Απαξιώνεται η εκπαιδευτική διαδικασία και υποβαθμίζεται το απολυτήριο ΓΕΛ.
Το υπουργείο Παιδείας, κράτησε άλλη μια χρονιά το παλιό καθεστώς προαγωγής των μαθητών του Λυκείου όσων έχουν και κάτω από τη βάση ακόμα και στα βασικά μαθήματα. Το απολυτήριο μπορεί να τους δοθεί με σχεδόν όλα τα μαθήματα κάτω από τη βάση.
Έτσι απαξιώνεται όλη η εκπαιδευτική διαδικασία και των βασικών μαθημάτων, στηριγμένη στο «αναβαθμισμένο απολυτήριο ΓΕΛ».
Αυτό το φαινόμενο διαπιστώθηκε το έτος 2022 με την εφαρμογή των τροποποιητικών διατάξεων του 2019 της πρώην υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως.
Τα σχολικά έτη της καραντίνας 2019-20 και 2020-21, επειδή δεν έγιναν οι γραπτές εξετάσεις και η προαγωγή των μαθητών έγινε με τις προφορικές βαθμολογίες το φαινόμενο αυτό δεν είχε εντοπιστεί.
Ωστόσο, από το σχολικό έτος 2021-22, με τη διεξαγωγή των εξετάσεων, οι προφορικοί βαθμοί “παρασύρθηκαν” προ τα κάτω από τις βαθμολογικές επιδόσεις των μαθητών στις εξετάσεις, με αποτέλεσμα να αναδειχθεί το μεγάλο πρόβλημα με την προαγωγή και απόλυση των μαθητών στα Λύκεια.
Ετσι και κατά το τρέχον σχολικό έτος θα δούμε φαινόμενα προαγωγής μαθητών , όπως το ότι μαθητής Γ΄Λυκείου απολύεται και λαμβάνει Απολυτήριο με βαθμό 11,7 έχοντας βαθμολογίες πολύ χαμηλές.
Εαν κάποιος μαθητής έχει 08 σε κάθε ένα από τα: άλγεβρα, γεωμετρία, φυσική, χημεία, βιολογία, αρχαία, λογοτεχνία κι έκθεση, καθώς επίσης 12 σε γυμναστική, αγγλικά και θρησκευτικά,
βγάζει μέσο όρο 10 και περνά στην επόμενη τάξη.
Με 12 μαθήματα με βαθμούς από 5, έως 9 και 8 μαθήματα από 10 έως 12, 3 και ένα 18άρι στη Φυσική Αγωγή μαθητής της Α Λυκείου προάγεται με βαθμό 10.
Με 7 μαθήματα από 5,5 έως 8,4 ο μαθητής προάγεται με βαθμό 11,8
Η κατάσταση στην εκπαίδευση είναι απογοητευτική όχι μόνο προς τα πάνω αλλά και προς τα κάτω. Σημαντικό είναι ότι η τσιμπήδα έχει ανοίξει επικίνδυνα.