Το ξέρατε ότι το «πραγματικό» όνομα της Hello Kitty είναι Hello White και ότι η χαριτωμένη αυτή φιγούρα έχει κλείσει 50 χρόνια ζωής και ακόμη αγαπιέται από εκατομμύρια παιδιά;
Θυμάμαι κάποια Χριστούγεννα, μετά τα κάλαντα, η 7χρονη τότε κόρη μου με τράβηξε -κυριολεκτικά!- σε ένα βιβλιοπωλείο και αγοράσαμε με τα χρήματα που είχε μαζέψει όλη τη συλλογή της Hello Kitty! Είμαι βέβαιη ότι η κόρη μου δεν είναι το μοναδικό παιδί που είχε λατρεία με τη χαριτωμένη γατούλα που κοσμεί από τετράδια και κούπες μέχρι ρούχα και αξεσουάρ για τα μαλλιά και δεν-ξέρω-γω-τι-άλλο…
Κάποια πράγματα που ίσως δεν ξέρετε για τη Hello Kitty
- Παρότι η δημιουργός της, Yuko Shimizu είναι Ιαπωνέζα, σύμφωνα με το storytelling της Sanrio, της εταιρείας που έχει τα δικαιώματα του brand name, η Hello Kitty ζει σε ένα προάστιο του Λονδίνου με την οικογένειά της και είναι κοντά στη δίδυμη αδελφή της Μίμι, η οποία απεικονίζεται με έναν κίτρινο φιόγκο.
- Σύμφωνα με πληροφορίες από το Wikipedia.org, η Hello Kitty δημιουργήθηκε το 1974 και το πρώτο αντικείμενο που την απεικονίζει, ένα βινίλ πορτοφόλι για κέρματα, παρουσιάστηκε το 1975.
- Αρχικά, η Hello Kitty προωθήθηκε μόνο σε κορίτσια προεφηβικής ηλικίας, αλλά από τη δεκαετία του 1990, η μάρκα γνώρισε εμπορική επιτυχία και στους έφηβους και ενήλικες καταναλωτές. Η δημοτικότητα της Hello Kitty αυξήθηκε επίσης με την εμφάνιση της κουλτούρας kawaii (χαριτωμένο).
- Μέχρι το 2010 ο χαρακτήρας άξιζε 5 δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο και οι New York Times την αποκάλεσαν «παγκόσμιο φαινόμενο μάρκετινγκ». Το 2013 έκανε πωλήσεις αξίας περίπου 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο λιανεμπόριο.
- Η UNICEF όρισε την Hello Kitty πρέσβειρα των παιδιών και η ιαπωνική κυβέρνηση την όρισε πρέσβειρα τουρισμού.
- Αν επισκεφθείτε τη Σαγκάη στην Κίνα θα συναντήσετε θεματικά πάρκα της Sanrio που βασίζονται στην Hello Kitty!
- Στα στοιχεία λένε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάνω από 50.000 διαφορετικά προϊόντα με την επωνυμία Hello Kitty και οι πωλήσεις «απλώνονται» σε 130 χώρες.
Γιατί τα παιδιά (κι εμείς) αγαπάνε ακόμη τη Hello Kitty;
Από τη δημιουργία της τη δεκαετία του ’70, η Kitty έχει γίνει ένα παγκόσμιο σύμβολο, που έχει γοητεύσει τη φαντασία αμέτρητων παιδιών και πολλών καλλιτεχνών του σήμερα. Η απουσία έντονων χαρακτηριστικών φύλου και φυλής είναι πιθανότατα υπεύθυνη για την παγκόσμια κυριαρχία της, σύμφωνα με ειδικούς που εξετάζουν το φαινόμενο.
Το μόνο σίγουρο, για το οποίο μπορούμε να εκφέρουμε κι εμείς άποψη, είναι ότι η Hello Kitty είναι ένα χαριτωμένο σύμβολο – παιχνίδι που προσδίδει… cuteness σε ό,τι διακοσμεί! Κι αν για τα παιδιά μας είναι ένα τρυφερό παιχνίδι, για εμάς τους μεγαλύτερους παραμένει ένα σύμβολο της παιδικής μας ηλικίας που αγαπάμε να βλέπουμε τριγύρω.