Τρίτη 8 Ιουλίου

«Λίγο πιο απαιτητικά από τα περσινά» τα θέματα Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας

Αυτό είναι το σχόλιο της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος σχετικά με το θέμα που έπεσε στη γλώσσα, στο ξεκίνημα των Πανελληνίων 2025.

Το θέμα το οποίο κλήθηκαν να διαχειριστούν οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας αφορά στη δημιουργικότητα των μαθητών, εστιάζοντας στους λόγους καλλιέργειάς της από το σχολείο και στους τρόπους με τους οποίους καθένας την εκφράζει σε προσωπικό επίπεδο (Θέμα Δ).

Αναλυτικότερα, δόθηκαν δύο μη λογοτεχνικά κείμενα:

  • Το 1ο ήταν δείγμα επιστημονικού λόγου, από το οποίο ζητήθηκαν οι γλωσσικές επιλογές που επιβεβαιώνουν το συγκεκριμένο είδος.
  • Το 2ο ήταν άρθρο δημοσιευμένο στο διαδίκτυο, από το οποίο ζητήθηκε περίληψη (Θέμα Α).

Στο Θέμα Β, τα ερωτήματα ήταν κλασικά και αναμενόμενα (Σωστό-Λάθος, ανάλυση της επικοινωνιακής αποτελεσματικότητας του τίτλου, μετατροπή ενεργητικής σε παθητική σύνταξη), διατυπωμένα με σαφήνεια. Πιο απαιτητική κρίνεται η μετατροπή της ενεργητικής σε παθητική σύνταξη στο Θέμα Β3β.

Το 3ο κείμενο (λογοτεχνικό) είναι απόσπασμα από το έργο του Γιώργου Ιωάννου «Για ένα φιλότιμο». Οι μαθητές, στο Θέμα Γ, κλήθηκαν να ερμηνεύσουν τον προβληματισμό του αφηγητή και να καταθέσουν τη δική τους στάση.

Συνολικά, τα θέματα χαρακτηρίζονται ως ελαφρώς πιο απαιτητικά από τα περσινά, χωρίς ωστόσο να δημιουργούν πρόβλημα σε μαθητές που έχουν εξασκηθεί συστηματικά στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας κατά τη διάρκεια των τριών τάξεων του Λυκείου.

Διαβάστε επίσης:

Πανελλήνιες 2025: ΒΙΝΤΕΟ – Η πιθανή «παγίδα» στις ασκήσεις – Σχολιασμός στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα – Λογοτεχνία στα ΓΕΛ

Δεν φτάνει να έχουμε σχολεία – Πρέπει να έχουμε και μαθητές- Το δημογραφικό η μεγάλη πληγή της χώρας μας

Ροή Ειδήσεων