Βρίσκεστε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης μέσα στη θάλασσα; Αυτές είναι 5 τεχνικές επιβίωσης θα σας σώσουν τη ζωή

Η ασφάλεια στη θάλασσα είναι ζωτικής σημασίας τόσο για τα παιδιά μας όσο και για εμάς τους μεγαλύτερους.

Οι πνιγμοί στη θάλασσα είναι σχεδόν καθημερινή είδηση

Κάθε χρόνο στην Ελλάδα χάνουν τη ζωή τους στη θάλασσα, κατά μέσο όρο 300 άτομα (Ελληνες και τουρίστες) φέρνοντας τη χώρα μας σε μία από τις πρώτες θέσεις στην Ευρώπη και παγκοσμίως αναλογικά με τον πληθυσμό της. Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά του Λιμενικού Σώματος για το έτος 2017, σημειώθηκαν 108 θάνατοι στη θάλασσα και 251 πνιγμοί.

Στα συγκεκριμένα στατιστικά καταγράφονται όσοι κατέληξαν την ημέρα που σημειώθηκαν τα περιστατικά και όχι ενδεχομένως κάποιες ημέρες μετά, στοιχείο που μπορεί να ανεβάσει κι άλλο τον αριθμό. Οι θάνατοι λουομένων δεν είναι απαραίτητα πνιγμοί. Ο όρος δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για το σύνολο των περιπτώσεων καθώς ο πνιγμός προϋποθέτει την κατάποση νερού, όμως ο θάνατος μπορεί να οφείλεται σε άλλα παθολογικά αίτια.

Αυτές οι 5 τεχνικές επιβίωσης θα σας σώσουν τη ζωή όταν κινδυνεύετε στη θάλασσα

* Πάρε τη Στάση HELP (Heat Escape Lessening Posture – Στάση Μειωμένης Απώλειας της Θερμότητας), αν είσαι μόνος στο νερό και φοράς ατομική συσκευή επίπλευσης, για να αυξήσεις το χρόνο επιβίωσής σου στο νερό και να επιβραδύνεις την εμφάνιση των συμπτωμάτων υποθερμίας.

* Πάρε τη Στάση Αγκαλιάς, αν είσαι με άλλους στο νερό για να επιβραδύνεις την εμφάνιση των συμπτωμάτων υποθερμίας. Αν υπάρχει μικρό παιδί, να τοποθετηθεί στο κέντρο του κύκλου.

* Το Κολύμπι Επιβίωσης είναι μια δεξιότητα που βοηθάει τον ναυαγό να παραμείνει στην επιφάνεια του νερού χρησιμοποιώντας ελάχιστη ενέργεια. Εφαρμόζεται όταν το νερό είναι θερμό.

* Η Στάση του Αστερία επιτρέπει στον κουρασμένο κολυμβητή, να ξεκουραστεί πριν αρχίσει να κολυμπάει πίσω στην ακτή, όταν το νερό είναι θερμό. Ξάπλωσε στην επιφάνεια του νερού με μέτωπο τον ουρανό, τεντώνοντας τα χέρια και τα πόδια σου σαν να ήσουν αστερίας. Κρατώντας την αναπνοή σου για λίγα δευτερόλεπτα, θα σε βοηθήσει να επιπλεύσεις. Εξέπνεε και εισέπνευσε γρήγορα, ώστε τα πνευμόνια σου να λειτουργήσουν ως “σωσίβιο”. Τα πόδια που έχουν μυς, είναι πιθανόν να βυθιστούν. Αν διατηρήσεις τα πνευμόνια σου γεμάτα αέρα, θα καταφέρεις να κρατηθείς στην επιφάνεια για λίγα δευτερόλεπτα μέχρι να ξεκουραστείς. Τότε, ξεκίνησε να κολυμπάς αργά πίσω στην ακτή.

* Η Στάση του Μανιταριού είναι χρήσιμη για τον κολυμβητή που έχει κράμπα. Επιπλέει με το κεφάλι μέσα στο νερό, σε σχετικά όρθια θέση, και ταυτόχρονα τεντώνει τους μυς προς την αντίθετη κατεύθυνση από την οδυνηρή σύσπαση.