Παπαευαγγέλου: “Τα σχολεία τα πρώτα που θα ανοίγουν όπου μειώνεται το επιδημιολογικό φορτίο”

Στοιχεία για τη λειτουργία των σχολείων και τα κρούσματα σε σχολικές μονάδες έδωσε η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, Βάνα Παπαευαγγέλου.

Απαντώντας σε ερώτηση στο πλαίσιο της ενημέρωσης του υπουργείου Υγείας, τόνισε πως πεποίθηση των ειδικών είναι ότι τα παιδιά δεν οδηγούν, αλλά παρακολουθούν την πανδημία του κορωνοϊού.

10% αύξηση των κρουσμάτων στα παιδιά

Συγκεκριμένα, στις 10 Ιανουαρίου που άνοιξε η Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, τα παιδιά κάτω των 17 ετών αφορούσαν στο 6% του συνόλου των κρουσμάτων μέχρι εκείνη την στιγμή στην Ελλάδα, ενώ στις 10 Φεβρουαρίου το ποσοστό αυξήθηκε στο 6,7%, μια αύξηση της τάξεως των 10%.

Αυτό πιθανότατα να οφείλεται και στον αυξημένο αριθμό τεστ που γίνονται τώρα πια στα παιδιά και λόγω του άγχους των γονέων, αλλά και της δυνατότητας που δίνεται με τα rapid test που είναι και τα πιο προσβάσιμα και εύκολα.

Η αύξηση των κρουσμάτων οφείλεται στην κινητικότητα των γονέων

Η γνώμη των περισσοτέρων στην Επιτροπή, όπου όπως καταλαβαίνετε έχουμε συζητήσει εκτενώς το θέμα αυτό, είναι ότι η αύξηση των κρουσμάτων οφείλεται κυρίως στην κινητικότητα των γονέων. Όταν οι γονείς στέλνουν τα παιδιά στο σχολείο, έχουν πιο μεγάλη δυνατότητα και να γυρίσουν στην εργασία τους, αλλά και γενικά να κινηθούν εκτός σπιτιού.

Τώρα, αναφορικά με τα μεταλλαγμένα στελέχη, πολύ πρόσφατα δεδομένα – είχε αναφερθεί και ο Καθηγητής ο κύριος Μαγιορκίνης νομίζω πρόσφατα – από το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο έχει την μεγαλύτερη εμπειρία στο βρετανικό στέλεχος, φαίνεται ότι αυξάνεται η μεταδοτικότητα με αυτό το μεταλλαγμένο στέλεχος, εξίσου όμως στα παιδιά και στους ενήλικες.

Δεν υπάρχει καμία αίσθηση, όπως αρχικά είχε υποτεθεί, αυτό έφυγε από τη μέση, διευκρινίστηκε, ότι είναι ακριβώς εξίσου η μεταδοτικότητα αυξάνεται στα παιδιά και στους ενήλικες.

Πρόσφατα μάλιστα, προχτές, στο Lancet βγήκε μια δημοσίευση από το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου συνέκριναν την νοσηρότητα στα παιδιά στο πρώτο και το δεύτερο επιδημικό κύμα. Θυμίζω ότι στο δεύτερο επιδημικό κύμα στο Ηνωμένο Βασίλειο, 90% των κρουσμάτων αφορούσε στο μεταλλαγμένο στέλεχος, στο βρετανικό.

Η μελέτη, λοιπόν, αυτή έδειξε ότι τα παιδιά τα οποία νοσηλεύτηκαν στο δεύτερο επιδημικό κύμα, είχαν σαφώς ηπιότερη κλινική εικόνα. Φαίνεται, λοιπόν, από αυτά τα πρώτα στοιχεία ότι όχι μόνο δεν αυξάνεται, αλλά μειώνεται και η νοσηρότητα στα παιδιά που μολύνονται με το μεταλλαγμένο αυτό στέλεχος.” ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Παπαευαγγέλου.

Η εκπαιδευτική ανισότητα προβληματίζει τους ειδικούς

Παράλληλα, η εκπαιδευτική ανισότητα, με την τηλεκπαίδευση να εφαρμόζεται σε ορισμένες περιοχές της χώρας, ενώ σε άλλες συνεχίζεται απρόσκοπτα η δια ζώσης διδασκαλία, προβληματίζει τους ειδικούς. Ειδικότερα η κα Παπαευαγγέλου δήλωσε  ότι ” Όσον αφορά τώρα το κλείσιμο των σχολείων και πόσο μπορεί να διαρκέσει η ανισότητα, σε κάποιες περιοχές να έχουμε δια ζώσης και σε κάποιες άλλες περιοχές της χώρας μας να έχουμε τηλεκπαίδευση, νομίζω ότι έχουμε σαφέστατα εκφραστεί υπέρ της δια ζώσης εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες.

Το κριτήριό μας πάντα είναι το επιδημιολογικό φορτίο της κάθε περιοχής και με βάση αυτό αποφασίζουμε για κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα σε κάθε περιοχή τι θα ισχύσει.

Έχουμε πάρα πολλές φορές τονίσει, ακριβώς διότι δεν θέλουμε αυτή την ανισότητα, το πρώτο πράγμα που θα ανοίγει σε κάθε περιοχή όπου το επιδημιολογικό φορτίο μειώνεται και μας δίνεται η ευκαιρία να άρουμε κάποιους από τους περιορισμούς, πάντα πρώτο μας μέλημα είναι η δια ζώσης εκπαίδευση.”