Σήμερα η ψηφοφορία του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στην ιδιωτική εκπαίδευση – Θα κάνει παρέμβαση ο πρωθυπουργός

Σήμερα, Τρίτη 28 Ιουλίου, ολοκληρώνεται η συζήτηση και η ψήφιση του νομοσχεδίου για τον εκσυγχρονισμό της ιδιωτικής εκπαίδευσης με μία συνεδρίαση στην Ολομέλεια.

Στην εν λόγω συνεδρίαση αναμένεται να κάνει παρέμβαση ο Έλληνας πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Εισηγητές επί του Σχεδίου Νόμου είναι η Φ. Πιπιλή εκ μέρους της ΝΔ και ο Ν. Φίλης εκ μερους της αξιωματικής αντιπολίτευσης, του ΣΥΡΙΖΑ.

Δεκτό επί της αρχής το Σχέδιο Νόμου για τις αλλαγές στην ιδιωτική εκπαίδευση

Υπενθυμίζεται πως, κατά τη χθεσινή ημέρα ολοκληρώθηκε η δεύτερη ανάγνωση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με το νομοσχέδιο να έχει γίνει δεκτό επί της αρχής, επί των άρθρων αλλά και στο σύνολό του, κατά πλειοψηφία.

Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου έχει ταχθεί η Νέα Δημοκρατία, ενώ όλα τα υπόλοιπα κόμματα εκτός της Ελληνικής Λύσης που επιφυλάχθηκε για την Ολομέλεια, ψήφισαν κατά.

Αυτές είναι οι αλλαγές που προωθούνται για τα ιδιωτικά σχολεία

Ως προς την οργάνωση και λειτουργία σχολικής μονάδας, 

o Ευελιξία στη διαμόρφωση διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος (επιπλέον του υποχρεωτικού ΥΠΑΙΘ)

o Ευελιξία στην προσθήκη εκπαιδευτικών και άλλων δραστηριοτήτων στις δράσεις εκτός ωρών και ημερών λειτουργίας των σχολείων

o Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας με μόνο έλεγχο νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας

o Διεύρυνση δυνατότητας μετεγγραφών μαθητών (και από ιδιωτικά σε ιδιωτικά σχολεία).

Ως προς τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού

o Αξιολόγηση σχολικής μονάδας, εκπαιδευτικού έργου και εκπαιδευτικών (κατ’ αναλογία κριτηρίων δημόσιου σχολείου)

o Πρόβλεψη συμβάσεων αορίστου χρόνου για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς – κατάργηση συμβάσεων 2ετίας

o Δυνατότητα περιορισμού ωραρίου 1) κατόπιν αίτησης του εκπαιδευτικού και 2) σε περίπτωση μη συμπλήρωσης του ωραρίου του διοριστηρίου

o Δυνατότητα πρόσθετης απασχόλησης εκπαιδευτικών σε δραστηριότητες εκτός σχολικού ωραρίου, με δυνατότητα αύξησης εισοδήματος

o Έλεγχος νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας στον ορισμό Διευθυντή και Υποδιευθυντή από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης

o Δυνατότητα αντικατάστασης Διευθυντή/Υποδιευθυντών εντός του σχολικού έτους

o Δυνατότητα διορισμού Υποδιευθυντή/ών (προαιρετική και όχι υποχρεωτική), ανεξαρτήτως αριθμού.

Νέες ευκαιρίες απασχόλησης των εκπαιδευτικών, με δυνατότητα αύξησης του εισοδήματός τους:

o Δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες μετά το πέρας του (υποχρεωτικού ή διευρυμένου) ωραρίου με πρόσθετη αμοιβή

o Δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται παράλληλα σε κέντρα ξένων γλωσσών και άλλους φορείς εκπαίδευσης με πρόσθετη αμοιβή

o Δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται με πρόσθετη αμοιβή σε δραστηριότητες της σχολικής μονάδας και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (και όχι μόνο μέχρι 30 Ιουνίου).

Οι εκπαιδευτικοί θα προσλαμβάνονται πλέον με συμβάσεις αορίστου χρόνου. Καταργούνται οι συμβάσεις 2ετίας των εκπαιδευτικών που τους οδηγούσαν σε δυσμενή θέση.

Για τη χρήση των κτηριακών εγκαταστάσεων:

o Δίνεται η δυνατότητα συστέγασης όλων των ειδών φορέων εκπαίδευσης

o Προβλέπεται η αξιοποίηση κτηριακών εγκαταστάσεων και το καλοκαίρι, με δυνατότητα απασχόλησης των εκπαιδευτικών του σχολείου και αύξησης του εισοδήματός τους.

Αυτές είναι οι 5 αλλαγές που θα αφορούν όλα τα σχολεία

Ως προς τις λοιπές διατάξεις, μεταξύ άλλων:
  • Θεσμοθετείται, για πρώτη φορά στα δημόσια σχολεία της χώρας, η συστηματική διδασκαλία των Ειδικών Μαθημάτων που εξετάζονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις (σχέδιο, μουσική, ξένες γλώσσες).
  • Προβλέπεται η λειτουργία των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και για το σχολικό έτος 2020-2021.
  • Επιλύεται το χρόνιο πρόβλημα της ισοτιμίας των πιστοποιητικών σπουδών που χορηγούνται από το ελληνικό Γυμνάσιο-Λύκειο της Ιμβρου κατόπιν της επαναλειτουργίας του.
  • Προβλέπεται μέριμνα της Πολιτείας, ώστε η στελέχωση των σχολικών μονάδων, στις οποίες φοιτούν τυφλοκωφοί μαθητές, να γίνεται κατά προτεραιότητα από εκπαιδευτικούς ή μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού οι οποίοι διαθέτουν εξειδικευμένα σχετικά τυπικά προσόντα.
  • Προβλέπεται η δημιουργία Μητρώου στο οποίο θα ενταχθεί το ωρομίσθιο εκπαιδευτικό προσωπικό και τα συμβουλευτικά όργανα των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.).
Mπορείτε να δείτε το νομοσχέδιο εδώ