Τρίτη 18 Φεβρουαρίου

Έρευνα: To 14% των κοριτσιών στη Σουηδία προτιμά να μην εργαστεί στο μέλλον

Τι συμβαίνει στη Σουηδία -και προφανώς, όχι μόνο- και «σείεται» το οικοδόμημα της ισότητας των φύλων;

Μία διχαστική για την κοινή γνώμη και την κοινωνία τάση, αυτή των #softgirls, οδηγεί νέα κορίτσια και γυναίκες στο να εγκαταλείψουν τα όνειρα για καριέρα και να προτιμήσουν έναν πιο χαλαρό τρόπο ζωής,

Δύο έρευνες που μας βάζουν σε σκέψη

Αν μας ρωτούσε κανείς για τις χώρες που έχουν στα χρόνια προωθήσει την ισότητα και διαθέτουν πολιτικές που υποστηρίζουν τη μητρότητα και την επαγγελματική εξέλιξη των γυναικών, σίγουρα η Σουηδία θα ήταν ανάμεσά τους. Τα πράγματα όμως φαίνεται να έχουν μια τάση για αλλαγή, καθώς είναι αρκετές οι νέες κοπέλες που επιλέγουν να σταματήσουν τη δουλειά -ή να μην την ξεκινήσουν καν-, προτιμώντας τον ρόλο της «νοικοκυράς».

Αυτή η αλλαγή στην νοοτροπία νέων γυναικών έχει ξεκινήσει από τα social media ήδη από το τα τέλη του 2010. Το hashtag soft girl υποδηλώνει έναν χαλαρό τρόπο ζωής, χωρίς επαγγελματικές προσδοκίες, με τη γυναίκα να μένει στο σπίτι, να πηγαίνει για βόλτες και στο γυμναστήριο και φαίνεται ότι έχει βρει μεγάλη ανταπόκριση στη Σουηδία.

Σύμφωνα με τη μεγαλύτερη έρευνα της χώρας σε νεαρούς ενήλικες, η Ungdomsbarometern, οι νεαροί ηλικίας 15-24 ετών το ανέφεραν ως βασικό trend για το 2024. Φέτος, μάλιστα, το 14% των κοριτσιών ηλικίας 7-14 ετών δήλωσαν ότι ταυτίζονται με τον όρο soft girl. Άλλη μελέτη, που επίσης πραγματοποιήθηκε από το Ungdomsbaromatern τον Αύγουστο, υποδεικνύει ότι το trend αποτελεί έμπνευση για κάποιες μαθήτριες με το 14% των κοριτσιών 7-14 ετών να αυτοπροσδιορίζονται ως soft girls.

Είναι τα soft girls η «απάντηση» στους τρελούς ρυθμούς της κοινωνίας;

Για τη Σουηδή φεμινίστρια Gudrun Schyman, πρώην επικεφαλής του κόμματος Feministiskt Initiativ, αυτό το trend και τα αποτελέσματα των σχετικών ερευνών σημαίνουν «ένα βήμα πίσω για την ισότητα. “Οι νέες γυναίκες σήμερα δεν γνωρίζουν τον αγώνα που δόθηκε για την οικονομική ανεξαρτησία και τα δικαιώματά τους,” τονίζει.

Πολλοί ωστόσο εξηγούν αυτό το trend ως συνέχεια φαινομένων όπως το “quiet quitting”, τη συλλογική αντίδραση της «σιωπηλής παραίτησης» εργαζομένων που αρνήθηκαν να ζουν με τόση εργασιακή πίεση μετά τον κορονοϊό.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η γενιά Ζ έχει στόχο να αλλάξει τα δεδομένα στον επαγγελματικό τομέα, είτε διεκδικώντας δυναμικά το δικαίωμα των σαφών ορίων και του προσωπικού χρόνου είτε δημιουργώντας στα social media περιεχόμενο που προβάλλει την απόλαυση της ζωής και του ελεύθερου χρόνου, αντί για την επαγγελματική επιτυχία – και υιοθετώντας αυτήν την τάση.

Διαβάστε επίσης:

H καλή νοικοκυρά είναι δούλα και κυρά – Tο «σουηδικό μοντέλο» που κερδίζει έδαφος

9χρονο κορίτσι ζήτησε από tattoo artist, να του “χτυπήσει” στο λαιμό, το πρόσωπο του Τραμπ

Ροή Ειδήσεων