6 διασκεδαστικά παιδαγωγικά παιχνίδια εκτόνωσης για την αυλή ή τη βεράντα!

Γράφει ο καθ. Φυσικής Αγωγής Γιάννης Μπιτζούνης (*)

Τα έκτακτα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού κράτησαν κλειστά τα σχολεία, τα κέντρα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών, τα πάρκα, καθώς και κάθε είδους αθλητικές εγκαταστάσεις με αποτέλεσμα τα παιδιά να μη μπορούν να αθληθούν και να εκτονώσουν την ενέργειά τους με τη συχνότητα που το έκαναν πριν. Δεδομένου ότι η άρση των μέτρων ίσως αργήσει να έρθει, σκεφτήκαμε να προτείνουμε στους μικρούς μας φίλους 6 διασκεδαστικά παιχνίδια που μπορούν να πραγματοποιηθούν στην αυλή ενός σπιτιού ή σε ένα ελεγχόμενο και ασφαλή εξωτερικό χώρο κοντά στην οικία με την αποκλειστική συμμετοχή μελών από την ίδια οικογένεια.

(Οι παρακάτω εικόνες είναι ενδεικτικές του κάθε παιχνιδιού από καλοκαιρινή εκδήλωση του ΚΔΑΠ Δήμου Ζαχάρως)

Ξεκινάμε με το “μπαλονοτρυπητό”. Στο παιχνίδι αυτό τα παιδιά είναι χωρισμένα σε δύο ομάδες και στόχος της κάθε ομάδας είναι να σπάσει πρώτη τα μπαλόνια που παρατίθενται μπροστά της με ένα μολύβι στο στόμα, ενώ τα χέρια των παιδιών θα είναι δεμένα πίσω.

Ακολουθεί το παιχνίδι “Οι καραμέλες στη γυάλα”. Στο παιχνίδι αυτό τα παιδιά θα χωριστούν σε δύο ομάδες και με τα χέρια δεμένα πίσω θα πρέπει να μεταφέρουν με το στόμα τις καραμέλες από τη μια γυάλα στην άλλη. Νικήτρια ομάδα θα είναι αυτή που θα μεταφέρει τις περισσότερες καραμέλες μέσα στο χρονικό διάστημα των τριών λεπτών.

Στη συνέχεια ένα παραδοσιακό παιχνίδι, “Οι τσουβαλοδρομίες’” Τα παιδιά και στις δύο ομάδες θα φορέσουν τσουβάλια και θα προσπαθήσουν να μετακινηθούν από την έναρξη έως το τέλος της διαδρομής και να επιστρέψουν στο σημείο εκκίνησης. Νικήτρια ομάδα θα είναι εκείνη που θα τερματίσει πρώτη.

Συνεχίζουμε με το παιχνίδι “Τα ρούχα στην κρεμάστρα’’. Στο παιχνίδι αυτό τα παιδιά θα πρέπει να μεταφέρουν τα στεφάνια από την έναρξη της διαδρομής έως το τέλος της και αφού περάσουν το στεφάνι μέσα από το σώμα τους τοποθετώντας το στους κώνους, επιστρέφουν στην αρχική τους θέση. Όταν τοποθετηθούν όλα ‘’τα ρούχα στην κρεμάστρα’’, τότε ακολουθούμε την αντίστροφη διαδρομή και φέρνουμε όλα τα στεφάνια στην εκκίνηση. Νικήτρια ομάδα είναι αυτή που θα τελειώσει πρώτη.

Επόμενο παιχνίδι, ‘’Ο νεροκουβαλητής’’. Τα παιδιά θα πρέπει να μεταφέρουν νερό με ένα σφουγγάρι από τον ένα κουβά στον άλλο. Όποια ομάδα μεταφέρει τη μεγαλύτερη ποσότητα νερού εντός τριών λεπτών θα είναι η νικήτρια.

Για το τέλος, ένα αγαπημένο σύγχρονο παιχνίδι, η “Τρίλιζα’’. Τα παιδιά θα πρέπει να σχηματίσουν ‘’τρίλιζα’’ τοποθετώντας τους κώνους στα στεφάνια. Μετά την τοποθέτηση του πρώτου κώνου, το παιδί θα επιστρέφει στην αρχή για να ακολουθήσει το επόμενο. Νικήτρια η ομάδα που θα σχηματίσει πρώτη ‘’τρίλιζα’’ και θα πάρει τρεις νίκες συνολικά.

Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι σε όλα τα παραπάνω παιχνίδια οι ομάδες θα πρέπει να είναι ισάριθμες και να αποτελούνται από δύο άτομα και πάνω η καθεμία. Στην περίπτωση που δεν υπάρχουν τόσα παιδιά, τα παιχνίδια μπορούν να πραγματοποιηθούν και ένας εναντίον ενός. Τις αριθμητικές ανάγκες μπορούν να καλύψουν κάλλιστα και οι γονείς σε όλες τις περιπτώσες αν αυτό είναι εφικτό.

(*) Ο κ. Γιάννης Μπιτζούνης είναι καθηγητής Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα στη ειδική φυσική αγωγή και θεραπευτική γυμναστική. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος με ειδίκευση στην Άσκηση και Υγεία του Διατμηματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Υπεύθυνος και Συντονιστής σε Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών.