Αυτοί είναι οι 3 λόγοι που οι γονείς σήμερα πληρώνουν περισσότερα από ποτέ για την εκπαίδευση του παιδιού τους

Η ΔΟΕ και ΟΛΜΕ σε ειδική εκδήλωση που έλαβε χώρα χθες παρουσίασαν τα αποτελέσματα της  έρευνας σύμφωνα «Το δημόσιο σχολείο στην Ελλάδα: Όψεις και τάσεις μιας αναδυόμενης ιδιωτικοποίησης» με την οποία αναλύεται εκτενώς οι λόγοι για τους οποίους εκτοξεύτηκαν οι δαπάνες που πληρώνουν κάθε μήνα οι γονείς για για τη εκπαίδευση των παιδιών τους παρ’ ότι αυτά φοιτούν στο ελληνικό δημόσιο σχολείο.

Το φαινόμενο της ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης τείνει, σε διεθνές επίπεδο, να καταστεί σημαντικός παράγοντας της εκπαιδευτικής πολιτικής των κυβερνήσεων. Οι γονείς καταβάλλουν ένα τεράστιο ποσό για υπηρεσίες φροντιστηρίων, ιδιαίτερα μαθήματα, εκμάθηση ξένων γλωσσών εκτός σχολείου την στιγμή που αυτές τις γνώσεις τα παιδιά θα έπρεπε να τις λαμβάνουν πλήρως από το δωρεάν δημόσιο σχολείο.

Αυτοί είναι οι 3 λόγοι που οι γονείς σήμερα πληρώνουν περισσότερα από ποτέ για την εκπαίδευση του παιδιού τους

  • η έλλειψη προσωπικού στη δημόσια εκπαίδευση,
  • οι βασικές και πολλαπλές υποδομές, και,
  • η γενικότερη στοχοποίηση των λειτουργών της δημόσιας εκπαίδευσης από συστημικούς και μη φορείς και κέντρα πληροφόρησης.

Τι προτείνουν ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για να βελτιωθεί η κατάσταση

1. Αύξηση της χρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης

2. Εστίαση στα περιβάλλοντα που έχουν πληγεί περισσότερο από την οικονομική κρίση

3. Ενίσχυση των μισθών των εκπαιδευτικών

4. Επιστημονική και παιδαγωγική ενίσχυση των εκπαιδευτικών

5. Εστίαση στην αντιμετώπιση κάθε εγχειρήματος στοχοποίησης και απαξίωσης της δημόσιας εκπαίδευσης, από ΜΜΕ, κυβερνήσεις, ιδιωτικούς φορείς και οργανισμούς που αποβλέπουν στην ενίσχυση της δυσπιστί- ας των γονέων και ευρύτερα της ελληνικής κοινωνίας απέναντι στη δημόσια εκπαίδευση.

6. Ιδιαίτερη μέριμνα και πολυτροπική στήριξη των κοινωνικά ευάλωτων ομάδων σε όλο το εύρος του εκπαι- δευτικού μας συστήματος

7. Πολιτικά και θεσμικά μέτρα αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων

8. Πολιτικά, οικονομικά και θεσμικά μέτρα για την ενίσχυση όλων των δημόσιων εκπαιδευτικών δομών και προγραμμάτων (π.χ. δίχρονη προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, ολοήμερο δημοτικό σχολείο και νηπιαγω- γείο, πρόσθετη διδακτική στήριξη, ενισχυτική διδασκαλία, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας κ.α.)

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά την έρευνα στο ακόλουθο αρχείο Public education-gr_page