Τι απαντά η Νίκη Κεραμέως για την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη

Στο νομοσχέδιο για την Παιδεία που ψηφίζεται  στη Βουλή αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Σκάι.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την κριτική που έχει δεχθεί για διάφορα ζητήματα που άπτονται των αλλαγών στην Παιδεία, η υπουργός τόνισε ότι ξεκάθαρος στόχος της κυβέρνησης είναι ένα σχολείο που θα ξεκινά από κάτω προς τα πάνω.

«Ασχολούμαστε γενικότερα πολύ με τις πανελλήνιες. Ωστόσο, αγωνιζόμαστε να κάνουμε μία αλλαγή από κάτω προς τα πάνω. Να δώσουμε το σήμα για ένα σχολείο πιο ουσιαστικό, ποιοτικό, ανοιχτό, που θα μεταδώσει γνώση που θα εντάξει δεξιότητες, την κριτική σκέψη, θα βγάλει πιο διαμορφωμένους ανθρώπους. Στόχος είναι ένα σχολείο πιο ουσιαστικό, δημιουργικό, ίσως υψηλότερων απαιτήσεων, ένα σχολείο εγρήγορσης», σημείωσε η κυρία Κεραμέως.

Σε ερώτηση σχετικά με την αύξηση του ορίου μαθητών στα δημοτικά, απάντησε ότι υπό κανονικές συνθήκες ορίζονται οι 25 μαθητές ανά τάξη και στην α’ δημοτικού, όπως ισχύει στις υπόλοιπες, να είναι ίδιος ο αριθμός σε όλες τις τάξεις του δημοτικού. Ωστόσο, εν μέσω πανδημίας διατηρείται το όριο των 15. «Όσο οι ειδικοί μας έχουν υπαγορεύσει αυτά τα μέτρα, έτσι συνεχίζουμε», υπογράμμισε.

Η κυρία Κεραμέως, αναφέρθηκε και στην επαναφορά των προτύπων και πειραματικών σχολείων, τονίζοντας ότι γίνεται πράξη μία προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης. Σύμφωνα με την υπουργό,  από το Σεπτέμβρη θα λειτουργήσουν 28 πρότυπα και 34 πειραματικά σχολεία, στα οποία για την εισαγωγή προκρίνεται η κλήρωση.

Όσον αφορά το ζήτημα της εισαγωγής των αγγλικών στα νηπιαγωγεία, η υπουργός εξήγησε ότι υπάρχει μία αυξητική τάση σε 14 χώρες της Ευρώπης στην εξοικείωση των παιδιών της προσχολικής ηλικίας με μία δεύτερη γλώσσα και παρουσίασε ως παραδείγματα τη Φινλανδία, το Βέλγιο, την Ισπανία, το Λουξεμβούργο, αλλά και την Κύπρο.

«Υπάρχουν έρευνες που δείχνουν ότι η εξοικίωση με μία δεύτερη γλώσσα στην προσχολική ηλικία μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά στην επικοινωνία, αλλά ακόμη και στον καλύτερο χειρισμό της μητρικής», τόνισε. Μάλιστα, η υπουργός χαριτολογώντας απάντησε ότι δεν είναι μία πρακτική που την «επέβαλαν οι Αμερικανοί», αλλά βασικός στόχος της κυβέρνησης είναι να δοθούν περισσότερα εφόδια στα παιδιά.

Σχετικά με την επαναφορά διαγωγής, η υπουργός υπογράμμισε ότι «είναι θέμα πολιτικής απόφασης το πώς θα αξιολογείται η διαγωγή. «Είναι θέμα συμβολισμού. Θέλουμε να περάσουμε το μήνυμα ότι το σχολείο μαθαίνει γράμματα, αλλά και τρόπους συμπεριφοράς, μαθαίνει τα όρια, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις. Το σχολείο πρέπει να διδάσκει και ήθος». Η κυρία Κεραμέως υποστήριξε ότι η διαγωγή δεν στιγματίζει λιγότερο, από όσο μπορεί να στιγματίσει ένας κακός βαθμός, ο οποίος αναγράφεται.

Για την επαναφορά των Λατινικών, η υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι είναι ένα χρήσιμο υπόβαθρο για τις σπουδές στις νομικές και φιλοσοφικές σχολές, τονίζοντας ότι είναι και μία γλώσσα που διδάσκεται σε πάρα πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων Ιταλία, Γερμανία, Ιρλανδία, Μάλτα, Ισπανία, Πορτογαλία και άλλες.

Η κυρία Κεραμέως αναφέρθηκε και στα εργαστήρια δεξιοτήτων, υπογραμμίζοντας ότι θα δημιουργήσει πιο διαμορφωμένους νέους και θα ενταχθούν στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα και θα έχουν να κάνουν με διάφορα θέματα, όπως οδική συμπεριφορά, πρόληψη από εξαρτήσεις, επιχειρηματικότητα και άλλα. Τόνισε επίσης, ότι η κυβέρνηση εστιάζει στην αξιολόγηση και μέσα από άλλες μεθόδους, όπως οι ερευνητικές εργασίες, πέρα από τις εξετάσεις.

Παράλληλα, έκανε λόγο και για εισαγωγή του λεγόμενου «κόντρα μαθήματος» στη Γ’ Λυκείου. Για παράδειγμα, ένας μαθητής που έχει επιλέξει τη θετική κατεύθυνση να επιλέγει μάθημα, όπως η Ιστορία, προκειμένου, σύμφωνα με την υπουργό, να έχει μία σφαιρικότερη γνώση.

Τέλος, αναφορικά με τις πανελλαδικές που ξεκινούν τη Δευτέρα, η υπουργός είπε ότι είναι όλα έτοιμα και ευχήθηκε καλή επιτυχία και καλό κουράγιο στους υποψήφιους για τις ανώτατες σχολές, καθώς επίσης και στους αφανείς ήρωες, όπως χαρακτήρισε γονείς και εκπαιδευτικούς.