Διατροφή παιδιών: Πού βοηθά η κατανάλωση τακτικών γευμάτων -Χρειάζονται τα παιδιά συμπληρώματα;

Διατροφή παιδιών: Πού βοηθά η κατανάλωση τακτικών γευμάτων -Χρειάζονται τα παιδιά συμπληρώματα;

Η διατροφή των παιδιών επηρεάζει άμεσα τη συμπεριφορά τους, τη διάθεσή τους και τις μαθησιακές τους ικανότητες και θα πρέπει να περιλαμβάνει ένα σταθερό ημερήσιο διατροφικό πλάνο καθώς και μια ποικιλία τροφίμων, λέει η Νάντια Αποστολίδου, Διατροφολόγος/ Κλινική Διαιτολόγος Msc, ΕΔΙΠ Κλινικής Διατροφής, Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος..

H υγιεινή διατροφή οδηγεί σε καλύτερη διάθεση

Τα θρεπτικά συστατικά που μας χρειάζονται για να υποστηρίξουμε σωστά την λειτουργία του εγκεφάλου είναι κάποιες βιταμίνες, απαραίτητα λιπαρά οξέα και αμινοξέα (συστατικά των πρωτεινών), χρειάζεται συνεπώς μια ποικιλία τροφίμων στην καθημερινή διατροφή. Μελέτες σε εφήβους έδειξαν ότι η άσχημη διάθεση δεν οδηγεί σε «ανθυγιεινή» διατροφή αλλά αντιθέτως ότι μια πιο «υγιεινή» διατροφή συσχετίζεται με καλύτερη διάθεση.

Τακτικά Γεύματα

Το να διατηρούμε τακτικά γεύματα μέσα στην ημέρα βοηθά στη ρύθμιση κάποιων ορμονών που ελέγχουν τη διάθεση και έχει παρατηρηθεί κακή συμπεριφορά και διάθεση σε παιδιά που αφήνουν μεγάλα κενά στη διατροφή τους.

Θρεπτικά Συστατικά που επηρεάζουν την σκέψη και την απόδοση

Αυτά είναι ο σίδηρος, ψευδάργυρος, μαγνήσιο, ιώδιο, βιταμίνες συμπλέγματος Β, τα οποία μπορούν να προσληφθούν από κρέας, κοτόπουλο, ψάρι αλλά και από ξηρούς καρπούς, σπόρους, δημητριακά πρωινού (χωρίς ζάχαρη και γλυκαντικά), πράσινα λαχανικά, όσπρια, δημητριακά όπως ψωμί ολικής άλεσης.

Βιταμίνη D και Ω3 Λιπαρά Οξέα

Τα επίπεδα της βιταμίνης D είναι χαμηλά σε αρκετές περιπτώσεις ανηλίκων και ενηλίκων στην Ελλάδα. Μελέτες έχουν δείξει ότι η βιταμίνη D και τα Ω3 Λιπαρά Οξέα έχουν θετικό ρόλο στη διάθεση και στη συγκέντρωση σε ευαίσθητες ομάδες παιδιών. Η βιταμίνη D βελτιώνει τη διάσπαση σε παιδιά με ΔΕΠΥ, την υπερκινητικότητα και την υπερευαισθησία σε παιδιά με αυτισμό. Ο καλύτερος τρόπος για να έχουμε επαρκή ποσότητα σε βιταμίνη D είναι η έκθεση στον ήλιο, μέσα στα επιτρεπόμενα όρια χωρίς να είναι επιβλαβή, και πολλές φορές, όταν απαιτείται, η κατανάλωση συμπληρώματος βιταμίνης D. Τα λιπαρά ψάρια είναι καλές πηγές κατανάλωσης Ω3 Λιπαρών (με καλύτερη πηγή για εμάς στην Ελλάδα τις σαρδέλες, το σκουμπρί, τον κολιό αλλά και τον σολομό με φειδώ βέβαια).

Φυτικές Ίνες

Οι φυτικές ίνες είναι σημαντικές για την υγεία του εντέρου του οποίου το μικροβίωμα, τα βακτήρια του εντέρου, στέλνουν «σήματα» στον εγκέφαλο που επηρεάζουν τα συναισθήματα, την καλύτερη διάθεση και τη γνωστική λειτουργία. Τα περισσότερα φυτικά τρόφιμα περιέχουν φυτικές ίνες, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια, οι ξηροί καρποί και τα δημητριακά ολικής άλεσης.

Σύμφωνα με τα παραπάνω θα μπορούσαμε να πούμε ότι με τον κατάλληλο συνδυασμό μεμονωμένων συμπληρωμάτων θα μπορούσαμε να επιτύχουμε το βέλτιστο αλλά αντιθέτως σχετικές μελέτες έδωσαν απογοητευτικά συμπεράσματα. Αυτό μάλλον οφείλεται στο ότι αυτά τα θρεπτικά συστατικά δρουν καλύτερα συνδυαστικά και όχι μεμονωμένα, κάτι που επιτυγχάνεται με μία ποικιλία τροφίμων στην παιδική διατροφή.

Συμπερασματικά ο στόχος στη διατροφή των παιδιών είναι η κατανάλωση καθημερινά μιας ποικιλίας θρεπτικών τροφίμων πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα, η κατανάλωση τακτικών γευμάτων για βελτίωση της διάθεσης και της προσοχής, η κατανάλωση τροφίμων πλούσια σε φυτικές ίνες και μόνο σε ειδικές περιπτώσεις παιδιών που έχουν λόγω διαφόρων παραγόντων ελλιπή διατροφή να εξετάζεται η χορήγηση συμπληρωμάτων.

Πηγή: e-farmako.gr

Διαβάστε επίσης

Τραγωδία στη Μυτιλήνη με νεκρό βρέφος 2 μηνών

O Γιαννάκης από το “Ευτυχισμένοι Μαζί” αποκαλύπτει: «Ήμουν 7 χρονών και 12χρονα ήθελαν αυτόγραφα στο στήθος»