Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου
Κάνει πολλά λάθη στην ορθογραφία; 3 τεχνικές για την μάθει ευκολότερα

5 λάθη στην ορθογραφία που κάνουν συχνά παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

Ορισμένα επίμονα λάθη στην ορθογραφία μπορεί να είναι ένα «καμπανάκι» για επίσκεψη σε λογοθεραπευτή.

Πολλά παιδιά κάνουν λάθη στην ορθογραφία και αυτό δεν σημαίνει ότι αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες ή ΔΕΠΥ. Οι ειδικοί όμως επισημαίνουν ορισμένα λάθη που μπορεί να σχετίζονται με μαθησιακά θέματα στα παιδιά μας.

Τα πιο συχνά λάθη ορθογραφίας που εντοπίζουν οι ειδικοί

Στο paidagwgos.blogspot.gr αλιεύσαμε τα λάθη που θα πρέπει να μας εφιστήσουν την προσοχή. Συχνά, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες:

– Παραλείπουν γράμματα π.χ. μλο αντί μήλο

– Παραλείπουν συλλαβές, ειδικά σε πολυσύλλαβες λέξεις π.χ. παθυρο αντί παράθυρο

– Δεν χρησιμοποιούν κεφαλαία, ακόμα και στην αρχή της πρότασης, ή βάζουν κεφαλαίο εκεί που δεν χρειάζεται.

– Προσθέτουν συλλαβές ή γράμματα στις λέξεις

– Δεν αφήνουν κενό ανάμεσα στις λέξεις- γράφουν κολλητά τις λέξεις

– Ξεχνούν να τονίσουν και να βάλουν τελεία.

– Μπερδεύουν γράμματα που μοιάζουν ακουστικά π.χ. γ-χ, β-φ, θ-δ

– Κάνουν πολλά ορθογραφικά λάθη, ακόμα και σε λέξεις που μόλις έχουν διδαχτεί

– Όταν γράφουν δεν σκέφτονται καθόλου τους κανόνες ορθογραφίας

– Οι προτάσεις τους δεν έχουν καλή δομή, συχνά δεν βγάζουν νόημα, γιατί λείπει το υποκείμενο ή το ρήμα

– Όταν γράφουν έκθεση: Γράφουν πολύ σύντομο κείμενο, συχνά βγαίνουν εκτός θέματος, οι προτάσεις τους είναι ελλιπείς, ο λόγος λιτός, χωρίς χρήση επιθέτων και σημείων στίξης.

– Γράφουν “άσχημα” γράμματα, συχνά δυσανάγνωστα

Τι μπορούμε να κάνουμε

Όπως όλοι οι γονείς γνωρίζουμε, με τις φωνές και τις επιπλήξεις δεν λύνουμε τίποτε! Εάν έχουμε αμφιβολίες η συζήτηση με τον δάσκαλο και με έναν ειδικό παιδαγωγό μπορεί να μας βοηθήσει στα επόμενα βήματα. Επίσης είναι σημαντικό η παροχή βοήθειας να υπάρχει αμέσως μόλις αντιληφθούμε την δυσκολία, ώστε να μην μεγαλώνουν τα μαθησιακά κενά και οι δυσκολίες στο παιδί.

Διαβάστε επίσης:

Το παιδί μου, τρίζει τα δόντια του, στον ύπνο του – Τι σημαίνει αυτό

Θέμης Αργυρός: Ο μαθητής – δημιουργός της short ταινίας για τις μαθησιακές δυσκολίες μιλά στο Infokids για το όραμά του

Ροή Ειδήσεων