Πρόεδρος ΔΟΕ στο Infokids.gr: «Δημοτικά Σχολεία ανοιχτά εφόσον τηρούνται υγειονομικοί κανόνες»

Όπως όλα δείχνουν, η απόφαση για την επαναλειτουργία των Δημοτικών, είναι ειλημμένη καθώς η χθεσινή τοποθέτηση του καθηγητή Λοιμωξιολογίας κ. Σωτήρη Τσιόδρα φανερώνει το στίγμα των προθέσεων της επιτροπής λοιμωξιολόγων που προκρίνει τα πλεονεκτήματα του ανοίγματος των σχολείων και για τους μικρούς μαθητές, σε συνδυασμό πάντα με τα χαμηλά κρούσματα που καταγράφονται.

«Κατά τη γνώμη μου τα οφέλη είναι περισσότερα από τους κινδύνους. Μπορούν να επιστρέψουν στα Δημοτικά τα παιδιά μας», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσιόδρας και επανέλαβε πως ως μέλος της επιτροπής, εκείνο που μπορούν να κάνουν οι ειδικοί είναι να υποδείξουν τα μέτρα ασφαλείας για την επαναλειτουργία των σχολείων.

Τι λένε οι δάσκαλοι για το άνοιγμα των σχολείων

Σε αποκλειστικές του δηλώσεις στο Infokids.gr o πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) κ. Θανάσης Κικινής μίλησε για το ενδεχόμενο να ανοίξουν τα δημοτικά την 1η Ιουνίου αλλά και για τις επιφυλάξεις που υπάρχουν. Όπως επισήμανε ο κ. Κικίνης η θέση της Ομοσπονδίας είναι «Δημοτικά Σχολεία ανοιχτά εφόσον τηρούνται οι υγειονομικοί κανόνες και τα πρωτόκολλα ασφαλείας που θέτουν οι ειδικοί.» Παράλληλα, διατηρεί επιφυλάξεις για το άνοιγμα των Νηπιαγωγείων εξαιτίας της μικρής χωρητικότητας των αιθουσών και τη δυσκολίας να κρατηθούν οι απαραίτητες αποστάσεις.

Βέβαια, τονίζει ότι «Παιδαγωγικά για ένα παιδί και μια μέρα να γυρίσει στο σχολείο είναι σωστό και ωφέλιμο. Μου προξένησε εντύπωση να ακούω τον κύριο Τσιόδρα να μιλά με παιδαγωγικούς όρους. Θα προτιμούσα να έχω την ασφάλεια της δικής του επιστημονικής άποψης.«

Ειδικότερα ερωτηθείς για το αν έχει πραγματοποιηθεί ενημέρωση από το Υπουργείο Παιδείας αναφορικά με την πρόθεση ανοίγματος των Δημοτικών – όπως όλα δείχνουν- την 1η Ιουνίου, ο κ. Κικινής απάντησε «Στην τελευταία συνάντηση που είχαμε με το Υπουργείο Παιδείας για το θέμα του πολυνομοσχεδίου ζητήσαμε να έχουμε ενημέρωση σχετικά με το άνοιγμα των Δημοτικών. Η απάντηση που μας έδωσε η κα Κεραμέως ήταν όταν αν και εφόσον τεθεί ως θέμα το άνοιγμα των Δημοτικών θα κληθούμε να συζητήσουμε. Κάποια τέτοια πρόσκληση μέχρι στιγμής σήμερα δεν έχουμε δεχθεί. Έχουμε ζητήσει ως ΔΟΕ να επικοινωνήσουμε με τον ΕΟΔΥ και το Υπουργείο Εσωτερικών γιατί υπάρχουν θέματα που προκύπτουν από την απόφαση για το άνοιγμα των σχολείων όπως οι συμβάσεις των σχολικών καθαριστριών, ώστε να καταθέσουμε τις αποψεις και τον προβληματισμό μας ότι θα γίνει το καλύτερο για τα σχολεία. Μάθαμε και εμείς χθες από τηλεοράσεως ότι ο κ. Τσιόδρας είναι θετικά διακείμενος στο άνοιγμα των σχολείων κυρίως για παιδαγωγικούς λόγους αλλά δεν αναφέρθηκε σε υγειονομικά ζητήματα.»

Τα 6 «αγκάθια» για το άνοιγμα των Δημοτικών

Όπως εξήγησε στο Infokids.gr υπάρχουν σημαντικά ζητήματα που δεν έχουν αποσαφηνιστεί για το ενδεχόμενο άνοιγμα των Δημοτικών και τα οποία θίγουν και πολλοί γονείς στις ενστάσεις που φέρουν αναφορικά με την επιστροφή των παιδιών τους στα θρανία.

Τι θα γίνει με τις σχολικές καθαρίστριες;

«Οι αποφάσεις που έχει να πάρει τη Δευτέρα η κυβέρνηση δεδομένου ότι δεν έχει μιλήσει ακόμα μαζί μας πρέπει να συμπεριλαμβάνουν συγκεκριμένη πρόβλεψη για την καθαριότητα των σχολείων. Αυτή τη στιγμή το προσωπικό καθαριότητας της πρωτοβάθμιας έχει μεταφερθεί στην δευτεροβαθμια για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των Γυμνασίων και Λυκείων. Έχει γίνει κάποιος σχεδιασμός ώστε να εξασφαλιστεί το προσωπικό καθαριότητας και στην Πρωτοβάθμια προκειμένου να λειτουργήσει στοιχειωδώς σωστά σε επίπεδο καθαρισμού και απολύμανσης ένα σχολείο;«

Πώς θα γίνεται η μεταφορά μαθητών;

«Θέμα προκύπτει και με την μεταφορά μαθητών τόσο σε σχολεία της επαρχίας, όσο και της Αθήνας αλλά και στα Ειδικά. Θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα ώστε να γίνει με άλλους τρόπους η μεταφορά.»

Αίθουσες προκάτ και αίθουσες μικρές ακατάλληλες για την τήρηση των αποστάσεων

  • Οι υφιστάμενες σχολικές αίθουσες σε πολλά σχολεία δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο αίτημα για συγκεκριμένες αποστάσεις μεταξύ των θρανίων. Ζήτημα προκύπτει και με τις προκάτ αίθουσες, ιδίως στο Νηπιαγωγείο, που ως επί το πλείστον είναι ακατάλληλες για την φιλοξενία μαθητών ήδη αλλά πόσο δε βάσει των κριτηρίων που θέτει τώρα η συγκυρία του κορωνοϊού.
  • Θέλουμε και μια κατεύθυνση για το πώς θα διαχειριστούν την κατάσταση οι εκπαιδευτικοί καθώς υπάρχει μια υπουργική απόφαση που «πετάει» όλες τις αρμοδιότητες στο Σύλλογο Διδασκόντων χωρίς να υπάρχει η αντίστοιχη ενημέρωση.

Πρόβλημα με τα εκ περιτροπής μαθήματα και διαλείμματα

«Τα προαύλια δεν επαρκούν για τον συγχρωτισμό των μαθητών σύμφωνα με τα νέα πρότυπα ασφαλείας και αποστασιοποίησης.  Τα εκ περιτροπής μαθήματα και διαλείμματα βασιζόμενοι στα πρότυπα των όσων ισχύουν σε Γυμνάσια και Λύκεια είναι δεδομένα γιατί δεν υπάρχει άλλος τρόπος να εξασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρχει συνωστισμός. Βέβαια, σε πολλές περιπτώσεις σχολείων, όπως αυτά που λειτουργούν στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, και ήδη έχουν βάρδιες πρωί απόγευμα, ενδεχομένως να γίνεται μάθημα σε 3 διαφορετικές μέρες αντί για 2 που ακολουθείται στην δευτεροβάθμια, και γενικά θα πρέπει να βρεθεί ένας άλλος τρόπος λειτουργίας για αυτά τα σχολεία.» ανέφερε ο κ. Κικινής.

Τι θα γίνει με τα Ειδικά Σχολεία;

Τα Ειδικά Σχολεία στην Δευτεροβάθμια, έμειναν κλειστά. «Άγνωστο» το τι θα γίνει για την Πρωτοβάθμια. «Τα παιδιά της Ειδικής Αγωγής έχουν ανάγκη να επιστρέψουν στο σχολείο τους. Όμως λόγω όλων των προαναφερθέντων ζητημάτων μια απόφαση για την επαναλειτουργία τους είναι δύσκολη». 

Το άνοιγμα των Δημοτικών δεν σημαίνει και ένας μήνας μαθημάτων

«Όποιος πιστεύει ότι θα γίνουν μαθήματα για έναν ολόκληρο μήνα κάνει λάθος. Ο μεγαλύτερος όγκος των εκπαιδευτικών στα σχολεία είναι αναπληρωτές και έχουν συμβάσεις μέχρι τις 21 Ιουνίου οπότε τα μαθήματα πρέπει να σταματήσουν τότε. Οι όροι των συμβάσεων μέσω ΕΣΠΑ είναι συγκεκριμένοι και θα πρέπει να τροποποιηθούν για να παραταθούν. Πρέπει 21 Ιουνίου να απολυθούν και μοιραία από εκεί και πέρα δεν μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία. Ιδίως, στα Ειδικά Σχολεία, το ζήτημα είναι φλέγον αν τελικά λειτουργήσουν καθώς το προσωπικό είναι ως επί το πλείστον αναπληρωτές. Δεδομένου ότι στην Ειδική Αγωγή δεν έγιναν ποτέ διορισμοί. » εξηγεί ο κ. Κικινής.

Τι θα συμβεί με όσα παιδιά δεν επιστρέψουν στις τάξεις;

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας έθιξε ζήτημα της ζωντανής αναμετάδοσης του μαθήματος επισημαίνοντας για ακόμη μια φορά την αρνητική θέση της ΔΟΕ επί του ζητήματος, εξηγώντας ότι «Παιδαγωγικά η διαδικασία δεν στέκει. Ας μέναμε στη σύγχρονη εκπαίδευση όπως γινόταν. Δεν θα χρειαζόταν να ανοίξει το σχολείο και κάποια παιδιά να επιστρέψουν και κάποια να είναι στα σπίτια τους. Ας άφηνε τα σχολεία κλειστά και ας παράτεινε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Αυτό που πάει να κάνει η Υπουργός ούτε καλό έχει να προσφέρει παιδαγωγικά στα παιδιά που θα πάνε στο σχολείο και θα κάνει και προβληματική και την όλη διαδικασία διδασκαλίας καθώς ο δάσκαλος καλείται να έχει το νου του ταυτόχρονα στα παιδιά εντός αιθούσης αλλά και στα παιδιά μέσω της τηλεκπαίδευσης, να κλείσει το μικρόφωνο για να μην ακουστεί η απορία ενός μαθητή.»

Ο μαθητής θα παίρνει τα μαθήματά του από το δάσκαλο του ή τους συμμαθητές του και θα προστεθεί η δυνατότητα της ασύγχρονης εκπαίδευσης όπως συμβαίνει μέχρι και σήμερα.