Νίκη Κεραμέως: Βασική μας επιδίωξη είναι η απελευθέρωση του σχολείου από τα ασφυκτικά δεσμά του Υπουργείου Παιδείας

Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, έγραψε ένα άρθρο στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων όπου αναφέρει τις προτάσεις της για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που οραματίζεται.

Όπως αναφέρει η κα Κεραμέως η σημαντική μεταρρυθμιστική προσπάθεια που επιχειρείται στο χώρο της Παιδείας εκκινεί εκκινεί από τη βάση της μαθησιακής πυραμίδας, με έμφαση στην υλοποίηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης στην πλειονότητα των Δήμων της χώρας, παρά τις ελλείψεις σε υποδομές που παραλάβαμε από την απελθούσα Κυβέρνηση. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, από τους 52 Δήμους της δεύτερης φάσης εφαρμογής του μέτρου, οι οποίοι αρχικά είχαν δηλώσει αδυναμία εφαρμογής, οι 39 είναι πλέον σε θέση να το εφαρμόσουν μετά από έντονες προσπάθειες της ηγεσίας και των υπηρεσιών του Υπουργείου καθώς και με την πολύτιμη συνεργασία φορέων. Για τους υπόλοιπους Δήμους έχουν δρομολογηθεί λύσεις, και η Κυβέρνηση ετοιμάζεται για την καθολική εφαρμογή του μέτρου για την επόμενη χρονιά.

Αυτοί οι είναι οι 5 βασικοί άξονες των αλλαγών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Στο άρθρο της η κα Κεραμέως επισημαίνει ότι όσον αφορά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, βασική επιδίωξη είναι η απελευθέρωση του σχολείου από τα ασφυκτικά δεσμά του Υπουργείου Παιδείας. Ενδεικτικές προθέσεις παρεμβάσεων είναι οι εξής:

–    Μελέτη ενός νέου συνεκτικού προγράμματος σπουδών από το Δημοτικό έως το Λύκειο, το οποίο θα περιλαμβάνει και νέες εκπαιδευτικές θεματικές, όπως εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, σεβασμός στον άλλο, προφύλαξη από φυσικές καταστροφές, διατροφή και υγιεινή.

–    Επαναφορά και ενίσχυση του θεσμού των πρότυπων και πειραματικών σχολείων και εισαγωγή του θεσμού των πρότυπων επαγγελματικών λυκείων.

–    Καθιέρωση του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού από το Γυμνάσιο, προκειμένου να αναδεικνύονται οι κλίσεις και οι δεξιότητες όλων των μαθητών και να έρχονται σε πραγματική επαφή με τα επαγγέλματα της αγοράς.

–    Ενίσχυση και πιστοποίηση της εκμάθησης ξένων γλωσσών και των γνώσεων πληροφορικής.

–    Έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων (soft skills), όπως π.χ. η κριτική και συνθετική σκέψη και η ομαδική δουλειά, όπως επίσης και στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων (digital skills), π.χ. ψηφιακή χρήση, ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακά δικαιώματα, κ.ά..