Πώς καταλαβαίνεις ότι είσαι έγκυος τις πρώτες μέρες

Κάθε ζευγάρι που προσπαθεί να συλλάβει, ξέρει πόσο αγχωτική είναι η αναμονή των δύο εβδομάδων, δηλαδή το διάστημα που μεσολαβεί από την ωορρηξία μέχρι τη στιγμή που μπορείς να κάνεις το τεστ εγκυμοσύνης. Παρακάτω μπορείτε να δείτε τι να αναμένετε σε αυτό το διάστημα, παίρνοντας συμβουλές από την Helen Kim, M.D. Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μαιευτικής/Γυναικολογίας και Διευθύντια του Προγράμματος In Vitro Fertilization στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο.

1. Είναι μια σκληρή πραγματικότητα ότι τα συμπτώματα περιόδου και τα πρώιμα σημάδια της εγκυμοσύνης είναι σχεδόν πανομοιότυπα. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι επειδή αράγετε περισσότερη προγεστερόνη την εβδομάδα μετά την ωορρηξία είτε είστε έγκυος είτε όχι. Η προγεστερόνη είναι η ορμόνη που είναι υπεύθυνη για πολλά συμπτώματα της περιόδου, όπως φούσκωμα, ευαισθησία του μαστού και μεταβολές στη διάθεση. Εάν δεν είστε έγκυος, θα σταματήσετε να απελευθερώνετε την ορμόνη περίπου 10 ημέρες μετά την ωορρηξία. Εάν είστε έγκυος, θα συνεχίσετε να παράγετε προγεστερόνη και να εμφανίζετε συμπτώματα παρόμοια με εκείνα της περιόδου.

2. Η αιμορραγία κατά την εμφύτευση, που συμβαίνει περίπου στο 30% των εγκύων, μπορεί να θεωρηθεί ως περίοδος. Εμφανίζεται το διάστημα που περιμένετε την περίοδο σας ή λίγες ημέρες νωρίτερα, όταν το γονιμοποιημένο ωάριο προσκολλάται στην επένδυση της μήτρας. Όπως και η περίοδος, προκαλεί αιμορραγία και ήπιες κράμπες, αλλά υπάρχουν μερικές διαφορές: Η αιμορραγία κατά την εμφύτευση τείνει να είναι βραχύτερη σε διάρκεια από την περίοδο, ενώ συνήθως εμφανίζονται κηλίδες αίματος αντί της κανονικής ροής. Όμως, αν δεν παρουσιάσετε αιμορραγία μην ανησυχήσετε. Μπορεί ακόμα να είστε έγκυος και να έχετε μια υγιή εγκυμοσύνη χωρίς αυτήν!

3. Παρόλο που υπάρχει πιθανότητα 15-25% να μείνετε έγκυος κάθε μήνα (ανάλογα με την ηλικία σας), εξακολουθεί να είναι σημαντικό να ενεργείτε σαν να είστε πραγματικά έγκυος μέχρι να σιγουρευτείτε. Αποφύγετε το αλκοόλ, περιοριστείτε σε 1-2 φλιτζάνια καφέ την ημέρα, παραλείψτε τα ψάρια με υψηλή περιεκτικότητα σε υδράργυρο και αποφύγετε τα ωμά θαλασσινά. Μην υποβάλλετε τον εαυτό σας σε υπερβολικούς περιορισμούς, αλλά περιποιηθείτε τον σαν να είστε έγκυος. Εξάλλου, θα μπορούσατε να είστε!

4. Αν πραγματοποιείτε σωματική άσκηση μέτριας έντασης, συνεχίστε με τον ίδιο τρόπο. Η άσκηση είναι ένας πολύ καλός τρόπος για την ανακούφιση του στρες και του άγχους που επηρεάζει τη γονιμότητα. Ωστόσο, αυτή δεν είναι η καλύτερη στιγμή για να υιοθετήσετε ένα νέο ή έντονο πρόγραμμα άσκησης, το οποίο θα μπορούσε να ασκήσει υπερβολική πίεση στο νευρικό σας σύστημα. Δραστηριότητες που αυξάνουν σημαντικά τη θερμοκρασία του σώματος μπορεί να επηρεάσουν την εμφύτευση.

5. Εάν έχετε περίοδο σε λιγότερο από 14 ημέρες μετά την ωορρηξία σας, αυτό θα μπορούσε να είναι ένδειξη ότι κάτι επηρεάζει την ικανότητά σας να μείνετε έγκυος. Θα μπορούσε να είναι απλά ο εσφαλμένος υπολογισμός της ωορρηξίας ή θα μπορούσε να είναι μια κατάσταση που ονομάζεται ανεπάρκεια ωχρινικής φάσης. Αυτό σημαίνει ότι το σώμα σας δεν παράγει επαρκή επίπεδα προγεστερόνης για να φιλοξενήσει μια εγκυμοσύνη. Ο γιατρός σας μπορεί να συνταγογραφήσει επιπλέον προγεστερόνη μετά από την ωορρηξία ώστε να επιμηκύνει την ωχρινική σας φάση.