Όσοι μαθητές δεν συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση θα παίρνουν απουσία

Αυξάνεται ο αριθμός των σχολείων και των τάξεων που αναστέλλουν προσωρινά τη λειτουργία τους λόγω κρουσμάτων κορωνοϊού. Από τη στιγμή που διακόπτονται τα δια ζώσης μαθήματα, η διδασκαλία συνεχίζεται μέσω τηλεκπαίδευσης. Το ίδιο συμβαίνει και στις περιπτώσεις των σχολείων που τελούν υπό κατάληψη με εξαίρεση τους καταληψίες που αποκλείονται από την εν λόγω διαδικασία σύμφωνα με απόφαση της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως.

Πώς θα διεξάγεται η τηλεκπαίδευση

Εγκύκλιο εξέδωσε το υπ. Παιδείας αναφορικά με τις οδηγίες προς Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και Διευθυντές Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης για τη δημιουργία και λειτουργία των διαδικτυακών τμημάτων στο πλαίσιο της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2020-21

Ειδικότερα σύμφωνα με την εγκύκλιο:

Λαμβάνοντας υπόψη: την Κοινή Απόφαση της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2020-21», όπως ισχύει σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

Για διευκόλυνση της δημιουργίας και λειτουργίας των διαδικτυακών τμημάτων ισχύουν τα εξής:

1) Παρουσιολόγιο

Για την παρακολούθηση των μαθημάτων στα διαδικτυακά τμήματα τηρείται καθημερινά παρουσιολόγιο. Ο κάθε εκπαιδευτικός συμπληρώνει ανελλιπώς και κάθε μέρα δελτίο καταγραφής απουσιών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης υποχρεούμενος να αποστέλλει τις απουσίες, ανά βδομάδα, στη σχολική μονάδα φοίτησης των μαθητών/τριών προκειμένου οι Διευθυντές/τριες να ενημερώνουν την πλατφόρμα του myschool.

2) Ρόλος ΠΕΚΕΣ
Σύμφωνα με το υπ΄ αριθ. 121802/ΓΔ4/15-09-2020 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ η οργάνωση των προγραμμάτων της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης συνιστάται να γίνεται σε συνεργασία με τους/τις Συντονιστές/στριες Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ).

Οι Οργανωτικοί Συντονιστές/τριες σε συνεργασία με τους ΣΕΕ κάθε ειδικότητας είναι υπεύθυνοι για την κατάρτιση του ωρολογίου προγράμματος ανά τάξη και για το συντονισμό και την υποστήριξη των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών σε ότι αφορά στο παιδαγωγικό κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ειδικότερα, την εποπτεία κάθε τάξης, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, έχει η ΠΔΕ σε συνεργασία με τον ΣΕΕ στου οποίου την παιδαγωγική ευθύνη ανήκει το σχολείο του εκάστοτε εκπαιδευτικού που έχει αναλάβει τη διδασκαλία της κάθε τάξης. Το ίδιο προτείνεται και για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ωστόσο θα πρέπει να ορίζεται κατά περίπτωση υπεύθυνος ΣΕΕ ανά τάξη ή ειδικότητα.

3) Επιλογή Εκπαιδευτικών

Σύμφωνα με το υπ΄αριθ. 121802/ΓΔ4/15-09-2020 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ, στα διαδικτυακά τμήματα διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου.

Η επιλογή γίνεται σε συνεργασία με τις ΔΠΕ και ΔΔΕ λαμβάνοντας υπόψη την εμπειρία των εκπαιδευτικών στη διδασκαλία των συγκεκριμένων τάξεων και μαθημάτων και τη σοβαρότητα της κατάστασης της υγείας τους.

4) Βιβλίο ύλης

Τηρείται βιβλίο ύλης από κάθε εκπαιδευτικό το οποίο ενημερώνεται καθημερινά. Στο τέλος κάθε μήνα και πάντα σε συνεννόηση με τους ΣΕΕ θα ενημερώνονται για την  της ύλης οι σχολικές μονάδες στις οποίες ανήκουν οι μαθητές/τριες των τμημάτων.

Δείτε την εγκύκλιο ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΤΑΞΕΩΝ