ώρα να αποκτήσουμε πραγματικά σύγχρονα σχολικά βιβλία επιστήμης και στη χώρα μας; Βιβλία που να είναι ελκυστικά για τα παιδιά, που να έχουν αξιολογηθεί και από τα παιδιά, σχολικά βιβλία που να θέλουν και οι μεγάλοι να τα διαβάσουν;”

Η άποψή της έχει βαρύνουσα σημασία δεδομένου ότι είναι επιστημονική συνεργάτις του τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ, συνεργάτις του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, του Ιδρύματος Ευγενίδου, του ΚΠΙΣΝ και του Mathesis (ΠΕΚ) ενώ είχε την παιδαγωγική επιμέλεια του ελληνικού σκέλους του προγράμματος «Playing with Protons» στο CERN.

Η ανάρτηση της Φυσικού για την αναγκαιότητα αλλαγής όλων των σχολικών βιβλίων επιστήμης

“Έγραφα πέρσι τέτοια εποχή…φυσικά τίποτα δεν άλλαξε ένα χρόνο μετά. Αν και έχουμε νέα προγράμματα θετικών σπουδών, τα σχολικά βιβλία επιστήμης παραμένουν παλαιά και εκτός εποχής.

Τα περισσότερα σχολικά βιβλία είναι κακογραμμένα και βαρετά, τόσο για τους μαθητές όσο και τους διδάσκοντες που ψάχνουν υλικό εκτός σχολικών βιβλίων.

“Προχθές ξεφύλλιζα τα βιβλία science του ΙΒ. Και κόλλησα. Οπως κολλάνε και τα παιδιά που έχουν την τύχη να μαθαίνουν επιστήμες από αυτά τα σχολικά βιβλία (γιατί έχουν πολλά χρήματα).

Και αναρωτιέμαι. Μήπως ήρθε η ώρα να αποκτήσουμε πραγματικά σύγχρονα σχολικά βιβλία επιστήμης και στη χώρα μας; Βιβλία που να είναι ελκυστικά για τα παιδιά, που να έχουν αξιολογηθεί και από τα παιδιά, σχολικά βιβλία που να θέλουν και οι μεγάλοι να τα διαβάσουν;

Βιβλία επιστήμης σύγχρονα που να στηρίζονται στον επιστημονικό τρόπο σκέψης, στην επιστημονική μεθοδολογία , που να μιλουν για την έρευνα, το πείραμα, την ιστορία της επιστήμης και την διαφορά της επιστήμης από την ψευδοεπιστήμη και τους τσαρλατάνους.

Τα σχολικά βιβλία μπαίνουν σε όλα τα σπίτια. Ο ρόλος τους μπορεί να γίνει σημαντικός αν είναι σύγχρονα και ελκυστικά και αν είναι καλογραμμένα ακολουθώντας τα διεθνή πρότυπα.

Αν το ΥΠΕΠΘ δεν μπορεί να πληρώσει για υψηλού επιπέδου σύγχρονα ελληνικά βιβλία μήπως να μεταφραστούν βιβλία ξένων μεγάλων εκδοτικών οίκων; Ο ανορθολογισμός καταπολεμάται μόνον μέσα από την γνώση. Η αλλαγή των βιβλίων επιστήμης στα σχολεία είναι πιο αναγκαία από ποτέ.”

Διαβάστε επίσης:

Πρώτη μέρα στο σχολείο για τον 3χρονο Παύλο με σύνδρομο «Αngelman» – Το μήνυμα συμπερίληψης που αξίζει να ακουστεί

Τα λόγια του Αποστόλη Τότσικα για τη Ρούλα Ρέβη είναι ό,τι πιο ωραίο μπορεί να πει κανείς για τη μάνα των παιδιών του

Στο σημερινό doodle της Google έχει ένα φανταστικό videogame – Δείτε γιατί