Ξεσπούν οι καθηγητές: “Αυτός είναι ο κίνδυνος που ελλοχεύει από το άνοιγμα των σχολείων μόνο με self test”

Η προγραμματισμένη για τις 12 Απριλίου επαναλειτουργία των Λυκείων της χώρας με εχέγγυο ασφαλείας τα self test δεν ικανοποιεί τους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Σε ανακοίνωσή που εξέδωσε η ΟΛΜΕ ξεκαθαρίζει ότι θεωρεί ότι “Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση μεταφέρει τις δικές της ευθύνες στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και κουνάει το δάχτυλο περί υποχρεωτικότητας και υπεύθυνων δηλώσεων. Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος (ΠΙΣ) σε ανακοίνωσή του τονίζει ότι η χρήση των self tests δεν αποτελεί τη λύση για την καταπολέμηση της πανδημίας, καθώς δεν εξασφαλίζεται η ορθή λήψη του δείγματος από τους πολίτες. Ως συνέπεια αυτού μπορεί να έχουμε ψευδώς αρνητικά αποτελέσματα, που είναι πιθανό να οδηγήσουν σε εσφαλμένα συμπεράσματα και αύξηση της διασποράς του ιού“.

Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση ” Από την αρχή της πανδημίας έχουν καταγραφεί πάνω από 19.000 επιβεβαιωμένα κρούσματα σε παιδιά ηλικίας ως 17 ετών. Με δεδομένο ότι δεν υπήρξε, με ευθύνη της κυβέρνησης, ούτε ιχνηλάτηση ούτε επιδημιολογική επιτήρηση των κρουσμάτων αυτών, κανείς δε μπορεί να γνωρίζει πόσα είναι τα συνολικά κρούσματα των μαθητών.

Ο κίνδυνος που ελλοχεύει από μία εκ νέου επαναλειτουργία των σχολείων, χωρίς να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα, είναι τεράστιος τόσο για την εκπαιδευτική κοινότητα όσο και για την κοινωνία συνολικά

Είναι σαφές ότι η απόφαση για άνοιγμα των σχολείων, μετά την πολύμηνη αναστολή λειτουργίας τους, αντανακλά και την πίεση που δέχεται η κυβέρνηση από την κούραση και την αγανάκτηση γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών σε σχέση με την τηλεκπαίδευση που συνέβαλε στην ένταση των κοινωνικών ανισοτήτων, στη μορφωτική και συναισθηματική «λιμοκτονία» των μαθητών/τριων μας, ιδιαίτερα όλων όσων προέρχονται από τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα”

Δημιουργούνται και οξύνονται εκπαιδευτικά – μαθησιακά κενά. Πολλοί μαθητές, ειδικά των μικρότερων ηλικιών, πισωγυρίζουν από ήδη κατακτημένη γνώση.

Χιλιάδες μαθητές ετοιμάζονται να δώσουν πανελλαδικές, έχοντας προετοιμαστεί μόνο πίσω από μια οθόνη, αν βεβαίως διαθέτουν τον απαιτούμενο εξοπλισμό.


Δε θα επιτρέψουμε να υπάρξουν «χαμένες γενιές»! Δε θα επιτρέψουμε τα παιδιά μας να γίνουν τα μεγαλύτερα θύματα της πανδημίας και της κρίσης

Μας ανησυχεί εξαιρετικά το γεγονός ότι η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας όχι απλά δεν αναγνωρίζουν τα προβλήματα και τις επιπτώσεις στα παιδιά μας αλλά ισχυρίζονται πως «όλα έγιναν καλώς», πως «η εκπαίδευση στην Ελλάδα μετασχηματίστηκε», πως «η τηλεκπαίδευση εξισώνεται εκπαιδευτικά με τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία».

Οι προγραμματισμένες απεργιακές κινητοποιήσεις

Με οδηγό τις δικές μας ανάγκες στη μόρφωση, τη δουλειά και τη ζωή, μπαίνουμε μπροστά στον αγώνα και τη διεκδίκηση:

• Στις 14 Απριλίου 2021, πανελλαδική μέρα δράσης για τα σχολεία, προχωράμε σε ανοιχτές συγκεντρώσεις, κινητοποιήσεις, παραστάσεις διαμαρτυρίας, συσκέψεις, συνεντεύξεις τύπου και άλλες μορφές. Στην Αθήνα διοργανώνουμε πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 6.30 στα Προπύλαια.

• Στις 15 Απριλίου 2021 η ΟΛΜΕ στηρίζει και συμμετέχει στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε όσες πόλεις  διοργανώνονται από τους φοιτητικούς συλλόγους    απαιτώντας να παρθούν μέτρα για ανοίξουν με ασφάλεια τα σχολεία και οι σχολές, ενάντια στο νόμο που μειώνει τον αριθμό των εισακτέων και επιβάλλει την αστυνομία στα πανεπιστήμια.

• Οι ΕΛΜΕ να οργανώσουν πολύμορφες τοπικές μαζικές δράσεις: συσκέψεις με εκπαιδευτικούς – μαθητές – Συλλόγους Γονέων στα σχολεία, παραστάσεις σε τοπικό επίπεδο στους Δήμους και στις ΔΔΕ το διάστημα 12-23 Απρίλη προτάσσοντας τα αιτήματα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

• Το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα επιδιώξει άμεσα συναντήσεις με τον Πρωθυπουργό και την ηγεσία των πολιτικών κομμάτων.

• Το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα επιδιώξει άμεσα κοινή συνάντηση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων και των Εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών.

• Καλούμε τις ΕΛΜΕ να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα (συνεντεύξεις, εκδηλώσεις, συσκέψεις με συλλόγους Γονέων κλπ) για την ενημέρωση των συναδέλφων και της τοπικής κοινωνίας.