Ελάτε να γνωριστούμε με το εργαστήρι παραδοσιακού τραγουδιού του ΚΕΠΕΜ 

Ραντεβού γνωριμίας 2 Οκτωβρίου στο Ωδείο Σίμων Καράς με τραγούδια από τον Πόντο μέχρι την Κρήτη και την Κάτω Ιταλία

Το εργαστήρι παραδοσιακού τραγουδιού του ΚΕΠΕΜ ξεκινά και φέτος, για 9η χρονιά, το ταξίδι του! Ένα ταξίδι στο παραδοσιακό τραγούδι από τον Πόντο μέχρι την Κρήτη και την Κάτω Ιταλία.

Με τον Δημήτρη Μαντζούρη, μουσικό, υπεύθυνο εκδόσεων και αρχείου παραδοσιακής μουσικής του ΚΕΠΕΜ.

  • Προσεγγίζουμε το τραγούδι με συστηματικότητα ανά περιοχή και ανιχνεύουμε τον διαφορετικό τρόπο λειτουργίας του σε κάθε τόπο αλλά και τον «άλλο τρόπο» του παραδοσιακού ανθρώπου να τραγουδά. Το μάθημα ανοίγει κάθε χρόνο το ανέκδοτο αρχείο του Σίμωνα Καρά στο κοινό.
  • Ο δάσκαλος μεταδίδει στους μαθητές τη γνώση και την πείρα που έχει συλλέξει από
    – τις μουσικές σπουδές του,
    – τη συμμετοχή του σε γλέντια και δισκογραφικές εκδόσεις,
    – την αδιάλλειπτη επαφή μέσω των λαογραφικών καταγραφών με τις τοπικές κοινωνίες και – τον τρόπο λειτουργίας του τραγουδιού και του χορού σε αυτές,
    – την προσωπική μελέτη γύρω από τη λαϊκή μουσικοχορευτική παράδοση, καθώς και
    – τη συστηματική του ενασχόληση με το αρχείο του Σίμωνα Καρά και τις εκδόσεις παραδοσιακής μουσικής του ΚΕΠΕΜ.
  • Μαθήματα ομαδικά και ατομικά | Εγγραφές καθ’ όλη τη η διάρκεια του έτους.
  • Ατομικά μαθήματα παραδοσιακού τραγουδιού παραδίδονται και μέσω διαδικτύου (Skype) στην Ελλάδα και το Εξωτερικό.
  • Το ΚΕΠΕΜ συνεχίζει επί σειρά ετών με επιτυχία το εργαστήρι εκμάθησης και σπουδής του παραδοσιακού τραγουδιού, προσεγγίζοντάς το με συστηματικότητα ανά περιοχή και ανιχνεύοντας τον διαφορετικό τρόπο λειτουργίας του σε κάθε τόπο αλλά και τον «άλλο τρόπο» του παραδοσιακού ανθρώπου να τραγουδά.
    Στα πλαίσια του εργαστηρίου, και κυρίως στο επίπεδο Β, γίνεται χρήση ανέκδοτων ηχογραφήσεων από το αρχείο του Σίμωνα Καρά, που μαζί με άλλες πηγές λειτουργούν ως πυξίδα στη σπουδή αυτή. Με τον τρόπο αυτό το ΚΕΠΕΜ ανοίγει στο ευρύ κοινό τον πολύτιμο αυτό θησαυρό μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία.
    Συγκεκριμένα,
    Διδάσκονται τραγούδια από όλες τις περιοχές του ελληνισμού, με ένα ρεπερτόριο που περιλαμβάνει, εκτός των γνωστών, έναν πλούτο άγνωστων, αλλά και ανέκδοτων, τραγουδιών, μέσα από το αρχείο του Σίμωνα Καρά και τις καταγραφές του ΚΕΠΕΜ.
    Δίνεται προσοχή στη σχέση τραγουδιού και χορού και πώς αυτά λειτουργούσαν/λειτουργούν ως ενότητα, αλλά και στη σχέση του τραγουδιού ως ποιήματος με τη μουσική.
    Αναλύεται το πλαίσιο λειτουργίας του τραγουδιού ανά περιοχή· ποιοι τραγουδούν, με ποιον τρόπο, για ποιον λόγο, σε ποιες περιστάσεις, τι είδους τραγούδια, τι συνέβαινε παλαιότερα και τι σήμερα κ.λπ.
    Καλλιεργείται στους συμμετέχοντες ο «άλλος τρόπος» του παραδοσιακού ανθρώπου να τραγουδά, τόσο ως προς την εκφορά της φωνής όσο και ως προς τη στάση του απέναντι στο τραγούδι. Το στοιχείο αυτό έχει σχέση με τις έννοιες ομοιογένεια, χορωδία ή συλλογικό τραγούδι, μικρόφωνο, ψυχολογία του τραγουδιστή ή χορωδού κ.λπ. και το θεωρούμε κομβικό ως προς τον χαρακτήρα του παραδοσιακού λαϊκού τραγουδιού.
    Διδάσκονται τραγούδια που έγιναν γνωστά κυρίως μέσα από τη δισκογραφία και το σχολείο, με τον τρόπο που τραγουδιόντουσαν πριν την επιβολή της νέας, συχνά διαφορετικής μορφής τους, ως προς τον στίχο, τη μελωδία, τα όργανα, τη χρονική και ρυθμική τους αγωγή κ.λπ.
    Στο εργαστήρι γίνεται χρήση και ακρόαση τραγουδιών από το ανέκδοτο αρχείο του Σίμωνα Καρά και του ΚΕΠΕΜ, το οποίο ανοίγει έτσι μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο ενδιαφερόμενο κοινό.
    Παράλληλα, έχουμε την ευκαιρία στα πλαίσια του εργαστηρίου να φιλοξενούμε αυθεντικούς εκφραστές κατά τόπους παραδόσεων, οι οποίοι μεταδίδουν στην τάξη τη γνώση και την εμπειρία τους. Με την ευκαιρία αυτή οι συμμετέχοντες έχουν ουσιαστικά τη δυνατότητα να συμμετέχουν ζωντανά σε μία διαδικασία λαογραφικής καταγραφής εντός τάξης.

    Δάσκαλος, ο μουσικός και υπεύθυνος του παραδοσιακού αρχείου του ΚΕΠΕΜ Δημήτρης Μαντζούρης, ο οποίος μεταδίδει στους συμμετέχοντες τη γνώση και την πείρα που έχει συλλέξει από τις μουσικές σπουδές, τη συμμετοχή του σε γλέντια και δισκογραφικές εκδόσεις, την αδιάλλειπτη επαφή μέσω των λαογραφικών καταγραφών με τις τοπικές κοινωνίες και τον τρόπο λειτουργίας του τραγουδιού και του χορού σε αυτές, την προσωπική μελέτη γύρω από τη λαϊκή μουσικοχορευτική παράδοση, καθώς και τη συστηματική του ενασχόληση με το αρχείο του Σίμωνα Καρά και τις εκδόσεις παραδοσιακής μουσικής του ΚΕΠΕΜ.

Διαβάστε επίσης:

Βία ανηλίκων: Μέχρι και φυλάκιση από τα 15 έτη στις αλλαγές των ποινών

Η επιστήμη είναι σαφής: Δεν υπάρχει σύνδεση ανάμεσα στη χρήση κινητών τηλεφώνων και του καρκίνου του εγκεφάλου

Ροή Ειδήσεων