Αυτές είναι οι νέες εξετάσεις που θα δίνουν από φέτος οι μαθητές στην ΣΤ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου

Από τη φετινή σχολική χρονιά, οι μαθητές Στ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου θα κληθούν να δώσουν μια νέας μορφής εξετάσεις, στο πλαίσιο της δημιουργίας της  ελληνικής PISA όπως προβλέπει ο νόμος που ψήφισε το καλοκαίρι το Υπουργείο Παιδείας με απώτερο στόχο την ελευθερία και αυτονομία του σχολείου.

Η ελληνική PISA πρόκειται για ένα σύστημα μέσω του οποίου γίνεται η αποτίμηση της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος σε μαθητές Στ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου. 

Ειδικότερα το άρθρο 97  “Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος” περιγράφει εκτενώς τις νέες σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές της ΣΤ’ Τάξης των Δημοτικών και τους μαθητές της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών που θα διεξάγονται κάθε σχολικό έτος.

Τι πρέπει να ξέρετε για αυτές τις εξετάσεις

  • Σκοπός των εξετάσεων είναι η εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την πορεία
    υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των
    προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο, περιφερειακό
    επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Τα αποτελέσματα των εξετάσεων του
    πρώτου εδαφίου είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους διδάσκοντες κατά
    την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα.
  • Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται
    ύστερα από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, καθορίζεται ο
    τρόπος και ο χρόνος διεξαγωγής των εξετάσεων, o τρόπος επεξεργασίας και
    αξιολόγησης των αποτελεσμάτων, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα.
  • Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται
    ύστερα από εισήγηση του Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, είναι δυνατόν να
    διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους
    μαθητές/τριες της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές/τριες της Γ’
    Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων και άλλων
    γνωστικών αντικειμένων που περιλαμβάνονται στα αναλυτικά προγράμματα
    σπουδών.

Ποια είναι η φιλοσοφία αυτών των εξετάσεων;

Σκοπός είναι η εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών – όχι η αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή. Τα αποτελέσματα, άλλωστε, θα είναι ανώνυμα, επομένως δεν συνεκτιμώνται από τους εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών. Η διεξαγωγή διαγνωστικών τεστ αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος σημειώνει αυξητική τάση στις χώρες του ΟΟΣΑ – π.χ. στην Πορτογαλία, τη Σουηδία, τη Δανία, τη Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Kεραμέως στο Ιnfokids.gr: “Με την ελληνική PISA επιδιώκουμε να συλλέξουμε  στοιχεία για την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος”

Κεραμέως: "Ήταν μια πολύ δύσκολη σχολική χρονιά. Κάναμε εξετάσεις για το καλό των παιδιών μας. Συγχαρητήρια στους μαθητές"

Σε αποκλειστική της συνέντευξη στο Ιnfokids.gr η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ερωτηθείσα για την ελληνική PISA και για το καινοτόμο αυτό εγχείρημα απάντησε ότι “Έχει ξεκινήσει μια συστηματική προσπάθεια με στόχο τη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος συνολικά.

Σε αυτό το πλαίσιο, επιδιώκουμε να συλλέξουμε όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία για την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος.

Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο προβλέπουμε την «Eλληνική PISA», στο τέλος του Δημοτικού και στο τέλος του Γυμνασίου.

Πρόκειται για μία διαγωνιστική διαδικασία στην οποία θα συμμετέχουν όλοι οι μαθητές σε ανώνυμη βάση – άρα δεν θα προσμετράται στο βαθμό τους – με σκοπό την εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος, περιθώρια βελτίωσης, πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών.”

Διαβάστε επίσης:

“Χρόνια πολλά Μυρτώ μου και ο Θεός βοηθός…. γιατί μόνο αυτός σε βοηθάει”: Συγκινεί η ευχή της μαμάς της

Βασιλακόπουλος: “Ποιος μου εγγυάται ότι το δικό μου παιδί δεν θα νοσήσει σοβαρά;”

Αισιόδοξοι οι γιατροί του 6χρονου Φώτη: “Αυξάνονται οι πιθανότητες να επιστρέψει απόλυτα υγιής”

Aυτή η δασκάλα βρήκε τον τέλειο τρόπο για να εμψυχώσει μαθήτρια που στεναχωριόταν για τα λάθη της