Οι μαθητές που προσέχουν στην τάξη μπορούν να συγχρονίζουν τους εγκεφάλους τους

Όσο περισσότερο συγκεντρώνονται οι μαθητές μέσα στην τάξη, τόσο πιο συγχρονισμένοι είναι οι εγκέφαλοί τους, σύμφωνα με νέα διεθνή επιστημονική έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό βιολογίας «Current Biology».

Πιο συγκεκριμένα, όταν σε μια τάξη οι μαθητές είναι συγκεντρωμένοι και προσέχουν, τότε οι εγκέφαλοί τους εμφανίζουν όμοια δραστηριότητα, σαν να συντονίζονται με κάποιο τρόπο μεταξύ τους. Όταν αντίθετα κανείς δεν προσέχει, κάθε εγκέφαλος λειτουργεί σε διαφορετικό μήκος κύματος.

Ερευνητές από τις ΗΠΑ, την Ολλανδία και τη Γερμανία, με επικεφαλής τη Σούζαν Ντίκερ από το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, παρακολούθησαν επί 11 μέρες τους 12 μαθητές μιας τάξης Λυκείου κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Βιολογίας, καταγράφοντας σε πραγματικό χρόνο τα εγκεφαλικά κύματά τους σε διάφορες φάσεις του μαθήματος, και διαπίστωσαν ότι όσο πιο συχγρονισμένα ήταν τα εγκεφαλικά κύματα ενός μαθητή με τα κύματα των συμμαθητών του, τόσο πιθανότερο ήταν ο μαθητής να δηλώσει μετά το μάθημα ότι του άρεσε ο τρόπος που διδάσκει ο καθηγητής. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι τα εγκεφαλικά κύματα των φίλων συγχρονίζονται καλύτερα σε σχέση με των άλλων συμμαθητών που δεν είναι στενοί φίλοι μεταξύ τους.

Οι επιστήμονες σχεδιάζουν ανάλογα πειράματα και με άλλες ομάδες εκτός των μαθητών. Στόχος είναι να επιβεβαιωθεί ότι σε οποιαδήποτε ομάδα τα μέλη είναι συντονισμένα μεταξύ τους, αυτή η αρμονία αντανακλάται και στους εγκεφάλους τους.

Στην έρευνα συμμετείχε επίσης ο ελληνικής καταγωγής, ηλεκτρολόγος μηχανικός Γιώργος Μιχαλαρέας, ερευνητής στο Γερμανικό Ινστιτούτο Εμπειρικής Αισθητικής Μαξ Πλανκ.