Το κέντρο της Αθήνας αποκτά επιτέλους ποδηλατόδρομο

Επιτέλους, ένα πάγιο αίτημα όσων χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους στο κέντρο της πόλης ποδήλατο γίνεται πράξη καθώς στο χθεσινό δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία η δημιουργία ποδηλατοδρόμων στην 1η, 3η και 6η δημοτική κοινότητα.

Στόχος του Δήμου Αθηναίων είναι η δημιουργία ενός δικτύου ποδηλατόδρομων στην πόλη της Αθήνας, το οποίο θα συμβάλλει στην αύξηση αρχικά της ελκυστικότητας του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης και κατ’ επέκταση της χρήσης του από τους μετακινούμενους. «Περισσότερα ποδήλατα σημαίνει λιγότερα αυτοκίνητα, λιγότερος θόρυβος, μικρότερη ρύπανση, βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των πολιτών, σημαίνει βιώσιμη πόλη» δηλώνει ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Αθήνα είναι η μοναδική πρωτεύουσα της ΕΕ που δεν έχει δίκτυο ποδηλατοδρόμων.

Πού θα δημιουργηθούν οι ποδηλατόδρομοι

Ειδικότερα, γίνεται γνωστό πως στην περιοχή των Εξαρχείων και του Κολωνακίου το δίκτυο υποδομών θα γίνει για τις οδούς Στουρνάρη, Αραχώβης, Σολωμού, Ανδρέα Μεταξά, Διδότου, Ναυαρίνου, Σκουφά, Σόλωνος, Μασσαλίας, Ηρακλείτου, Μαυρομιχάλη και Ζωοδόχου Πηγής. Σημειώνεται εξάλλου ότι στην περιοχή έχουν επιλεγεί ζευγάρια δρόμων, οι οποίοι θα χρησιμοποιούνται για άνοδο ή για κάθοδο και θα συνδέουν τη Λ. Αλεξάνδρας με το ιστορικό κέντρο της πόλης αλλά και με τον κεντρικό άξονα «Κηφισιά – Κέντρο» που αναμένεται να δημιουργηθεί.

Αποσαφηνίζεται ακόμα ότι οι παρεμβάσεις στην Κυψέλη αφορούν στην περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Μιχαήλ Βόδα, 3ης Σεπτεμβρίου, Αγίου Μελετίου και Ηπείρου. Στην περιοχή αυτή προτείνεται συνολικά η συνύπαρξη ποδηλάτων και ΙΧ με την Μιχαήλ Βόδα να δέχεται και αποκλειστική λωρίδα κίνησης ποδηλάτου, σημειώνεται και προστίθεται ότι στην 7η δημοτική κοινότητα θα δημιουργηθεί αποκλειστική λωρίδα ποδηλάτων στην οδό Καλλιγά.

Την ίδια στιγμή, ο δήμος Αθηναίων γνωστοποιεί ότι ξεκινά η προετοιμασία για τη σύνδεση του άξονα «Γκάζι-Κηφισιά», ένα έργο που αναμένεται να υλοποιηθεί από την Περιφέρεια Αττικής, όπως αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση. Τα δύο δίκτυα θα συνδέονται με τον κύριο άξονα «Κηφισιά – Γκάζι» και, κατ’ επέκταση, συνδέονται τόσο μεταξύ τους όσο και με το ιστορικό κέντρο της πόλης.

Σε ό,τι αφορά την επιλογή του συγκεκριμένου δικτύου, ο δήμος Αθηναίων αναφέρει πως η επιλογή έγινε με βάση τη μορφολογία του εδάφους, το πλάτος των δρόμων, τα χαρακτηριστικά τους, ενώ παράλληλα έγινε προσπάθεια ώστε το δίκτυο να είναι απολύτως χρηστικό για τους ποδηλάτες και να λειτουργήσει ως μέσο για να αναβαθμιστούν οι περιοχές τις οποίες διασχίζει. Περαιτέρω σημειώνει ότι στηρίχτηκε τόσο στις προδιαγραφές των ποδηλατοδρόμων που έχουν εκπονηθεί από τη διεύθυνση Μελετών Έργων Οδοποιίας (ΔΜΕΟ) όσο και στον ανανεωμένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Βασικό μέλημα της ομάδας εργασίας, σύμφωνα με τον δήμο της Αθήνας, ήταν το σχέδιο να είναι απολύτως λειτουργικό για τους χρήστες, με στόχο όχι μόνο να αναπτυχθεί η χρήση του ποδηλάτου στην Αθήνα αλλά και ταυτόχρονα να μπορούν να συγκεντρωθούν πολύτιμα δεδομένα που θα αφορούν στο βαθμό αποδοχής του έργου από τους πολίτες, καθώς έτσι, θα μπορούν να σχεδιαστούν τα επόμενα βήματα βασισμένα σε αντικειμενικά κριτήρια και να προταθεί η επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων σε περισσότερους δρόμους και περιοχές.