Πανελλήνιες 2020: Αυτά είναι τα θέματα και οι απαντήσεις που “έπεσαν” σε Αρχαία Ελληνικά και Μαθηματικά

Συνεχίζονται σήμερα, 17 Ιουνίου, οι Πανελλήνιες 2020 με τα μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών) και των Μαθηματικών (Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

Αυτά είναι τα θέματα σε Αρχαία Ελληνικά και Μαθηματικά

Το Infokids.gr σε συνεργασία με τα Φροντιστήρια Διακρότημα θα δημοσιεύει τις εκφωνήσεις των θεμάτων, και σταδιακά τις προτεινόμενες λύσεις – απαντήσεις.

Μπορείτε να δείτε τα θέματα στα Αρχαία Ελληνικά το νέο σύστημα ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΘΕΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Μπορείτε να δείτε τα θέματα στα Μαθηματικά ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2020 ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα των ημερησίων και εσπερινών ΓΕΛ με το παλαιό σύστημα.

Για τα θέματα ‘Αρχαία Ελληνική Γλώσσα’ πατήστε ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΘΕΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΛΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Για τα θέματα ‘Μαθηματικα(Ημερήσια)’ πατήστε ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Για τα θέματα ‘Μαθηματικα(Εσπερινά)’ πατήστε ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΣΠΕΡΙΝΑ

Απαντήσεις στα θέματα

Το Infokids.gr σε συνεργασία με τα Φροντιστήρια Διακρότημα  δημοσιεύει τις τις προτεινόμενες λύσεις – απαντήσεις.

Δείτε τις απαντήσεις στα Αρχαία ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2020 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΑΡΧΑΙΑ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Δείτε τις απαντήσεις στα Μαθηματικά ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2020 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Σχολιασμός Θεμάτων στα Αρχαία

Στο διδαγμένο κείμενο επιλέχθηκε ενότητα από την ‘‘Πολιτεία’’ του Πλάτωνα. Πρόκειται για ύλη που προστέθηκε φέτος. Τα θέματα κρίνονται βατά και απαιτούν καλή απομνημόνευση των ερμηνευτικών σχολίων του σχολικού εγχειριδίου. Η δομή των θεμάτων ακολουθεί τα δεδομένα που ίσχυαν και πέρυσι. Μικρές δυσκολίες ενδέχεται να προκαλέσουν στο ερώτημα Β2 η λειτουργία της πρόθεσης εν και στο Β4β η λέξη «επαγγελόμενοι».

Όσον αφορά το αδίδακτο κείμενο, το απόσπασμα έχει αντιληφθεί από το έργο ‘‘Πόροι’’ ΤΟΥ Ξενοφώντα και δεν παρουσίαζε ιδιαίτερες μεταφραστικές και συντακτικές δυσκολίες. Οι μαθητές κλήθηκαν να μεταφράσουν/αποδώσουν στη Ν.Ε ένα χωρίο τεσσάρων γραμμών , με λόγο από ρέοντα και στρωτό, πολύ κοντά στην κοινή ελληνιστική. Οι γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις ήταν απλές και σαφείς, χωρίς αυξημένο βαθμό δυσκολίας.

Τζιτζικάκης Παναγιώτης, φιλόλογος
Γιαννακής Νικόλας, φιλόλογος

Σχολιασμός Θεμάτων στα Μαθηματικά

Μαθηματικά Ο.Π. Θετικών Σπουδών & Σπουδών Οικονομίας & Πληρ/κής
ΘΕΜΑ Α: Βατό εκτός του ΑU (ε) το οποίο δεν ήταν αυτούσιο στη θεωρία, αλλά ήθελε μια δεύτερη σκέψη.

ΘΕΜΑ Β: Βασιζόταν σε απλές μεθοδολογίες.

ΘΕΜΑ Γ: Ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής μπορούσε να το διαπραγματευτεί. Το Γ2 και Γ3 ήθελε γνώσεις τριγωνομετρίας από τη Β Λυκείου. Το Γ4 υπήρχε παρόμοια στο σχολικό βιβλίο (από τις δύσκολες του κεφαλαίου).

ΘΕΜΑ Δ: Βασιζόταν σε υπαρξιακά θεωρήματα, όπως BOLZANO και θεωρήματα μέσης τιμής το οποίο είχε καιρό να πέσει σε ασκήσεις. Αυξημένης δυσκολίας σε σχέση με πέρυσι.

Γενική εκτίμηση: Ένας πολύ καλά προετοιμασμένος, ψύχραιμος με παρατηρητικότητα μπορούσε να αντιμετωπίσει τα θέματα αυξημένης δυσκολίας σε σχέση με τα περσινά.
Λόγω αλλαγής των συντελεστών βαρύτητας θα περιμένουμε να δούμε και τα επόμενα μαθήματα για να βγάλουμε συμπεράσματα.

Μπότσης Γιάννης, Μαθηματικός