Το Υπουργείο Παιδείας αναλαμβάνει δράση – 8 μέτρα για να εξαλειφθεί το bullying από τα ελληνικά σχολεία

Την ανάγκη να αντιμετωπιστεί με νέους τρόπους και νέες λύσεις το συνεχώς αυξανόμενο φαινόμενο του bullying στα σχολεία, επεσήμανε η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, ενημερώνοντας την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής σχετικά με τη στρατηγική που θα ακολουθήσει το υπουργείο για να εξαλειφθεί τέτοιου είδους φαινόμενα από τα ελληνικά σχολεία.

Θα ληφθούν μέτρα για την εφημερία στα διαλείμματα

«Είναι αισιόδοξο ότι το πρόβλημα του bullying στη χώρα μας είναι σε χαμηλά επίπεδα, όμως αυτό δεν αποτελεί λόγος εφησυχασμού», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Ζαχαράκη. Παράλληλα, τόνισε ότι «το υπουργείο Παιδείας μελετά μέτρα για την ενίσχυση της προστασίας στον περιβάλλοντα χώρο με ενίσχυση της εφημερίας», και πρόσθεσε ότι μέσα σε αυτά εντάσσεται και η αναθεώρηση των κανόνων ως προς τα παιδαγωγικά μέτρα με στόχο τον περιορισμό παραβατικών συμπεριφορών αλλά και επιβράβευση της βελτιωτικής συμπεριφοράς μέσα στη σχολική ζωή.

Έρχεται το Παρατηρητηριο κατά της Βίας

Μεταξύ των νέων δράσεων που ανακοίνωσε η κ. Ζαχαράκη είναι και η επανασύσταση του Παρατηρητηρίου Κατά της Βίας που θα έχει διακομματική εκπροσώπηση. Η κ. Ζαχαράκη κάλεσε όλα τα κόμματα να καταθέσουν τις προτάσεις τους ώστε να δημιουργηθεί μία Συντονιστική Επιτροπή που θα έχει τη γενική επίβλεψη των κατευθυντήριων γραμμών που θα δίνονται αμέσως μετά σε μία επιτελική επιτροπή για να περνάνε, εν συνεχεία, στις σχολικές μονάδες μέσω των Περιφερειακών Διευθύνσεων.

Ο θεσμός του δάσκαλου εμπιστοσύνης

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε η υφυπουργός Παιδείας και στη θεσμοθέτηση του «δασκάλου εμπιστοσύνης» μέσα στη σχολική μονάδα. Όπως είπε, με το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί μετά από διαβούλευση, θα λειτουργήσει ο θεσμός του δασκάλου εμπιστοσύνης και θα έχουν προτεραιότητα οι δάσκαλοι οι οποίοι έχουν και σπουδές στη συμβουλευτική ενώ συγχρόνως θα ενισχύονται με περαιτέρω επιμόρφωση.

9 δράσεις για να σταματήσει το bullying στα σχολεία

Ανάμεσα στις νέες δράσεις του υπουργείου που ανακοίνωσε η κ. Ζαχαράκη περιλαμβάνονται:

-Η σύνταξη διακηρύξεων και εγχειριδίων για κάθε σχολική μονάδα για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

-Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και μέσα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

-Η διοργάνωση ειδικών προγραμμάτων για τα παιδιά.

-Η ενίσχυση των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών ανά συστάδα σχολείων, μέσω των υπαρχουσών ΕΔΕΑΥ, αλλά και των ΚΕΣΥ.

-Νέες θεματικές μέσα από το εργαστήρι δεξιοτήτων που ξεκινάει πιλοτικά από τη νέα σχολική χρονιά, από το 2020 – 2021.

-Επικαιροποίηση των σχολικών κανονισμών με βάσει τα νέα δεδομένα, με συγκεκριμένα εγχειρίδια αντίδρασης και αντιμετώπισης.

-Εμβάθυνση των σχέσεων μεταξύ εκπαιδευτικών-παιδιών και γονέων.

-Έμφαση στη διαπολιτισμική αλληλεγγύη των παιδιών.