Ποιο είναι το πρώτο εργαλείο, που θα δουν οι μαθητές και θα την εφαρμόσουν;
Οι περισσότεροι έχουμε εξοικειωθεί πλέον με τα διάφορα chatbots που συνομιλούν με πελάτες ορισμένων εταιρειών κάνοντας χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης όπως το chatgot όμως οι μαθητές των Ελληνικών σχολείων σύντομα αναμένεται να συναντήσουν ένα πιο εξελιγμένο ανάλογο μοντέλο, που θα τους βοηθήσει να εξοικειωθούν με την τεχνητή νοημοσύνη..
Σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός Παιδείας, στο πλαίσιο πρόσφατης ομιλίας του στο CEO Initiative Forum, η Τεχνητή Νοημοσύνη μπαίνει και επίσημα στα σχολεία δίνοντας στους μαθητές νέες δυνατότητες αξιοποιώντας τις καινοτομίες που παρέχει η εξέλιξη της τεχνολογίας. Στόχος είναι να ενσωματωθούν σταδιακά προωθημένες τεχνολογίες στο εκπαιδευτικό σύστημα. Ετσι, στο επόμενο διάστημα θα δούμε και εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στο σχολείο.
Το πρώτο εργαλείο με το οποίο αναμένεται να εξοικειωθούν οι μαθητές, θα είναι ο ατομικός βοηθός που θα βλέπει τις αδυναμίες του μαθητή και ενημερώνει τον δάσκαλο. Θεμέλιο της προσέγγισης του υπουργού είναι ότι «δεν πρέπει να ξεκινάς στοχεύοντας στην τεχνολογία, πρέπει να στοχεύεις στην ανάγκη που πας να λύσεις μέσω της τεχνολογίας». Τέλος, σημείωσε ότι, ως προς την αλλαγή της κουλτούρας, θα αλλάξουν πολλά λόγω της αύξησης του προσδόκιμου ζωής. Στο άμεσο μέλλον, θα κάνουμε πάνω από μια καριέρες στη ζωή μας. Όπως επεσήμανε χαρακτηριστικά, «όλοι πρέπει να είμαστε αιώνιοι φοιτητές, αλλά να μην είμαστε στάσιμοι φοιτητές».
Να σημειωθεί πάντως, ότι ήδη αρκετοί εκπαιδευτικοί έχουν εντάξει το τελευταίο διάστημα διάφορες εφαρμογές της Τεχνητής νοημοσύνης στα μαθήματά τους. Η εξέλιξη αυτή είναι επιθυμητή και από την κυβέρνηση, στο βαθμό που οι εφαρμογές ΤΝ υποβηθούν τον εκπαιδευτικό. Εξάλλου ο ίδιος ο Κ.Πιερρακάκης, έχει πει πρόσφατα μιλώντας σε σύνοδο του Global Strategy Group του OECD, ότι «η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι μια τεράστια ευκαιρία την οποία οφείλουμε να προσεγγίσουμε τόσο με φιλοδοξία όσο και με προσοχή. Καλούμαστε να αξιοποιήσουμε τη δυναμική της για το καλό της κοινωνίας, παραμένοντας σε εγρήγορση απέναντι στους κινδύνους της. Η επίδραση ειδικά στον χώρο της παιδείας είναι ήδη καταλυτική, με εργαλεία προσωποποιημένης μάθησης να έχουν ήδη ξεκινήσει να αναπτύσσονται και να χρησιμοποιούνται διεθνώς. Η έμφαση που πρέπει να δοθεί στην έρευνα και την καινοτομία για την περαιτέρω ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης είναι αυτονόητη. Εξίσου όμως απαραίτητη είναι και η συνεργασία κρατών και κυβερνήσεων για τη διαμόρφωση κοινών κανόνων και την ανταλλαγή καλών πρακτικών»
Επιπλέον, πριν ο Υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης μιλήσει στην σύνοδο του Global Strategy Group του OECD για την Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση, ένα δημόσιο Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Πατρών πρωτοπορεί πανευρωπαϊκά συνδέοντας την τεχνητή νοημοσύνη με όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και γενικότερα την παιδεία.
«Η επίδραση ειδικά στον χώρο της παιδείας είναι ήδη καταλυτική, με εργαλεία προσωποποιημένης μάθησης να έχουν ήδη ξεκινήσει να αναπτύσσονται και να χρησιμοποιούνται διεθνώς» τόνισε στο Παρίσι ο Υπουργός.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) επηρεάζει πολλές πτυχές της καθημερινότητας, και η εκπαίδευση δεν αποτελεί εξαίρεση. Καθώς οι τεχνολογίες AI αναπτύσσονται, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να προσαρμόσουν τις μεθόδους διδασκαλίας τους για να αξιοποιήσουν τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν αυτές οι καινοτομίες. Ωστόσο, αυτό δεν έρχεται χωρίς προκλήσεις και χωρίς επιμόρφωση.
Στο πλαίσιο αυτό το Πανεπιστήμιο Πατρών έχει φέρει το 1ο στην χώρα και στην Ευρώπη εξ αποστάσεως πρόγραμμα πάνω στην Τεχνητή Νοημοσύνη για Εκπαιδευτικούς.
Πάνω από 25.000 αιτήσεις συμμετοχής έχουν γίνει από πριν το καλοκαίρι έως τώρα στο πρόγραμμα.
Τα επόμενα χρόνια αναμένεται να επιμορφωθούν μέσω του Πιστοποιημένου πανεπιστημιακού προγράμματος του Παν.Πατρών πάνω από 200.000 εκπαιδευτικοί!
Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει εντελώς το μάθημα με την χρήση εφαρμογών όπως το ChatGPT και το MagiSchool A.I. επιτρέποντας την προσαρμογή του εκπαιδευτικού περιεχομένου στις ατομικές ανάγκες κάθε μαθητή.
Παράλληλα προσφέρει
- Παιδαγωγική αξιοποίηση των εφαρμογών της στην διδασκαλία μαθημάτων
- Εργαλεία σχεδιασμού της διαδικασίας του μαθήματος
- Δημιουργία Οπτικοακουστικού υλικού (βίντεο κλπ) για ένταξη στο μάθημα
- Προσωποποιημένη Μάθηση
- Αυτοματοποιημένη Βαθμολόγηση και Διαχείριση Εργασιών
- Εργαλεία όπως εικονικοί βοηθοί ή chatbots, τα οποία μπορούν να απαντούν σε ερωτήσεις μαθητών εκτός των ωρών διδασκαλίας
- Ανάλυση και αξιολόγηση των συμπεριφορών των μαθητών / εκπαιδευτικών κατά την μαθησιακή διαδικασία
- Άνεση στην δημιουργία προσομοιώσεων τάξης και εικονικών περιβάλλοντων μάθησης