Τώρα που οι εκπαιδευτικοί επανήλθαν στα λειτουργικά τους καθήκοντα, άρχισε από πολλούς η γνωστή χλεύη, σχετικά με την πολύμηνη άδειά τους και το γεγονός, ότι δουλεύουν περίπου τις μισές ώρες από τον μέσο ιδιωτικό υπάλληλο και μάλιστα με πολύ λιγότερη πίεση, ειδικά αν πρόκειται για εκπαιδευτικούς στο δημόσιο σχολείο. Χωρίς να υποστηρίζουμε, ότι τα παραπάνω δεν ισχύουν ούτε στο ελάχιστο (πράγματι, οι ημέρες άδειάς τους είναι περισσότερες και οι ώρες εργασίας τους σχετικά λιγότερες -αν και οι περισσότεροι δουλεύουν και από το σπίτι), έχει νόημα να θυμηθούμε τη μελέτη που διεξήγαγε η UNESCO πριν από μερικά χρόνια, σύμφωνα με την οποία: Κάθε ώρα διδακτικού έργου ενός καθηγητή αντιστοιχεί σε 4 ώρες εργασίας γραφείου!
Γιατί συμβαίνει αυτό; Επειδή, αν θεωρήσουμε, ότι η δυσκολία μίας εργασίας καθορίζεται κατά βάση από το πλήθος και τη δυσκολία των αποφάσεων που καλείται να λάβει ο εργαζόμενος κατά τη διάρκειά της, ο μέσος δάσκαλος καλείται να λάβει πιο συχνά πιο σημαντικές αποφάσεις, από τον μέσο ιδιωτικό υπάλληλο.
Την ανάλυση της μελέτης ανέλαβε ο ψυχίατρος Δρ. Αναστάσιος Πλατής σε άρθρο του κ. Χρήστου Κάτσικα για την εξουθένωση των εκπαιδευτικών που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “Πρόοδος”:
