Ο κορωνοϊός αποτελεί εμπόδιο για την εκπαίδευση – Το “ψηφιακό χάσμα” πρέπει να καλυφθεί άμεσα

Η επέλαση του κορωνοϊού στην Ευρώπη συνεχίζεται και καθημερινά όλες οι χώρες καταγράφουν αρνητικά ρεκόρ κρουσμάτων και οι κυβερνήσεις καταβάλλουν προσπάθειες να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα ώστε να περιοριστεί η διασπορά του ιού.

Η πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών φέρεται αποφασισμένη να κρατήσει όσο το δυνατόν τα σχολεία ανοιχτά λαμβάνοντας υπόψη και τα αποτελέσματα πολλών ερευνών, που έδειξαν ότι το κλείσιμο της περσινής χρονιάς είχε σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στην εκπαίδευση πολλών μαθητών, αλλά και στους γονείς τους, που έπρεπε να συνδυάσουν τη δική τους κατ’ οίκον εργασία με την κατ’ οίκον διδασκαλία των μαθητών.

Η πανδημία αποκάλυψε σοβαρές ανισότητες στην πρόσβαση στην εκπαίδευση στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Σύμφωνα με την UNESCO, ακόμη και στις πιο ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου, κατά την διάρκεια της πρώτης περιόδου της κρίσης του COVID-19, η πρόσβαση στην ψηφιακή εκπαίδευση ήταν περίπου στο 90%, ενώ το 10% των μαθητών παρέμενε αποκλεισμένο από τη μάθηση. Λιγότερο από το 25% των χωρών χαμηλού εισοδήματος έχουν στην διάθεση τους κάποια μορφή εξ αποστάσεως μάθησης.

Ενδεικτικό της κατάστασης το γεγονός ότι στην Ευρώπη, το 14% των νοικοκυριών δεν έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο και το 22% σε έναν υπολογιστή, περιορίζοντας πράγματα όπως η εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Οι ευρωβουλευτές ζήτησαν να κλείσει η «ψηφιακή ψαλίδα» στην Ευρώπη, καθώς η πανδημία επιδείνωσε τις ανισότητες στην ΕΕ, καθιστώντας δύσκολη για πολλούς την πρόσβαση στη σχολική εκπαίδευση.

Οι ευρωβουλευτές εκφράζουν τη λύπη τους για τις «σοβαρές αποκλίσεις» στην μάθηση ανά την ΕΕ κατά την περίοδο των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας, καθώς το 32% των μαθητών σε ορισμένα κράτη μέλη δεν είχαν πρόσβαση στην εκπαίδευση για αρκετούς μήνες. Φοβούνται ότι το γεγονός αυτό θα μειώσει τις μελλοντικές εισοδηματικές προοπτικές μιας ολόκληρης γενιάς και θα επηρεάσει αρνητικά την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα στο σύνολό της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Επομένως, το κλείσιμο του ψηφιακού χάσματος πρέπει να αποτελέσει πρωταρχικό μέλημα, με την Επιτροπή να δίνει προτεραιότητα στις επενδύσεις σε ζητήματα συνδεσιμότητας και εξοπλισμού, ιδίως σε απομακρυσμένες και αγροτικές περιοχές, καθώς και στην καθοδήγηση των εκπαιδευτικών και βοηθών εκπαίδευσης σε σχέση με την χρήση της νέας τεχνολογίας.