Τρίκαλα: Η καινοτόμα πλατφόρμα για να λύνονται άμεσα όλα τα προβλήματα των σχολείων

Τα Τρίκαλα για ακόμη μια φορά πρωτοπορούν και δείχνουν το δρόμο που πρέπει να ακολουθεί κάθε σύγχρονος Δήμος ώστε να ανταποκρίνεται άμεσα και αποτελεσματικά σε ό,τι αφορά τις υποδομές και τη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει παράπονα από διευθυντές σχολείων και συλλόγους γονέων και κηδεμόνων ότι οι Δήμοι αργούν να ανταποκριθούν σε ζητήματα που άπτονται των σχολείων και σχετίζονται είτε με επισκευές, είτε με χρηματοδότηση είτε με εγκρίσεις έργων;

Από την άλλη πλευρά υπάρχει η δικαιολογία ότι το αίτημα είτε δεν στάλθηκε εγκαίρως ώστε να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις είτε ότι χάθηκαν τα χαρτιά είτε ότι ο Δήμος δεν είχε ενημερωθεί για τα προβλήματα του σχολείου.

Trikala School Care: Η καινοτόμα εφαρμογή υποβολής αιτημάτων για τις υποδομές σχολείων

Ο Δήμος Τρικκαίων βάζει τέλος στην γραφειοκρατία και τα εμπόδια που καθυστερούν την επικοινωνία σχολικών μονάδων και Δήμου, παρουσιάζοντας την ψηφιακή εφαρμογή Trikala School Care, τη Γραμμή Αιτημάτων Σχολείων,  που θα βρείτε εδώ.

Η εν λόγω εφαρμογή συγκεντρώνει ηλεκτρονικώς όλα τα αιτήματα για συντηρήσεις, επισκευές, παρεμβάσεις στα σχολεία του Δήμου. Αφορά κάθε κτήριο κάθε σχολικής μονάδας των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης.

Η διαδικτυακή παρουσίαση της πρωτοβουλίας, του προγράμματος αυτού, παρουσιάστηκε χθες στους διευθυντές των σχολείων Α/θμιας Εκπαίδευσης του Δήμου και τις προσεχείς μέρες θα παρουσιαστεί για τα  τα σχολεία Β/θμιας Εκπαίδευσης.

Πώς λειτουργεί

Ο  διευθυντής/  ή κάθε αρμόδιος/α που ορίζεται από το σχολείο, κάνει δύο πολύ απλά πράγματα:

1. Εγγράφεται στη σχετική εφαρμογή

2.Καταχωρεί το αίτημα

Η πλατφόρμα βρίσκεται στη διεύθυνση https://school.trikalacity.gr/ και, φυσικά, είναι διαθέσιμο και ως εφαρμογή (application) στο Google Play Store με την ονομασία Trikala School Care App.

Τι περιέχει

Στο σύστημα έχουν προεγγραφεί οι βασικές βλάβες και αναγκαίες συντηρήσεις που συνήθως δημιουργούνται στα σχολεία, ανά κατηγορία: Ηλεκτρολογικά, Υδραυλικά, Ελαιοχρωματισμοί, Αύλειος χώρος, Προβλήματα Στέγης, Θέρμανση, Εξοπλισμός προς διάθεση, Γενικά. Σε κάθε κατηγορία υπάρχουν έτοιμες υποκατηγορίες, ώστε η τυποποίηση να κάνει πιο συγκεκριμένο το αίτημα. Για παράδειγμα, στα ηλεκτρολογικά υπάρχουν επιλογές για: καμένες λάμπες, πρόβλημα σε πρίζες, πρόβλημα στο δίκτυο. Έτσι, η όλη διαδικασία δε διαρκεί πάνω από 1 λεπτό, συν άλλο 1 λεπτό την πρώτη φορά, για την απαραίτητη εγγραφή στο σύστημα.

Με το νέο αυτό σύστημα δίνονται οι δυνατότητες για:

– εισαγωγή σχολίων, για άμεση περιγραφή του προβλήματος
– εισαγωγή φωτογραφίας, για ακρίβεια και ταχύτητα στην τεκμηρίωση
– εισαγωγή τοποθεσίας σχολείου σε χάρτη
– άμεση παρακολούθηση της πορείας των αιτημάτων
– εμφάνιση των αιτημάτων συνολικά για κάθε χρήστη.

Τι προϋπήρχε

Ο Δήμος Τρικκαίων ήδη από το 2017 είχε υλοποιήσει μία τηλεφωνική γραμμή και έναν λογαριασμό email αποκλειστικά για τα αιτήματα των σχολείων.
Η εμπειρία αυτή οδήγησε στο επόμενο στάδιο, την απλοποίηση της δράσης μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

Τα οφέλη

Όπως σημειώνει ο Δήμος Τρικκαίων, «είναι προφανές ότι τα οφέλη από τη δράση αυτή, τη νέα εφαρμογή ψηφιακών υπηρεσιών, είναι πολλά»:

– Άμεση επίλυση προβλημάτων
– Ιεράρχηση αιτημάτων
– Παρακολούθηση πορείας αιτημάτων
– Συγκέντρωση στοιχείων για προμήθεια εξοπλισμού
– Ταχύτητα στην πληρωμή λογαριασμών ΔΕΚΟ
– Συνεργασία για την εκ των προτέρων προμήθεια πετρελαίου
– Συνεργασία για ανταλλαγή εξοπλισμού μεταξύ σχολείων.

Οι δηλώσεις του Δημάρχου Τρικκαίων

Ο Δήμαρχος Δημήτρης Παπαστεργίου τόνισε τη σημασία της εφαρμογής για την επίλυση των προβλημάτων των διδακτηρίων. Και επεσήμανε την ύπαρξη των ψηφιακών ευκολιών, τόσο για την ταχύτατη επίλυση των προβλημάτων, όσο και για την τεκμηρίωση κάθε αιτήματος.