«Γλαύκος & Ίρις»: Όλα όσα έγιναν στο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης

Όταν η Ίριδα, το όμορφο λουλούδι, ερωτεύτηκε στην ακροθαλασσιά τον Γλαύκο, τον ξεχωριστό γλάρο, όλα έδειχναν ότι ο αταίριαστος αυτός έρωτας δεν θα είχε μέλλον. Η διαφορετικότητα ωστόσο δεν κατάφερε να εμποδίσει την αγάπη τους και οι δύο ήρωες παντρεύτηκαν αφού η αγάπη που τους ένωνε ήταν πολύ πιο δυνατή από όσα τους χώριζαν…

Είναι η υπόθεση του παραμυθιού “Γλαύκος και Ίρις”, που γονείς και παιδιά απόλαυσαν το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου, στο μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης από τη συγγραφέα και φιλόλογο Σοφία Δ. Νινιού.

Στη συνέχεια, εκπαιδευτική ομάδα ανέλαβε τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών, με θέμα τη διαφορετικότητα, την υπομονή και την  επιμονή, την πραγματική αγάπη και το θρίαμβό της.

Το έργο της δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών θα αναλάβουν η νηπιαγωγός Med Γεωργία Τζήλου, η νηπιαγωγός Φωτεινή Καϊλάρη, η νηπιαγωγός και τελειόφοιτος ελλ.νοηματικής Ειρήνη Φακουρέλη, η νηπιαγωγός Ράνια Παπαευθυμίου, η Βέρα Ταμπουλίδου, δασκάλα και πτυχιούχο Δημόσιας Διοίκησης και η εικαστικός Σοφία Μπαλατσινού.

Οι μικροί μας φίλοι, αφού γνωρίστηκαν μεταξύ τους χρησιμοποιώντας ένα φτερό στο χρώμα που κυριαρχεί στο παραμύθι, το ιώδες, γνωρίστηκαν με τους ήρωες που αναδύθηκαν με την αφήγηση και τους ζωντάνεψαν μέσα από βιωματικές δραστηριότητες συνειδητοποιώντας τη διαφορά ανάμεσα στα ποικίλα είδη πουλιών και λουλουδιών, που πρωταγωνιστούν.

Στη συνέχεια ζητήθηκε από τα παιδιά να κινηθούν ελεύθερα στο χώρο σαν να ήταν πουλιά και λουλούδια, ενώ ταυτόχρονα προσπαθούσαν να αγγίξουν την παλάμη ο ένας του άλλου, τους ώμους κ.λπ.

Αφού συζήτησαν τα είδη των αναφερομένων στο παραμύθι πουλιών (γλάρος, θαλασσοπούλια, πετροχελίδονα, κουκουβάγια, φοινικόπτερα) και λουλουδιών (ίρις, αγριοβιολέτες, κρινάκι της Παναγιάς, λεβάντα, αμάραντος, αλμυρίδα), εστίασαν στις διαφορές τους σε σίγκριση με τους κεντρικούς ήρωες, τον Γλαύκο και την Ίριδα.

Έπειτα επέλεξαν σκηνές από το παραμύθι και τα μέλη κινήθηκαν ελεύθερα στο χώρο αλλάζοντας κατευθύνσεις. Στη συνέχεια ο εμψυχωτής ακούμπησε κάποιους, οι οποίοι έμειναν ακίνητοι εκεί που είναι, σαν αγάλματα. Οι υπόλοιποι κλήθηκαν να δώσουν τίτλους-λεζάντες στα αγάλματα.

Στη δραστηριότητα που ακολούθησε ζωγράφισαν τον εαυτό τους (πορτραίτο) και στη συνέχεια το έκοψαν στη μέση και το αντάλλαξαν με το άλλο μισό πρόσωπο του διπλανού τους. Συζήτησαν τις διαφορές και τις ομοιότητες των ανθρώπων και συνειδητοποίησαν πως, αν και διαφορετικοί, έχουμε όλοι τις ίδιες ανάγκες.

Λίγο πριν ολοκληρωθεί η συνάντηση του Σαββάτου, τα παιδιά ζωγράφισαν στην πλάτη ο ένας του άλλου, ενώ κινούνταν στο χώρο.

Ως κατακλείδα επιλέχθηκε η απόδοση, του βασικότερου ίσως μηνύματος του παραμυθιού, “Σημασία έχει ν’ αγαπάς”, στη νοηματική γλώσσα. Όλα τα παιδιά και οι γονείς τους έμαθαν να εκφράζουν το μήνυμα στην ιδιαίτερη αυτή γλώσσα.

Επισκεφθείτε τη διεύθυνση http://glaucusetirisniniou.blogspot.com για περισσότερες διδακτικές προτάσεις, δραστηριότητες και δράσεις, με αφορμή το βιβλίο.

Χορηγοί επικοινωνίας του σεμιναρίου: