Γιατί το κλείσιμο σχολείων λόγω κορονοϊού είναι μια δύσκολη απόφαση;

Εξαιρετικά σύνθετη και δύσκολη απόφαση χαρακτηρίζουν το συνολικό κλείσιμο των σχολείων και των πανεπιστημίων, ως μέτρο αποφυγής της εξάπλωσης του νέου κορωνοϊού, οι ειδικοί επιστήμονες. Στις περιπτώσεις εκπαιδευτικών ιδρυμάτων που σχετίζονται με ύποπτα ή επιβεβαιωμένα κρούσματα του νέου κορονοϊού, ήδη λαμβάνονται αποφάσεις για αναστολή της λειτουργίας τους, ενώ για πολλά σχολεία ανά τη χώρα οι περιφέρειες και οι δήμοι μόνο με την υποψία κρούσματος προχωρούν σε απολυμάνσεις και αναστολή λειτουργίας.

Ο προβληματισμός των ειδικών έχει να κάνει με το τεράστιο κοινωνικοοικονομικό κόστος μιας τέτοιας απόφασης αλλά και το επιστημονικά αβέβαιο κόστος. Αλλωστε, στη σημερινή παγκόσμια κρίση με τον κορονοϊό, καθολικό κλείσιμο των σχολείων έχουν αποφασίσει μόλις 14 χώρες εκ των οποίων μόνο μία ευρωπαϊκή (Ιταλία).

Πάντως, κατά τους ειδικούς, το κλείσιμο σχολείων ως μέτρο περιορισμού εξάπλωσης της νόσου έχει εξετασθεί μόνο για την περίπτωση της γρίπης –και μάλιστα στην αρχή της επιδημίας–, η οποία σε αντίθεση με τον κορωνοϊό που είναι σχεδόν ασυμπτωματικός στα παιδιά, μπορεί να προκαλέσει σοβαρή νόσηση και στις μικρές ηλικίες.

Από την άλλη, το κόστος για την οικογένεια και τους εργαζόμενους γονείς από το κλείσιμο των σχολείων είναι μεγάλο, ειδικά εάν ισχύσει το «επικρατέστερο» σενάριο για την εξέλιξη της νόσου στη χώρα μας, που θέλει την επιδημία να ξεκινάει σε δύο εβδομάδες και να διαρκεί έως τον Μάιο. Αυτό σημαίνει και τουλάχιστον δύο μήνες με παιδιά στο σπίτι αλλά και απώλεια μαθημάτων με σοβαρές επιπτώσεις ενόψει και των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Πηγή: kathimerini.gr