Χρυσό μετάλλιο στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής: Η απίθανη εφεύρεση των 4 Ελλήνων μαθητών που έφερε την πρωτιά

Μια από τις καλύτερες ειδήσεις στις αρχές της νέας χρονιάς, ήταν η παγκόσμια πρωτιά που κατέκτησαν τα 4 Ελληνόπουλα της ομάδας Ρομποτικής, PlaisioBots , που εκπροσώπησαν επάξια τη χώρα μας στη Διεθνή Ολυμπιάδα Ρομποτικής (IROC) στη Νότια Κορέα, κατακτώντας το χρυσό μετάλλιο στο διαγωνισμό με θέμα το μέλλον των μετακινήσεων.

Η Ελλάδα κατέκτησε για πρώτη φορά χρυσό μετάλλιο στη Διεθνή Ολυμπιάδα Ρομποτικής

Βασιλική Ηλιάδη

Η ομάδα Plaisiobots, που αποτελείται από τον 16χρονο Χρίστο Ρεντζή, την 15χρονη Ίριδα Αγγελοπούλου, την 14χρονη Βασιλική Ηλιάδη και τον 13χρονο Αλκιβιάδη Κωτσικόπουλο, υπό την καθοδήγηση της προπονήτριας Διάνας Βουτυράκου και του βοηθού προπονητή Ιάσονα Σόμογλου, ένωσαν τις δυνάμεις τους και αξιοποιώντας τις δυνατότητες της ρομποτικής, δημιούργησαν ένα ρομποτικό μπαστούνι για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων ανθρώπων που έχουν προβλήματα όρασης.

Χρίστος Ρεντζής

Συνισταμένη της ομάδας PlaisioBots που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία του Co-CEO της ΠΛΑΙΣΙΟ Computers Κώστα Γεράρδου, εκτός από την αγάπη για το προγραμματισμό και τις νέες τεχνολογίες το γεγονός ότι είναι παιδιά και συγγενείς εργαζομένων της εταιρείας.

Ίριδα Αγγελοπούλου

Τα παιδιά ένωσαν τις δυνάμεις τους, οραματίστηκαν ένα καλύτερο αύριο και δημιούργησαν ένα gadget που θα βοηθήσει άτομα με προβλήματα όρασης για να έχουν πιο εύκολες και κυρίως πιο ασφαλείς μετακινήσεις.

Αλκιβιάδης Κωτσικόπουλος

Η ιδέα προέκυψε από την εικόνα μίας γυναίκας με προβλήματα όρασης η οποία δυσκολευόταν να διασχίσει διάβαση πεζών λόγω σταθμευμένων αυτοκινήτων, ενώ ακολούθησε έρευνα αγοράς ώστε να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες των δυνητικών χρηστών.

Tο «έξυπνο» μπαστούνι για τυφλούς

To “Buddy the Cane”, είναι ένα μπαστούνι που διαθέτει έναν 3D αισθητήρα ανίχνευσης που μπορεί να προειδοποιήσει μέσω διαφορετικών, διακριτών δονήσεων στη χειρολάβη τον χρήστη για εμπόδια που βρίσκονται στο περιβάλλον.

Μπορεί επίσης να «διαβάσει» φανάρια, επιτρέποντάς του να ενημερώνει τους χρήστες πότε να διασχίζουν έναν δρόμο, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ευχέρεια κινήσεων και ασφάλεια στη μετακίνηση ατόμων που αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης. Παράλληλα όντας συνδεδεμένο με το κινητό ο χρήστης μπορεί να εντοπίσει μέσα στο χώρο το που βρίσκεται το μπαστούνι του αποφεύγοντας τη χρονοβόρα διαδικασία του ψαξίματος.

Λόγω του covid-19, τόσο η διεξαγωγή όσο και η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού έγιναν διαδικτυακά. Οι PlaisioBots παρουσίασαν μέσω κάμερας και χωρίς την παρουσία της προπονήτριάς τους το project και λίγες ημέρες αργότερα ανακοινώθηκαν τα επίσημα αποτελέσματα που τους έφεραν στην κορυφή, έχοντας ανταγωνιστεί συνολικά 60 ομάδες από όλο τον κόσμο.

«Τα παιδιά μπορούν, αρκεί να τους δείξουμε το δρόμο»

Ο Co-CΕΟ της Πλαίσιο Computers, Κώστας Γεράρδος, ιδιαίτερα ευτυχής που είδε να γίνεται πραγματικότητα το όραμά του για τη δημιουργία μιας ομάδας που θα κατακτήσει τον κόσμο της Ρομποτικής, δήλωσε για την επιτυχία της ομάδα: «Η Ελλάδα μπορεί να γράφει ιστορία, τα παιδιά μας είναι εξίσου ταλαντούχα, αν όχι πιο ταλαντούχα από τις μεγαλύτερες χώρες του κόσμου, και η παιδεία μας μπορεί και οφείλει να αλλάξει. Τα παιδιά μπορούν, αρκεί να τους δείξουμε τον δρόμο».

Η συνάντηση των PlaisioBots με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη

Την “χρυσή” ομάδα υποδέχθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης λέγοντάς τους  «Θερμά συγχαρητήρια για την επιτυχία σας. Ήμουν πάντα πολύ κοντά σε όλους τους διαγωνισμούς της ρομποτικής και θέλω να σας πω ότι ενθουσιάζομαι από το ταλέντο, την ευρηματικότητα, το ενδιαφέρον που δείχνουν όλες οι ομάδες της ρομποτικής. Και όταν βέβαια μπορούν και διακρίνονται σε διεθνείς διαγωνισμούς ακόμα καλύτερα. Μας κάνετε, όλες και όλους, εξαιρετικά υπερήφανους».

Βάζουν γερά θεμέλια για τη μελλοντική καριέρα τους

Η σπουδαία διάκριση των PlaisioBots προδιαγράφει ένα λαμπρό μέλλον και αποτελεί μια ακόμη σημαντική υπενθύμιση γιατί το μάθημα της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής αξίζει να μπει σε όλα τα σχολεία της χώρας. Είναι το καλύτερο όχημα για να αποδείξουμε στα παιδιά ότι ο προγραμματισμός είναι το μέσο που θα συνεισφέρει τα μέγιστα στην κατεύθυνση της επίλυσης προβλημάτων και της βελτίωσης της πραγματικής ζωής. Οι δεξιότητες STEM είναι βασικό ζητούμενο σε μια μεγάλη σειρά από θέσεις στη σύγχρονη αγορά εργασίας.