Ακόμα ένα βήμα στην προσπάθεια τα παιδιά ΑμεΑ να πάψουν να είναι αόρατα στα σχολεία

Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης, υπέγραψε την υπ’ αρ. 1672/31-05-2021 απόφαση ένταξης της πράξης με τίτλο «Εξειδικευμένη Εκπαιδευτική Υποστήριξη για Ένταξη Μαθητών με Αναπηρία ή και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες για τα Σχολικά Έτη 2021-2022, 2022-2023».

Η δράση χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και συγκεκριμένα από τον Άξονα Προτεραιότητας 9 (Προώθηση της Κοινωνικής Ένταξης και Καταπολέμηση της Φτώχειας και Διακρίσεων – Διασφάλιση της Κοινωνικής Συνοχής) του ΠΕΠ Αττικής 2014 – 2020.

Όλα τα παιδιά ΑμΕΑ να έχουν πρόσβαση στο εκπαιδευτικό σύστημα

Στόχος της δράσης, όπως αναφέρεται και στο σχετικό τίτλο, είναι η ουσιαστική ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα και στην διαρκή υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Έτσι επωφελούνται άμεσα οι μαθητές που φοιτούν σε σχολικές μονάδες για τα σχολικά έτη 2021-2022 και 2022-2023, οι οποίοι αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης. Στην σχετική πράξη εντάσσονται και μαθητές ΑΜΕΑ με αδυναμία αυτοεξυπηρέτησης λόγω κινητικών αναπηριών κ.λ.π., καθώς και μαθητές που πάσχουν από χρόνια νοσήματα. Στο πλαίσιο της Δράσης προσλαμβάνονται οι απαραίτητοι αναπληρωτές Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) για την εξυπηρέτηση των μαθητών που αδυνατούν να αυτοεξυπηρετηθούν καθώς και οι απαραίτητοι αναπληρωτές.

Ένα βήμα ακόμη πιο κοντά στην συμπερίληψη

Η δράση αποτελεί ένα σπουδαίο βήμα στη προσπάθεια για να εγκαθίδρυση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Πρόκειται για το εκπαιδευτικό σύστημα που στηρίζεται στη φιλοσοφία αποδοχής και σεβασμού προς όλα τα παιδιά χωρίς να τίθενται παράμετροι γύρω από την έλλειψη ικανοτήτων. Στόχος της προσέγγισης είναι να μη μείνει κανένας μαθητής έξω από το σχολείο.

Αυτό οδηγεί στο να μάθουμε να συμβιώνουμε ο ένας με τον άλλον, μέσα σε μια κοινωνία ίσων ευκαιριών. Έτσι, η συμπεριληπτική εκπαίδευση αποτελεί ένα μέσο που συμβάλει στη δημιουργία μιας συμπεριληπτικής κοινωνίας. Τα παιδιά με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που γίνονται αποδεκτά στο σχολείο, γίνονται αποδεκτά με τις ιδιαιτερότητές τους και στην ευρύτερη κοινότητα όπου ζουν. Ταυτόχρονα, οι μαθητές χωρίς αναπηρία μαθαίνουν το σεβασμό στη διαφορετικότητα.

Οι δηλώσεις του Γιώργου Πατούλη

Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης δήλωσε σχετικά:  «Στηρίζουμε  και χρηματοδοτούμε δράσεις εξειδικευμένης εκπαιδευτικής και ιδιαίτερα την υποστήριξη Παιδιών με ειδικές ανάγκες. Αυτό επιβεβαιώνει και η σχετική απόφαση ένταξης που υπογράψαμε η οποία έχει  προϋπολογισμό 4,7 εκ. € και αφορά τα προσεχή δύο σχολικά έτη.

Τα παιδιά μας πρέπει να ζουν και να μεγαλώνουν σε ένα ασφαλές, φιλικό και υγιές περιβάλλον και η Περιφέρεια Αττικής συνδράμει στο μέγιστο δυνατό βαθμό προς αυτή την κατεύθυνση, αξιοποιώντας τους Κοινοτικούς Πόρους του ΠΕΠ Αττικής.

Όλοι μαζί εργαζόμαστε για να πετύχουμε τη δημιουργία μιας υγιούς κοινωνίας που θα διαθέτει δομές οι οποίες θα διευκολύνουν την καθημερινότητα των συνανθρώπων μας».