Αρχική InfoMommy Συμβουλές 6 μυστικά που ξέρουν από πρώτο χέρι οι γονείς που μαγειρεύουν για την επόμενη ημέρα από το βράδυ

6 μυστικά που ξέρουν από πρώτο χέρι οι γονείς που μαγειρεύουν για την επόμενη ημέρα από το βράδυ

Το Infokids.gr συγκέντρωσε και σας παρουσιάζει 6 συμβουλές που καλό είναι ξέρετε όσοι εργάζεστε καθημερινά οπότε μαγειρεύετε το από το βράδυ ώστε τα παιδιά το μεσημέρι που θα επιστρέψουν από το σχολείο να μπορούν να φάνε μεσημεριανό.

Στο κείμενο που ακολουθεί θα βρείτε πρακτικές συμβουλές και δημιουργικές ιδέες που θα απογειώσουν τη βραδινή σας μαγειρική και θα σας δώσουν την ευκαιρία να ξεκουραστείτε περισσότερο αλλά και να περάσετε ποιοτικό χρόνο με την οικογένειά σας αντί να στέκεστε πάνω από μια κατσαρόλα!

1. Γίνετε δημιουργικοί με την μαγειρική σας

Αξιοποιείστε τα υπολείμματα ή τα περισσεύματα του φαγητού της προηγούμενης ημέρας και φτιάξτε μια ομέλετα, μια μακαρονάδα, ένα ριζότο, ένα σουφλέ, μια πίτα ή γιατί όχι ένα αλμυρό κέικ. Με τον τρόπο αυτό όχι μόνο περιορίζετε τη σπατάλη τροφίμων αλλά κερδίζετε περισσότερο χρόνο με τα παιδιά.

2. Πρέπει να έχετε ικανές προμήθειες τροφίμων στα ντουλάπια σας

Οι γονείς που μαγειρεύουν αποβραδίς για να υπάρχει φαγητό στο σπίτι έχουν φροντίσει να καταρτίσουν ένα εβδομαδιαίο πλάνο μαγειρέματος και έχουν ψωνίσει τα προβλεπόμενα τρόφιμα ούτως ώστε να μην βρεθούν προ εκπλήξεως όταν έρθει η ώρα της μαγειρικής. Εξοπλίστε λοιπόν τη κουζίνα σας με ζυμαρικά, όσπρια, μπαχαρικά, λεμόνια, πελτέ ντομάτας, ελαιόλαδο, πατάτες, ρύζι και φυσικά λαχανικά!

3. Καταρτίστε το εβδομαδιαίο πλάνο διατροφής της οικογένειας

Καταρτίζοντας το πρόγραμμα φαγητού της οικογένειας σε εβδομαδιαία βάση γλιτώνετε  τους καθημερινούς προβληματισμούς του "Τι να μαγειρέψω σήμερα;". Κερδίζετε ακόμη χρόνο από τις συχνές βόλτες στα σούπερ μάρκετ. Κυρίως όμως κερδίζετε χρήματα και εξασφαλίζετε ένα υγιεινό και πλήρες μεσημεριανό γεύμα για μια ολόκληρη εβδομάδα.

4.Μαγειρέψτε μια φορά, αλλά θα έχετε φαγητό για όλη την εβδομάδα

Μια πρακτική που εφαρμόζουν οι γονείς φοιτητών που σπουδάζουν μακριά από το σπίτι τους μπορεί να φανεί και σας εσάς χρήσιμη. Τι εννοούμε; Δοκιμάστε, έχοντας καταρτίσει το εβδομαδιαίο πλάνο διατροφής, να μαγειρέψτε όλα τα φαγητά μονομιάς και εν συνεχεία να τα καταψύξετε και να τα σερβίρετε εκ νέου ζεστά τοποθετώντας τα σε φούρνο μικροκυμάτων όταν έρθει η ώρα του φαγητού. Στο σημείο αυτό να θυμάστε τα εξής: Αφού μαγειρέψετε το φαγητό, σημειώστε επάνω στη συσκευασία την ημερομηνία που το ετοιμάσατε. Συνήθως αυτό διατηρείται για 1 εβδομάδα στην κατάψυξη. Τα φαγητά που καταψύχονται καλύτερα είναι αυτά που έχουν αρκετή σάλτσα ή υγρά, καθώς αυτά δημιουργούν μια προστατευτική επικάλυψη γύρω από το τρόφιμο και το εμποδίζουν να ξεραθεί. Τα μαγειρεμένα κρέατα και τα πουλερικά πάντως είναι αρκετά ανθεκτικά όταν συντηρούνται στην κατάψυξη, ανεξάρτητα από τον τρόπο παρασκευής τους. Τα μαγειρεμένα ψάρια και λαχανικά μπορούν να καταψυχθούν, αλλά θυσιάζοντας μεγαλύτερο μέρος της ποιότητάς τους από ό,τι τα κρέατα.  Αποφύγετε να παγώσετε: φρούτα και λαχανικά με πολύ νερό (αγγούρι, ντομάτα, μήλο, εσπεριδοειδή), οτιδήποτε κρεμώδες (τυρί, γιαούρτι, σάλτσες), τηγανητά, μακαρόνια και ρύζι.

5. Επιλέξτε τη λύση της χύτρας

Προτιμήστε τη χύτρα ταχύτητας για το μαγείρεμα σας και θα ωφεληθείτε τριπλά: εξοικονομείτε χρόνο, εξοικονομείτε ενέργεια και ταυτόχρονα διατηρείτε τις βιταμίνες, τις ανόργανες ύλες, τα θρεπτικά συστατικά και το άρωμα των τροφίμων.Η χύτρα ταχύτητας είναι κατάλληλη τόσο για μαγείρεμα  ψητού κρέατος, όσο και για υγιεινό μαγείρεμα λαχανικών και ψαριού στον ατμό. Επιπλέον μπορείτε να ξεπαγώσετε τα τρόφιμα, να τα σιγοβράσετε ή να αφαιρέσετε το χυμό τους.

6. Μαγειρέψτε χωρίς να σπαταλάτε ενέργεια και χρήμα

Αξιοποιούμε τη θερμότητα που είναι συσσωρευμένη στο μάτι ή τον φούρνο της ηλεκτρικής κουζίνας μετά το μαγείρεμα προκειμένου να ζεστάνουμε άλλα φαγητά. Μην ξεχνάτε πως χρησιμοποιώντας το θερμό αέρα του φούρνου μπορούμε να μαγειρέψουμε περισσότερα φαγητά ταυτόχρονα.Φροντίζουμε να μαγειρεύουμε με σκεπασμένη την κατσαρόλα ώστε να «φυλακίζουμε» την θερμότητα στο φαγητό μας. Σβήνουμε το φούρνο ή την εστία 5 έως 10 λεπτά πριν γίνει το φαγητό μιας και η θερμότητα που παραμένει είναι αρκετή για να ολοκληρωθεί το μαγείρεμα.


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.