ΕΠΑΛ Πανελλήνιες 2019: Αυτά είναι τα θέματα και οι απαντήσεις στη Νέα Ελληνική Γλώσσα

Πρεμιέρα σήμερα για τις φετινές Πανελλήνιες στα ΕΠΑΛ με το μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας. Το θέμα που έπεσε είναι κείμενο του Αλμπέρ Καμύ για την Τέχνη και τον κοινωνικό ρόλο του καλλιτέχνη.

Θέματα και Απαντήσεις

Το Infokids.gr σε συνεργασία με τα Φροντιστήρια Διακρότημα θα δημοσιεύει τις εκφωνήσεις των θεμάτων, και σταδιακά τις προτεινόμενες λύσεις – απαντήσεις.

Μπορείτε να δείτε τα θέματα στα οποία εξετάζονται οι μαθητες στη Νέα Ελληνική Γλώσσα στον ακόλουθο σύνδεσμο ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΑΛ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Mπορείτε να δείτε τις απαντήσεις των θεμάτων στον ακόλουθο σύνδεσμο ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Σχολιασμός Θεμάτων στη Νέα Ελληνική Γλώσσα

Πρεμιέρα των πανελληνίων εξετάσεων σήμερα, με τους μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων να εξετάζονται στο μάθημα των Νέων Ελληνικών. Το θέμα που επιλέχθηκε φέτος αφορά στην τέχνη και τον πολιτισμό, θέμα δουλεμένο και αναλυμένο κατα τη διάρκεια της προετοιμασίας των μαθητών του Διακροτήματος.

Πιο αναλυτικά, στο πρώτο μέρος, το μη λογοτεχνικό ,δόθηκε στα παιδιά απόσπασμα ομιλίας του Α. Καμύ με θέμα την τέχνη και τον κοινωνικό ρόλο του καλλιτέχνη. Ζητήθηκε περίληψη μέρους του κειμένου και αυτό αποτέλεσε τη διαφορά σε σχέση με τα θέματα του 2018, κάτι που όμως θεωρούσαμε πολύ πιθανό και ήταν αναμενόμενο.

Στην 3η δραστηριότητα,(Α5) με σύντομη ομιλία τους στη Βουλή των εφήβων, οι μαθητές κλήθηκαν να αναφέρουν τρόπους με τους οποίους το σύγχρονο σχολείο θα πρωτοστατήσει στην πρόοδο της τέχνης και του πολιτισμού. Οι ασκήσεις του μη λογοτεχνικού μέρους χαρακτηρίζονται απλές και απολύτως κατανοητές.

Στο 2ο μέρος, το λογοτεχνικό, δόθηκε ένα ποίημα της Ιταλίδας ποιήτριας Alda Merini για τη μεταμορφωτική δύναμη της ποίησης και την ανάγκη της ποιήτριας γι αυτή. Με αφορμή αυτό το ποίημα ζητήθηκε από τους εξεταζομένους στην 3η δραστηριότητα να εκφράσουν κατά πόσο χρειάζονται κι εκείνοι την τέχνη στη ζωή τους, σε οποιαδήποτε μορφή της. Θέμα οικείο , προσφιλές και εύκολο , κατά τη γνώμη μου, για τους διαγωνιζόμενους.

Οι ασκήσεις αξιοποιούσαν την κρίση αλλά και τη θεωρητική κατάρτιση των παιδιών. Ήταν απλές και αναμενόμενες

Να ευχηθώ τέλος, εκπροσωπώντας τους καθηγητές των φροντιστηρίων του ομίλου Διακρότημα, επιτυχία σε όλα τα παιδιά, καλή δύναμη και καλή συνέχεια σε διαγωνιζομένους, καθηγητές και γονείς.

Καλλίστη Λιβανού, φιλόλογος