Τι συμβουλεύει η Χρυσούλα Μαυράκη τους γονείς με αφορμή τη εν ψυχρώ δολοφονία στο σχολείο στα Γλυκά Νερά

H εν ψυχρώ δολοφονία του 47χρονου Βασίλη Γρίβα μπροστά στα μάτια του γιου του αλλά και των υπόλοιπων μαθητών του 2ου Δημοτικού Σχολείου στα Γλυκά Νερά που ετοιμάζονταν για τη πρωινή προσευχή έχει στιγματίσει τον ευαίσθητο ψυχισμό των παιδιών που έγιναν αυτόπτεις μάρτυρες μιας τραγικής κατάστασης.

Ο 11χρονος γιος του θύματος έχει υποστεί σοκ και ήδη βρίσκεται υπό ψυχολογική παρακολούθηση καθότι κλονίστηκε από τη βιαιότητα τω σκηνών. Είναι τρομαγμένο και δεν μπορεί να διαχειριστεί πώς από τη μια στιγμή στην άλλη δολοφονήθηκε ο μπαμπάς του και μάλιστα μπροστά στα μάτια του.

«Δάσκαλε βοήθα με, σκοτώνουν τον πατέρα μου», φώναζε τρέχοντας το παιδί σε μια ύστατη προσπάθεια να ζητήσει βοήθεια για λογαριασμό του μπαμπά του.

Στο σχολείο έχουν ήδη κληθεί ψυχολόγοι που έχουν επιφορτιστεί με το δύσκολο έργο να βοηθήσουν τους μαθητές να ξεπεράσουν το κλονισμό που έχουν υποστεί βλέποντας μπροστά στα μάτια τους να εκτυλίσσονται σκηνές φρίκης, απόλυτου φόβου και απίστευτης βιαιότητας. Το προαύλιο του σχολείου ήταν κατάμεστο από τους μαθητές που περίμεναν να κάνουν τη προσευχή και και μπουν στις αίθουσες διδασκαλίας για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα τους.

Η κανονικότητα της σχολικής διαδικασίας σταμάτησε υπό τους ήχους των 9 σφαιρών που έπεφταν απανωτά.

Πώς να χειριστούν οι γονείς τους μαθητές που έγιναν αυτόπτεις μάρτυρες της δολοφονίας

Σε μια προσπάθεια να βοηθήσουμε τους γονείς των μαθητών που έγιναν μάρτυρες αυτής της δολοφονικής επίθεσης να αντιμετωπίσουν τα ερωτήματα των παιδιών τους αλλά και να τα κάνουν να ξεπεράσουν το σοκ που έζησαν απευνθήκαμε στην κα Χρυσούλα Μαυράκη, Ψυχοπαιδαγωγική Σύμβουλο Παιδιού και Οικογένειας και Ψυχολόγο για να συμβουλεύσει τους γονείς πώς πρέπει να διαχειριστούν αυτή τη δύσκολη κατάσταση.

Η κα Μαυράκη χαιρετίζει το γεγονός ότι ήδη στο σχολείο κλήθηκαν ψυχολόγοι για την υποστήριξη των μαθητών αλλά τονίζει ότι εξίσουν σημαντικός είναι και ο τρόπος που θα χειριστούν την ευαίσθητη ψυχοσύνθεση των παιδιών τους οι γονείς. Ειδικότερα, συμβουλεύει τους γονείς αφού αφήσουν τα παιδιά να αφηγηθούν άπαξ όλα όσα είδαν και άκουσαν από αυτό το τρομερό συμβάν,  να τους θέσουν ένα όριο και να μην τους επιτρέπουν να το διηγούνται ή να αναφέρονται σε αυτό συνεχώς και αποτελεί μια τραυματική εμπειρία που κάθε φορά που την ανακαλούν, την ξαναζούν με αποτέλεσμα να μην συνέρχονται από το σοκ.

Εν συνεχεία θα πρέπει να ενθαρρύνουν τα παιδιά να εκφράσουν ελεύθερα και ανοιχτά όλα όσα νιώθουν για αυτό που εξελίχθηκε μπροστά τους. Στο σημείο αυτό η κα Μαυράκη θέτει το ζήτημα της ενσυναίσθησης, βάσει του οποίου το παιδί μπαίνει στη θέση του συμμαθητή του και κατανοεί τη δύσκολη αλλά και συνάμα τραγική θέση στην οποία βρέθηκε απροσδόκητα το παιδί του θύματος. Οι μαθητές του σχολείου πρέπει να παρακινηθούν να εκφράσουν τη συμπάθεια και την αλληλεγγύη στο 11χρονο γιο του θύματος και όλη η σχολική κοινότητα να γίνει μια τεράστια αγκαλιά ο ένας για τον άλλον. Αφού τα παιδιά μιλήσουν για τα συναισθήματά τους ο γονιός οφείλει να τους προτείνει τρόπους ώστε να καταφέρουν να διαχειριστούν και εν τέλει να ξεπεράσουν το κάθε συναίσθημα που τους άφησε αυτό το αρνητικό βίωμα.

Το εν λόγω περιστατικό αποτελεί και μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να μιλήσουν οι γονείς στα παιδιά για τις αρνητικές συνέπειες της βίας  και ένα καλό παράδειγμα γιατί δεν πρέπει να καταφεύγουμε στα όπλα για να λύσουμε τις όποιες διαφορές έχουμε. Ας δούμε αυτή τη τραγική είδηση ως μια ουσιαστική αφορμή για να δείξουμε ότι η βία σε όλες τις μορφές της, θέτει σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή και προσβάλλει την ανθρώπινη προσωπικότητα.  Ας  μιλήσουμε ανοιχτά στα παιδιά μας για όλα όσα ξυπνά ο κύκλος της βίας και ας τους εξηγήσουμε ότι καλύτερο από το να προφυλαχθούμε από τη βία είναι να καταφέρουμε να την απορρίψουμε και να να την εξαλείψουμε εντελώς από τη ζωή και από την κοινωνία μας.