Ζαχαράκη: Aυτός είναι ο λόγος που εισάγουμε τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο – Η θέση της για τους 25 μαθητές ανά τάξη

Η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, καλεσμένη σε τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ μίλησε εκτενώς για τις αλλαγές που προωθεί το πολυνομοσχέδιο που έχει κατατεθεί στη Βουλή προς ψήφιση.

Γιατί αυξάνεται ο αριθμός μαθητών ανά τάξη

Ερωτηθείσα για την αύξηση των μαθητών ανά τάξη στα 25 παιδιά απάντησε ότι « Πιστεύω στον εκπαιδευτικό, πιστεύω στις δυνατότητες, πιστεύω και σε όλο αυτό που γίνεται μέσα στην τάξη. Άρα δεν είναι μόνο ο αριθμός, είναι προφανώς και αυτός, αλλά είναι και η κατάσταση των σχολικών μονάδων και βέβαια το ανθρώπινο δυναμικό, το αποτύπωμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας».

«25 παιδιά ήταν και είναι. 25 παιδιά αυτή τη στιγμή έχει η Β, η Γ, η Δ, η Ε και η ΣΤ τάξη του δημοτικού. Μόνο στην Α δημοτικού και στο νηπιαγωγείο υπήρχε η μείωση στα 22 παιδιά για έναν χρόνο. Άρα ουσιαστικά ομογενοποιείται αυτό το οποίο υπήρχε σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις και στο σύνολο το ανώτερο που μπορεί να είναι 25. Θα δείτε λοιπόν χιλιάδες τμήματα στην Ελλάδα και ένα ποσοστό εξ αυτών είναι κι αυτή τη στιγμή 25 και ένα ποσοστό εξ αυτών πρέπει να σάς πω μπορεί να ξεπεράσουν τα 23 ή τα 24 παιδιά. Άρα, σημαντικότατο είναι το εκπαιδευτικό έργο που γίνεται μέσα στην τάξη, προφανώς στόχος είναι να παρέχουμε τις καλύτερες συνθήκες στα παιδιά, αλλά η ουσία είναι αυτό που γίνεται μέσα (στην τάξη) το μάθημα».

Για την εισαγωγή Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο

Αναφορικά με την πιλοτική εισαγωγή Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο, η κ. Ζαχαράκη, αφού επεσήμανε ότι όποιες εκπαιδευτικές πολιτικές εφαρμόζονται στην Ελλάδα αυτήν τη στιγμή, – «προφανώς και με την πολιτική βούληση του υπουργείου» όπως τόνισε – γίνονται σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που είναι ο «επιστημονικός συνεργάτης και εκτελεστικός βραχίονας» του υπουργείου Παιδείας, τόνισε ότι δεν πρόκειται για διδασκαλία αλλά για εκμάθηση.

«Σημαίνει να αγγίζεις την γλωσσομάθεια με έναν τρόπο παιγνιώδη, που δεν θα ενέπλεκε ποτέ κομμάτι ανάγνωσης ή γραφής, με έναν τρόπο που θα έχει τη σύμπραξη της εκπαιδευτικού των αγγλικών και βέβαια την παρουσία της νηπιαγωγού στην τάξη. Δεν πρόκειται λοιπόν για διδασκαλία, αλλά για μια δραστηριότητα που γίνεται στην μορφή της απασχόλησης έτσι όπως είναι και η διαφορετική προσέγγιση που υπάρχει στο νηπιαγωγείο», υπογράμμισε η κ. Ζαχαράκη και πρόσθεσε ότι « αυτό συνάδει πλήρως με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ό,τι έχει να κάνει με την γλωσσομάθεια».

Η άποψή της για το θεσμό του Συμβούλου Σχολικής Ζωής

Απαντώντας σε ερώτηση για τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής η υφυπουργός διευκρίνισε ότι ο Σύμβουλος αυτός είναι εκπαιδευτικός του σχολείου και ορίζεται μέσα από διαδικασία του Συλλόγου Διδασκόντων με τη σύμφωνη γνώμη του συντονιστή που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου.

«Είναι άλλη η δουλειά του ψυχολόγου-κοινωνικού λειτουργού και σίγουρα ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ειδική υποστήριξη τους», κατέληξε.