To «μη εργαζόμενη μαμά» γίνεται επίσημος τίτλος εργασίας στο LinkedIn και η δικαίωση επιτέλους ξεκινά…

Το LinkedIn το γνωρίζετε ως το μέσο κοινωνικής δικτύωσης που επικεντρώνεται σε ζητήματα καριέρας. Εκεί κανείς μπορεί εύκολα να δικτυωθεί στον κόσμο των επαγγελματιών, να προβάλλει την δική του δουλειά και να αναζητήσει νέα. Είναι ένας ψηφιακός κόσμος στον οποίον οι μη εργαζόμενες μαμάδες (οι λεγόμενες stay-at-home moms) δεν είχαν μία ξεκάθαρη θέση μέχρι σήμερα, αφού τα βιογραφικά τους είχαν σημαντικά κενά που τις άφηναν πίσω στον επαγγελματικό στίβο. Αυτό, όμως, πρόσφατα άλλαξε.

Έναν χρόνο τώρα που η πανδημία έχει αναγκάσει εκατομμύρια γυναίκες (κυρίως) να αποσυρθούν από την εργασία τους προκειμένου να φροντίσουν τα παιδιά που μένουν επίσης στο σπίτι, αναπόφευκτα δημιουργούνται τεράστια κενά στα βιογραφικά τους. Οι σκληρά εργαζόμενες μαμάδες (και όχι μόνο) που αναγκάζονται να σταματήσουν για ένα διάστημα να εργάζονται, ζητούν εδώ και καιρό από το LinkedIn να αναγνωρίσει την φροντίδα των παιδιών ως ένα ακόμα είδος «εργασίας», το οποίο να μπορεί ένας χρήστης να επιλέξει, προκειμένου να εξηγήσει τα «κενά» στο βιογραφικό του.

Πίεση προς αυτή την κατεύθυνση άσκησε και το περιοδικό Forbes, το οποίο δημοσίευσε έρευνα πρόσφατα για τις 2,5 εκατομμύρια γυναίκες ανά τον κόσμο που άφησαν τις δουλειές τους μέσα στην πανδημία, κριτικάροντας το LinkedIn που δεν προβάλλει αυτή την πραγματικότητα. Η ανάρτηση έγραφε χαρακτηριστικά: «Πώς μια απλή πλατφόρμα μπορεί να βοηθήσει εκατομμύρια γυναίκες να ξαναμπούν στον εργασιακό στίβο».

Σύμφωνα με την συντάκτρια Heather Bolen: «Είναι τρομερό ότι δεν υπάρχουν επιλογές στους τίτλους εργασίας του LinkedIn που να ξεχωρίζουν την άδεια μητρότητας, την άδεια λοχείας, την άδεια υιοθεσίας, την άδεια για φροντίδα παιδιού ή υπερήλικα, την άδεια για λόγους ασθενείας ή λόγω… πανδημίας! Και λυπάμαι πολύ και αναρωτιέμαι γιατί είναι απαραίτητο ο χρήστης να αναγκαστεί να πει ψέματα σε μια παγκόσμια πλατφόρμα, όπως το LinkedIn γιατί κάτι τόσο σύνηθες και σημαντικό όπως η άδεια για την φροντίδα των παιδιών.»

Η ίδια συνεχίζει: «Δεν θα έπρεπε μια γυναίκα να νιώθει ντροπή στο να πει με ειλικρίνεια ότι χρειάστηκε να διακόψει για ένα διάστημα την εργασία της για να φροντίσει τα παιδιά της και έπειτα θέλησε να επιστρέψει σε αυτήν. Αυτό είναι κάτι που βλέπουμε πολύ πιο ξεκάθαρα με την πανδημία και με όλες τις γυναίκες που αναγκάστηκαν να σταματήσουν την δουλειά.»

Έτσι, το LinkedIn πλέον έχει ως επίσημους τίτλους «εργασίας» το: Stay-at-home mom, Stay-at-home dad, Stay-at-home parent κ.ο.κ.

Οι δε επικεφαλής της πλατφόρμας είπαν, ότι οι αλλαγές αυτές είχαν προβλεφθεί εδώ και καιρό: «Πρέπει να ομαλοποιήσουμε τα εργασιακά κενά στα προφίλ των χρηστών ώστε να βοηθήσουμε η διαλεκτική των προσλήψεων να μπει σε ένα νέο πλαίσιο».