Στη Δικαιοσύνη προσφεύγουν οι γονείς
Tη νομική οδό θα ακολουθήσουν οι γονείς των μαθητών και των μαθητριών της Β’ τάξης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Μαρκοπούλου η οποία φέτος συγχωνεύθηκε σε ένα τμήμα.
Σύμφωνα με την επιστολή των γονέων, στην Β’ τάξη του δημοτικού μέσα σε αυτές τις μικρές αίθουσες θα πρέπει να κάνουν μάθημα 23 παιδιά, 4 εκ των οποίων έχουν γνωμάτευση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών από δημόσιο φορέα. Συνεπώς, οι ενήλικες μέσα στην αίθουσα φτάνουν τους 5, δηλαδή η δασκάλα, 2 εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης και 2 ειδικού βοηθητικού προσωπικού, τα συνολικά άτομα ανέρχονται σε 28.
Στην Δ’ δημοτικού, η κατάσταση έγινε ακόμα χειρότερη. Υπήρχαν 28 παιδιά, δύο εκ των οποίων με γνωμάτευση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών με παράλληλη στήριξη και ειδικό βοηθητικό προσωπικό, οπότε προσμετρώντας και την δασκάλα τους, έκαναν μάθημα 31 άτομα συνολικά.
«Έχουμε ένα σχολείο εξολοκλήρου κοντέινερ, οι αίθουσες είναι 36 τμ.», λέει, μιλώντας στο MEGA ο Νίκος Ζαρμπής, πρόεδρος συλλόγου γονέων και κηδεμόνων 4ου δημοτικού σχολείου Μαρκοπούλου.
«Βάσει της νομοθεσίας το ανώτερο ατόμων που έπρεπε να είναι μέσα στην τάξη είναι 18 παιδιά. Είναι ένα τμήμα με 23 παιδιά, τρεις παράλληλης στήριξης και η δασκάλα, 27 σύνολο σε μια αίθουσα όπου οι δασκάλες από την παράλληλη κάθονται στους διαδρόμους. Τα παιδιά παραπονιούνται, οι δάσκαλοι είναι μαζί μας, λένε ότι κάτι πρέπει να γίνει. Το σχολείο είναι από το 2010 σε κοντέινερ», λέει ο ίδιος.
Από την πλευρά του ο Κώστας Τουλγαρίδης, γραμματέας συλλόγου εκπαιδευτικών Μαρκοπούλου, σημειώνει:
«Μαζί με τους γονείς δίνουμε αυτήν τη μάχη γιατί σε αυτές τις άθλιες συνθήκες ήρθε να προστεθεί και η προσπάθεια των εκατοντάδων συγχωνεύσεων μόνο στην Αττική. Ενώ μέχρι πέρυσι αυτό το τμήμα λειτουργούσε διχοτομημένο όπως όφειλε, φέτος ενοποίησαν τα τμήματα».
Στη δικαιοσύνη προσφεύγουν οι γονείς
Οι γονείς, σε επαφή που είχαν με τον επικεφαλής της διεύθυνσης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής, πληροφορήθηκαν ότι η εν λόγω υπηρεσία έχει εξαντλήσει τα περιθώρια που έχει στη διάθεσή της και ότι οι επιλογές των συγχωνεύσεων υπαγορεύονται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής.
Μετά και από αυτήν την εξέλιξη οι γονείς συλλέγουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία (αλληλογραφία του σχολείου με υπηρεσιακούς παράγοντες, διαγνώσεις ΚΕΔΑΔΥ, προεδρικά διάταγμα για την πυρασφάλεια κτλ) έτσι ώστε να δρομολογήσουν τα επόμενα βήματά τους μέσα από τη νομική οδό.
Τι απαντά ο Υπουργός Παιδείας
«Τα τμήματα που συγχωνεύονται είναι κάτω από 1.000», υποστήριξε ο αρμόδιος υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας στο MEGA, συμπληρώνοντας ότι το υπουργείο Παιδείας έχει εκδώσει εγκύκλιο για την τοποθέτηση μόνο ενός εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης σε κάθε αίθουσα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθητών που τη χρειάζονται.
«Πανευρωπαϊκή κατεύθυνση λέει πως πρέπει να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός που βοηθάει παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Η εγκύκλιος είναι να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός παράλληλης σε κάθε αίθουσα. Αν δείτε το μέσο όρο, η Ελλάδα έχει 8 παιδιά ανά εκπαιδευτικό. Στην Ολλανδία έχουμε 16 παιδιά και στη Φιλανδία 14 παιδιά. Το πρόβλημα είναι πως έχεις ανθρώπινο δυναμικό για να στηρίξεις το σύστημα και ταυτόχρονα έχεις κενά. Φέτος είμαστε καλύτερα από πέρσι. Κενά το σύστημα θα έχει πάντα διότι μπορεί να προκύψει μία εγκυμοσύνη ή μία αρρώστια. Υπάρχουν κάποια κενά που θα καλυφθούν πολύ γρήγορα», σημείωσε.