Κεραμέως: Αυτές είναι οι 6 αλλαγές για πιο ευέλικτα και αυτόνομα ιδιωτικά σχολεία – Τι σχεδιάζει το Υπ. Παιδείας

Εν όψει επικείμενης νομοθετικής πρωτοβουλίας για την Ιδιωτική Εκπαίδευση που θα τεθεί προς διαβούλευση τις προσεχείς ημέρες, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, η Υφυπουργός κα Σοφία Ζαχαράκη και η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής κα Σίσσυ Γκίκα πραγματοποίησαν συναντήσεις με φορείς, προκειμένου να καταγράψουν απόψεις και προτάσεις αναφορικά με το νέο θεσμικό πλαίσιο της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης.

Ώρα μηδέν για την ιδιωτική εκπαίδευση

Η νομοθετική πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο της συνολικής μεταρρύθμισης για ένα πιο αυτόνομο, σύγχρονο και καινοτόμο σχολείο και αποτελεί συνέχεια του νομοθετικού πλαισίου για την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Η ηγεσία του Υπουργείου προσκάλεσε στο διάλογο εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας, της Συντονιστικής Επιτροπής Συλλόγων Γονέων Ιδιωτικών Σχολείων, του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων, του Συλλόγου Ιδιωτικών Μεγάλων και Μικρών Παιδικών Σταθμών και Νηπιαγωγείων Ελλάδος και του Πανελληνίου Συλλόγου Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών.

Αυτές είναι οι παθογένειες των ιδιωτικών σχολείων στην Ελλάδα

Ανάμεσα στις παθογένειες και τις αγκυλώσεις του ισχύοντος καθεστώτος συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, το ασφυκτικό και συγκεντρωτικό πλαίσιο λειτουργίας, η έλλειψη ευελιξίας στα εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες, η αδυναμία αποτελεσματικής διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης με τη διασφάλιση πάντοτε της απαρέγκλιτης τήρησης της εργατικής νομοθεσίας, ο περιορισμός της χρήσης εγκαταστάσεων των σχολικών μονάδων.

Τα 6 σημεία που θα αναβαθμίσουν την ιδιωτική παιδεία

Όπως δήλωσε και η υπουργός Παιδείας στόχος του νέου πολυνομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση είναι  ένα σύγχρονο πλαίσιο για την ποιοτικότερη δυνατή εκπαίδευση για τους μαθητές μας. Ειδικότερα, συζητήθηκε η πρόθεση του Υπουργείου συνολικά για μεγαλύτερη ευελιξία και αυτονομία στις ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές αναφορικά

– με το διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα (επιπλέον του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος),

– με πρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες και κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού,

– με πρόσθετες δυνατότητες για αμειβόμενη απασχόληση εκπαιδευτικών,

– με την επιλογή και τον ορισμό Διευθυντών και Υποδιευθυντών,

– με τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας

– με την αξιοποίηση των εγκαταστάσεων της σχολικής μονάδας

Η ΟΙΕΛΕ αρνήθηκε να συζητήσει με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας

Όπως επισημαίνεται από πλευράς Υπουργείου από το γόνιμοι διάλογο αποχώρησε  η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας, αρνούμενη να καταθέσει απόψεις και προτάσεις και να συνεισφέρει στη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου της ιδιωτικής εκπαίδευσης και του εργασιακού καθεστώτος των εκπαιδευτικών.

Οι δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας

Μετά το πέρας των συναντήσεων, η κα Κεραμέως δήλωσε: «Στόχος μας είναι οι μαθητές να είναι αποδέκτες ποιοτικότερης εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί να λειτουργούν σε ένα πλαίσιο ασφάλειας και δημιουργίας, τα σχολεία να μπορούν να δρουν με περισσότερα εργαλεία και αυτονομία, με σκοπό τη διασφάλιση της ποιότητας.

Μειώνουμε τον κρατικό παρεμβατισμό και ενισχύουμε την ιδιωτική πρωτοβουλία, διευρύνουμε την ουσιαστική αυτονομία της σχολικής μονάδας, το δικαίωμα της γονεϊκής επιλογής, την ευελιξία όσον αφορά στην οργάνωση και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, την αποτελεσματικότερη διαχείριση του διδακτικού προσωπικού σύμφωνα με τις ανάγκες και τη φιλοσοφία του σχολείου.

Ξεκινήσαμε με την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, την εισαγωγή της αξιολόγησης, τη θεσμοθέτηση των εργαστηρίων δεξιοτήτων, τις αλλαγές στην κατεύθυνση ενός σχολείου της εγρήγορσης, και προχωράμε με την απόδοση βαθμών ευελιξίας και αυτονομίας και στο ιδιωτικό σχολείο. Χτίζουμε βήμα-βήμα ένα σχολείο που στοχεύει στην ποιοτικότερη και σφαιρικότερη καλλιέργεια των μαθητών.»